2009-04-14, 18:58
Medlem
Har sökt och lyckas då inte hitta någon tråd om detta program, och är ett alternativ som jag funderar på att söka till så.

Hur som helst skulle jag behöva lite information om programmet och främst om hur arbetsmarknaden är och vilka jobb som är vanliga. Läser man på utbildningars hemsida står det ju alltid något i stil med "Arbetsmarknaden är god och den lär knappast bli sämre..." etc.

Hur som helst vet jag inte speciellt mycket om de själv och har jävligt svårt o bestämma mig vad jag ska välja, senast imorgon, och jag är tacksam för all information ni har om programmet :]
Citera
2009-04-14, 19:17
Medlem
Det har poppat upp väldigt många nya civ.ing utbildningar på sista tiden, och jag är lite tveksam till dom. Det känns som att det kan vara mycket flummkurser på dessa.

Jag hade valt en av de vanliga, Teknisk fysik, Data, Maskin, Elektro osv. Jag skulle tro att du kan söka ungefär samma jobb utifrån någon av dessa också.
Citera
2009-04-14, 19:41
Medlem
rularns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Det har poppat upp väldigt många nya civ.ing utbildningar på sista tiden, och jag är lite tveksam till dom. Det känns som att det kan vara mycket flummkurser på dessa.

Jag hade valt en av de vanliga, Teknisk fysik, Data, Maskin, Elektro osv. Jag skulle tro att du kan söka ungefär samma jobb utifrån någon av dessa också.

Det är väl Umeås variant av teknisk design och skulle gissa att man lär sig det samma. Och när det kommer till design är det nog viktigare vad du själv kan prestera konstnärligt än på andra utbildningar.

Men kör på det, annars kan du nog lätt byta över till en annan civ.ing-linje om du vill eftersom första året är nog ganska lik de andras.
Citera
2011-03-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rularn
Det är väl Umeås variant av teknisk design och skulle gissa att man lär sig det samma. Och när det kommer till design är det nog viktigare vad du själv kan prestera konstnärligt än på andra utbildningar.

Men kör på det, annars kan du nog lätt byta över till en annan civ.ing-linje om du vill eftersom första året är nog ganska lik de andras.

Detta är inte så lätt. Blir ofta att man får ta ett extra år / läsa dubbelt i några månader.
[edit] :: oops sorry för att jag drog upp en gammal tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in