• 5
  • 6
2012-04-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Snälla, det dör man inte m h a; möjligtvis sover man jävligt länge och vaknar ett dygn senare med en jävla bakfylla.

Har du provat? För jag är ganska säker på att man skulle sluta andas i sömnen och man tog en karta sömnpiller och 7dl rensprit. Annars finns ju det senare alternativet jag skrev, morfin. Lugnt, skönt och effektivt.
Citera
2012-05-23, 14:11
Medlem
lyrica32s avatar
Vet precis hur det är.. Jag vill också dö men jag är för rädd föratt föröska begå självmord.
Jag är rädd för om jag skulle klara mig om jag försökte och bli mer skadad istället, typ få en pajjad lever eller bli förlamad. Göra mitt liv ännu sunkigare, liksom.
Eller att det ska göra ont.

Sen allas reaktioner om jag överlever. Kalabaliken det skulle blir med att låsas in på sjukhus, sitta och prata med läkare osv.. Det är inte kul.
Citera
2013-01-21, 20:21
Medlem
habbtoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32
Vet precis hur det är.. Jag vill också dö men jag är för rädd föratt föröska begå självmord.
Jag är rädd för om jag skulle klara mig om jag försökte och bli mer skadad istället, typ få en pajjad lever eller bli förlamad. Göra mitt liv ännu sunkigare, liksom.
Eller att det ska göra ont.

Sen allas reaktioner om jag överlever. Kalabaliken det skulle blir med att låsas in på sjukhus, sitta
och prata med läkare osv.. Det är inte kul.

Bryr mig inte om jag blir förlamad eller något. Jag vill bara dö men vågar inte pga familjen. Pappa och mamma skulle bli skit ledsna och det är det som är problemet. Vet inte vad jag ska göra.
Citera
2013-01-31, 20:02
Medlem
lyrica32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habbtori
Bryr mig inte om jag blir förlamad eller något. Jag vill bara dö men vågar inte pga familjen. Pappa och mamma skulle bli skit ledsna och det är det som är problemet. Vet inte vad jag ska göra.
Sent svar nu, sorry för det, men iaf. Hur är det nu?
Jag har också oroat mig massor för vad min familj skulle säga. Jag tror helt ärligt inte min mamma skulle klara av att jag försvann, hon skulle nog gå under då.

Men jag mår mycket bättre nu faktiskt, jag har fått jobb mm och för första gången på ca 8 år börjar jag må ganska bra igen.
Ge inte upp! Det finns hopp!
Citera
2013-07-24, 11:24
Medlem
MalinLindquists avatar
Problemet är att det inte finns något enkelt och smidigt sätt att avsluta sitt liv på. För min del så drabbar det ingen om jag dör så det är bara att köra på.
Senast redigerad av MalinLindquist 2013-07-24 kl. 11:26.
Citera
2013-07-24, 16:53
Medlem
askungens avatar
försök sök hjälp en gång till iallafall...de kan vara värt de...
jag är själv på gränsen, för många år har gått o ja pallar inte.
men jag har iallafall gjort ett sista försök till att hitta rätt, men då måste de verkligen bli rätt. o de ganska snart.

jag lever livet fullt ut, utåt, vill lämna så många glada minnen efter mig som ja bara kan även om min kropp långsamt dör.

jag har i så många år hoppats på att jag ska få en obotlig sjukdom, att ja ska råka ut för en olycka, bara för att slippa göra de själv.
men nu är jag inte rädd längre, jag vet vad jag vill.

men som sagt, för min familj och vänner skull har jag sökt hjälp för att det kanske kan finnas en väg. jag tycker du ska göra det också, jag tror inte att du vill dö.
tror inte rädslan hade varit så stark då, för även om jag haft tankarna tidigare har jag aldrig vågat och såhär i efterhand har jag nog varit för rädd för vad jag kunnat gå miste om.
Citera
2013-07-25, 23:11
Medlem
Så tänker nog alla ibland. När man läser om den tågkraschen i Spanien tänkte jag att jag hoppas att jag råkar ut för en sådan händelse. Jag vill dö men inte begå självmord.
Citera
2013-07-28, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
"Självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem".
Jävla klichè.Självmord är lösningen på varenda problem,ärligt.
Citera
2013-07-29, 00:38
Medlem
Väldigt sent svar, jag vet men det skadar inte att skriva!

Jag själv har inte varit i exakt samma situation som du. I och för sig har jag väl hoppats på en smärtfri, snabb olycka som löste alla problem men egentligen vill jag inte dö. Tänk på allt man går miste om! Folk brukar prata om att missa sina barns första skolavslutning, sin bästa kompis bröllop o.s.v. men jag tänker mer på de små, fins sakerna som faktiskt finns i vardagen om man tänker efter ordentligt. Har du lyssnat ordentligt på fåglarnas kvitter? Tagit en kopp te i kvällssolen? Känt gräset kittla mellan tårna? Jag vet hur det låter men det är saker som jag tänker på för att göra livet uthärdligt, och för min del fungerar det riktigt bra! Dock, ska jag tillägga, är mina vänner de bästa som finns och särskilt en kille som gör så att jag orkar! Utan honom skulle jag inte skrivit det här idag och jag vet att du också kan hitta någon sådan. Öppna dig för någon du litar på, det gjorde jag och det räddade mig för jag är ganska säker på att om jag fortsatt i de banor jag var i för ett halvår sedan hade det inte gått bra, men här sitter jag, livs levande med ett leende på läpparna! Allt löser sig bara man vågar ta hjälp.

Kram och lycka till!
Citera
2013-07-29, 11:13
Medlem
GrovvyZileans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Jävla klichè.Självmord är lösningen på varenda problem,ärligt.

Håller med. Fattar inte varför folk skall försöka se självmord som något fel. Folk ser ju dom som tar självmord som svaga, patetiska och man lägger gärna all skuld på dem som tar självmord, istället för på dem som har orsakat personens handling.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in