2009-04-15, 00:01
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taosaga
Jag har precis kommit hem från Indien där jag var i sju månader. Ett helt fantastiskt land med fantastiska människor. Det jag gillade mest var den psykadelsika delen av Goa. (WOW!) Hade helt underbara trippar där. Nu så är jag helt inne på att flytta dit, skaffa sig en bit land, bygga ett hus. Och sen vara självförsörjande där så gott det går. Typ odla så mkt mat som möjligt, ha en liten gris på baksidan som tar hand om alla organiska avfall. Ha solpaneler på taket så man får el. och typ en egen brunn med vatten. sen självklart ett lsd labb.

Varför jag vill göra detta är för att jag tror för det första att pengar är vad som gör människor till svin, för det andra är det jobb som gör oss till slavar under pengarna. Det jag vill göra är att släppa den delen av världen, och försöka starta något litet som fungerar. Jag har berättat för mina vänner (de som också tar lsd eller liknande) men dom tror inte att det funkar för "man måste ju ha pengar". Jag blir så ledsen på alla människor som tror att man måste ha pengar för att kunna göra saker. Vi måste team-worka! Jobba tillsammans för att göra något bra!

Jaja, det jag undrar är i fall det finns någon annan som fattar vad jag menar? Någon som också tror att man bara skulle kunna fixa detta huset, sen bara vara för resten av sitt liv. Bara göra som man vill hela tiden. Inga tvång, inget jobb.

Ska man verkligen behöva gå runt i denna världen bland alla zombies och hjärndöda människor som bara lever för att jobba och ha mer pengar? Och behöva leva bland människor som inte förstår att lsd egentligen inte är en drog? Utan något som öppnar sinnena och gör så att man når en annan verklighet?.

Usch, jag blir så upprörd....

Vad är det som är så fantastiskt med Indien? Var i bombay för drygt tio år seda och det var ingen trevlig upplevelse.
Citera
2009-04-15, 00:09
Medlem
Pr1nc3s avatar
Citat:
Det coolaste är dock att jag vet att jag kommer att göra det. Hade bara varit lite roligare (snabbare och lättare) om någon vill göra det med mig.

Delar definitivt din åsikt om "slaveri under pengar". Jag behöver inget "överflöd" av pengar, den enda inkomst jag kräver är för att klara min föda och få leva som jag vill med ett frigjort sinne.

Det finns inget mer jag hatar än det stereotypa svenssonlivet. Gå till jobbet, laga middag, skjutsa barnen till träningen, titta på tv, gå och lägga sig, upp till jobbet... Eller för den delen de som bara strävar efter så mycket pengar som möjligt, folk har missat vad lycka egentligen är.
Citera
2009-04-15, 00:16
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Vad är det som är så fantastiskt med Indien? Var i bombay för drygt tio år seda och det var ingen trevlig upplevelse.
Bombay går inte att jämföra med Goa. Det som är fint med Goa är att det är väldigt vackert och att det hänger en hel del sköna människor där, även om det blir alltmer exploaterat för varje år som går. Dessutom är det ju en väldigt tevlig plats för oss knarkare om man vet att uppföra sig. Bombay är en stressig och skitig stad, den värsta av Indiens fyra största städer.
Citera
2009-04-15, 00:25
Medlem
Är det du på bilden så hänger jag på direkt
Det finns redan sådana kollektiv, flera faktiskt och framförallt ett ganska känt.
Räkna dock med att det inte blir så långvarigt då den ökade uppmärksamheten
på Goa som turistort gör att myndigheterna rensar på olika nivåer och vill ha bort flummet.
Har själv haft sådana tankar kring Goa eller Kerala, om att skaffa ett gammalt portugisiskt hus vid någon strand (billigt faktiskt!), fast utan fokus på droger och kollektiv.
Senast redigerad av Tridnod 2009-04-15 kl. 00:28.
Citera
2009-04-15, 00:28
Medlem
GubbTjyvens avatar
Tycker det låter som en jävligt fin idé!

Har själv haft funderingar på att kanske köpa land på lompok! du får en fin mark vid stranden för 2-300 000 kr och det lär inte kosta så mycke att bygga sig en hydda där direkt. hantverkare finns säkert att hitta till en billig peng.

och jag håller med dig. man behöver inte pengar för att leva!
Citera
2009-04-15, 00:31
Medlem
Ska man köpa land blir det dyrt men enligt mig så är ett kollektiv inte något som är förpassat till en plats, utan oskrivna överenskommelser.
Hus finns det billiga, både att hyra och låna. Finns vettiga portugisiska hus för 1000kr/månad
Senast redigerad av Tridnod 2009-04-15 kl. 00:40.
Citera
2009-04-15, 00:35
Medlem
AienTees avatar
Jag hade lätt varit på!
Slippa det stressande livet som sverige och resten av världen tvingat på oss!

En bit mark med tex kycklingar och potatis(hur svårt e det att sköta) att leva på! En massa örter, grönsaker, frukter! Hur kan det låta fel?? Förutom att slippa den feta snabbmaten vi älskar så mycket, leva och må bättre! Jag hade gett allt jag har för att få en sån idyllisk tillvaro!

Och dessutom ha friden till att hitta delarna av livet vi så fett missar i samhällena vi lever i! Lyckan utan stress och krav!

Dock tror jag det hade varit rätt omöjligt utan ett startkapital, men den som spar han har

Även om det e ett troll så vill jag ha exakt det! Fuck pengar, man kan klara sig utan, allt vi lever av, växer och boskap lever runt omkring oss!

Lev drömmen! Och menar du allvar e jag så sjukt på!!

25 år gammal och löneslav!
Citera
2009-04-15, 00:39
Medlem
Såklart!s avatar
din (och flera andra i trådens) inställning till livet är ju underbar och jag håller med helt
hade jag haft en del pengar sparade (så att man åtminstone kommer hem igen om det skiter sig totalt) och inte haft något för mig i livet just nu (vill nog inte hoppa av universitetet tyvärr) så hade jag lätt hängt på
hoppas du får några seriösa svar och lycka till
Citera
2009-04-15, 02:45
Medlem
Pr1nc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AienTee
Jag hade lätt varit på!
Slippa det stressande livet som sverige och resten av världen tvingat på oss!

En bit mark med tex kycklingar och potatis(hur svårt e det att sköta) att leva på! En massa örter, grönsaker, frukter! Hur kan det låta fel?? Förutom att slippa den feta snabbmaten vi älskar så mycket, leva och må bättre! Jag hade gett allt jag har för att få en sån idyllisk tillvaro!

Och dessutom ha friden till att hitta delarna av livet vi så fett missar i samhällena vi lever i! Lyckan utan stress och krav!

Dock tror jag det hade varit rätt omöjligt utan ett startkapital, men den som spar han har

Även om det e ett troll så vill jag ha exakt det! Fuck pengar, man kan klara sig utan, allt vi lever av, växer och boskap lever runt omkring oss!

Lev drömmen! Och menar du allvar e jag så sjukt på!!

25 år gammal och löneslav!

Det är nog inte helt så lätt att leva så här dock Jag menar hur många finns det inte som lever på en bondgård t ex? Inte fan går dom runt och chillar och knarkar hela dagarna Även om det verkar som dom lever fridfullt så är det nog många som sliter hårt med sin gård för att kunna odla sina grödor etc.

Det ultimata hade nog varit att fixa ett sparkapital och flytta till nåt ställe där man kan odla lite grand själv och sedan köpa allt annat snorbilligt och slippa odla det själv. Sen ska man ju ha råd med allt knark oxå
Citera
2009-04-15, 07:51
Medlem
Hahaha, jo det är jag på bilden. Men hallå vänner. Ni måste läsa Politics of ecstasy av timothy leary. TURN ON. TUNE IN. DROP OUT. Jag har redan turnat on, tunat in, så nu måste jag bara dropa out. (försvenskningar är alltid kul). Jag ska jobba nu i sommar och lite på hösten, sen sticker jag till Delhi för att lära mig Hindi. När jag kan hindi så åker jag till Goa och bygger mig ett hus.. Häng på fattar ni väl!
Citera
2009-04-15, 09:35
Medlem
Citat:
Hahaha, jo det är jag på bilden. Men hallå vänner. Ni måste läsa Politics of ecstasy av timothy leary. TURN ON. TUNE IN. DROP OUT. Jag har redan turnat on, tunat in, så nu måste jag bara dropa out. (försvenskningar är alltid kul). Jag ska jobba nu i sommar och lite på hösten, sen sticker jag till Delhi för att lära mig Hindi. När jag kan hindi så åker jag till Goa och bygger mig ett hus.. Häng på fattar ni väl!

Underbart. Önskar dig all lycka på vägen!
Citera
2009-04-15, 10:25
Medlem
eatshiets avatar
Jag hänger lätt på, men jag har en känsla av att det e mycket snack och liten verkstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in