2009-04-14, 19:54
Medlem
Har för några veckor sedan fått hem min macbook alu och allt har fungerat klockrent. Men har börjat få återkommande problem med att datorn tvärhänger sig. Ljudet börjad ljuda som en film som hackat upp sig. Låter typ som 100 motorsågar. Det går inte att göra något överhuvudtaget, så det är bara att starta om. Sen är datorn som vanligt igen, och sen kan det plötsligt hända helt oförklarligt...

Någon som varit med om något liknande? Vet inte vad jag kan göra för att kolla upp det själv.
Citera
2009-04-14, 19:57
Bannlyst
Virus? har du installerat något skumt program, som skapat panik?
Citera
2009-04-14, 20:00
Medlem
Noetlovskijs avatar
EDIT - nevermind
Citera
2009-04-14, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaufmanT
Har för några veckor sedan fått hem min macbook alu och allt har fungerat klockrent. Men har börjat få återkommande problem med att datorn tvärhänger sig. Ljudet börjad ljuda som en film som hackat upp sig. Låter typ som 100 motorsågar. Det går inte att göra något överhuvudtaget, så det är bara att starta om. Sen är datorn som vanligt igen, och sen kan det plötsligt hända helt oförklarligt...

Någon som varit med om något liknande? Vet inte vad jag kan göra för att kolla upp det själv.
Jag har sett något liknande, bilden blinkade som besatt också. Ser ganska många trasiga Macbooks varje dag :P
Lämna in den, min kollega bytte logikkort på den vi fick in.. Bor du i Stockholm så är du välkommen till Macrent
Citera
2009-04-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Jag har sett något liknande, bilden blinkade som besatt också. Ser ganska många trasiga Macbooks varje dag :P
Lämna in den, min kollega bytte logikkort på den vi fick in.. Bor du i Stockholm så är du välkommen till Macrent

Ja, precis. Skärmen börjar som blinka som upphakad film eller nåt. Verkligen skumt. Nu har det dock inte hänt på ett tag, så jag får väl se om det blir ett större problem.

Ingen som vet om man kan kolla i loggboken efter något när det händer?

Vad är det som gäller med garantin? kan man få den uppkollad utan kostnad på garanti bara för att se om det ÄR något fel?
Citera
2009-04-14, 21:34
Medlem
smurfehs avatar
Garanti täcker HW, kan tillkomma avgift om det visar sig vara SW/inget fel alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in