2009-04-14, 19:51
Medlem
Hej flashback.

Kort och konsist: är det någon som vet hur man kan skriva ut till fil från firefox fast svart-vitt? Jag får alltid med färg på texten.
Citera
2009-04-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=AntY=-
Hej flashback.

Kort och konsist: är det någon som vet hur man kan skriva ut till fil från firefox fast svart-vitt? Jag får alltid med färg på texten.
Lite för kort där, vilken skrivare har du?
Citera
2009-04-14, 20:00
Medlem
Ingen. Jag ville skriva till fil. PS eller PDF. Det finns en inbyggd funktion för det men det gav bara färgad text.

edit: Det är förövrigt den här sidan jag ville ha till ps/pdf: http://www.richieburnett.co.uk/operation.html
Citera
2009-04-14, 20:12
Medlem
Ralf2s avatar
Jag vet ej om det finns nån inställning för det i firefox, men annars kan du använda ghostscript för att konvertera till gråskala/monokromt.

gs -sDEVICE=psgray (eller psmono) -sOutputFile=blö.ps filen.pdf/ps
Citera
2009-04-14, 21:03
Medlem
Nja, det där fungerade så att säga halvbra.

Om jag använder psmono för att få det svartvitt så blir texten alldeles "kornig" för att det ska bli en effekt likanande grått. Då jag använder psgray så blir texten läslig men den är mycket ljus så det blir ansträngande (dock inte lika illa som den ljusblå ).

Några fler idéer? Jag måste passa på att tacka för de svar jag fått.
Citera
2009-04-14, 21:22
Medlem
Sconemans avatar
Print, bocka i "Print to file". Klicka "Properties..." till höger om skrivarnamnet och bocka i "GrayScale" följt av "Ok" och "Ok" igen. Funkar för mig iaf.

/ Sconeman.
Citera
2009-04-14, 21:47
Medlem
Det finns ingen motsvarighet till "properties" för mig :S

Hur som helst löste det sig nu. Jag installerade "stylish" till firefox och gjorde sidorna svartvita, därefter skrev jag ut och resultatet blev lysande!

Tack för alla svar ändå! Over and out.
Citera
2009-04-14, 21:56
Medlem
Sconemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=AntY=-
Det finns ingen motsvarighet till "properties" för mig :S

Hur som helst löste det sig nu. Jag installerade "stylish" till firefox och gjorde sidorna svartvita, därefter skrev jag ut och resultatet blev lysande!

Tack för alla svar ändå! Over and out.

Kul att det ordnat sig, men, ingen properties? Vad kör du för konstig FireFox? Den rutan har ju funnits där sen Netscape-dagarna.

/ Sconeman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in