Väldigt sent svar, jag vet men det skadar inte att skriva!
Jag själv har inte varit i exakt samma situation som du. I och för sig har jag väl hoppats på en smärtfri, snabb olycka som löste alla problem men egentligen vill jag inte dö. Tänk på allt man går miste om! Folk brukar prata om att missa sina barns första skolavslutning, sin bästa kompis bröllop o.s.v. men jag tänker mer på de små, fins sakerna som faktiskt finns i vardagen om man tänker efter ordentligt. Har du lyssnat ordentligt på fåglarnas kvitter? Tagit en kopp te i kvällssolen? Känt gräset kittla mellan tårna? Jag vet hur det låter men det är saker som jag tänker på för att göra livet uthärdligt, och för min del fungerar det riktigt bra! Dock, ska jag tillägga, är mina vänner de bästa som finns och särskilt en kille som gör så att jag orkar! Utan honom skulle jag inte skrivit det här idag och jag vet att du också kan hitta någon sådan. Öppna dig för någon du litar på, det gjorde jag och det räddade mig för jag är ganska säker på att om jag fortsatt i de banor jag var i för ett halvår sedan hade det inte gått bra, men här sitter jag, livs levande med ett leende på läpparna! Allt löser sig bara man vågar ta hjälp.
Kram och lycka till!