Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Eller kanske bara en humanitär handling? Så en artist kan alltså inte göra något sånt här längre utan att anklagas för att vilja främja sig själv. Hur ska man gå tillväga då om man som känd artist vill vara med och stödja offren på något sätt?
Det finns alltid den risken.
Jag känner mig inte manad att hjälpa offren, och jag förstår inte varför en känd artist skulle vara mer manad. Men jag skulle inte ta till gitarren för att göra det, om jag verkligen kände mig manad. Även om jag var en jävel på att sjunga och spela. Det bästa sättet att hjälpa offren är nog att prata med dem, och för det krävs det varken att man är känd eller att man kan spela gitarr. Det är däremot enklare om man har en massa pengar (och kan resa osv), så varför gör ingen kändis det istället? Jag har svårt att ta sådant här välgörenhetsskit seriöst. Det ser bara bra ut i pressen för artisten, jag tror inte att något offer faktiskt bryr sig. Det vore mycket mer rörande/speciellt om Bruce bjöd in offren till en lokal och bara pratade med dem, utan kameror eller något. Och som sagt, varför skulle en känd artist känna sig mer manad än någon annan att göra detta?