Sluta tänk dessa negativa tankar och ge dig själv kärlek istället. Lättare sagt än gjort, men det går - även fast det kan ta tid, ibland. Det finns så mycket som är värt att leva för, även om man kanske inte kan se det just här och nu.
Du är värdefull, och unik. Det finns bara en som du, och om du dör så finns det inte längre någon som är precis som dig, och det tycker jag är en riktigt ledsam tanke. Alla behövs i den här världen för att allt ska gå runt.
Tro mig, jag vet vad jag talar om. Har själv haft mina allvarligare perioder med självmordstankar. Men det orkar inte bråka hur länge som helst. Tillslut så vänder det. Det blir bättre.
Sköt om dig.
Senast redigerad av TheBurden 2012-04-03 kl. 21:10.
Begå självmord blir lättare om man har större ambitioner. Skulle rekommendera en sprängning av rosengård för att dessutom bli ihågkommen som en hjälte.
Har typ samma "problem".
Ser ingen som helst anledning att fortsätta leva just nu men förmår mig inte pga att jag inte vill såra mina föräldrar och min partner sedan fyra år...
Önskar att jag dog genom ennolycka eller nåt.
Har skjutit heroin till och från senaste månaderna och lagt hela doseringsansvaret på en kompis, så jag kanske har lekt lite med döden där.. Men har till synes överlevt. Nu är heroinet slut.
Känner mig äckligt attention whore så ska inte skriva mer utan vill avsluta med en ot-fråga: vad heter filmen där nån självmordsbenägen likt trådskaparen vill ta sitt liv men inte förmår (och lejer en yrkesmördare sen ångrar sig?)
Jag har heller ingen lust att leva längre, allt känns rätt meningsläst och som jag bara går och väntar på döden, känns som jag kommit till insikt om saker och ting, alltså ingen depression. Men så gjorde jag ett blodprov och det visade att jag hade låga halter av testosteron, och jag hoppas det kan förklara varför jag tänker som jag tänker. Så till ts testa att ta en blodprov och kolla din värden.
Känner precis som du, men slutar alltid med att jag tar en flaska vin eller något annat lugnande ((är mig ej).
Jag tror på återfödelse och är helt övertygad om det, har nämligen fått ett meddelande ifrån moder jord och allt stämde. Jag har satt ett datum på 25 år (är 22), om jag lever lyckligt så överlever jag, annars..ja..
Men jag tycker bara att världen blir sämre å sämre, inget att ta för sig längre, det är tråkigt. Jag vill inte bo ett betonghus och knappa på /mot framtiden.
Jag brukar tänka att det inte gör något att allt är skit. Är livet piss kan man leva det ändå. Låta dagarna gå, ha kul när man kan, må dåligt när man mår dåligt. Självmord är inget man behöver fundera över - man lär märka när man på allvar bestämt sig för att genomföra det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!