2012-04-18, 16:54
Medlem
Jag känner till hans skivor mycket väl, åtminstone de från 70-80-talet, eftersom jag är uppvuxen med dem. Visst, både Dylan och Tom Waits spelar sitt spel men... jag kan inte förklara varför jag inte tål mannen. Han verkar vara en sån "fin kille" som sköter sig och har muskler. Och efter sina stora arenakonserter tar han inte en bärs med bandet utan går ut och joggar istället. Han är som gjord för att musiklärare ska kunna säga till sina högstadie/gymnasieelever att han är en förebild. Inte som Kurt Cobain, Jimi Hendrix eller Janis som knarkade och slog sönder hotellrum efter sina konserter.

Låter nog som jag har en vrickad bild av hur pop/rockstjärnor bör vara. Men jag klarar inte den där svärmorsdrömbilden som Springsteen är.
Citera
2012-04-18, 18:56
Medlem
Vartrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlow9
Jag känner till hans skivor mycket väl, åtminstone de från 70-80-talet, eftersom jag är uppvuxen med dem. Visst, både Dylan och Tom Waits spelar sitt spel men... jag kan inte förklara varför jag inte tål mannen. Han verkar vara en sån "fin kille" som sköter sig och har muskler. Och efter sina stora arenakonserter tar han inte en bärs med bandet utan går ut och joggar istället. Han är som gjord för att musiklärare ska kunna säga till sina högstadie/gymnasieelever att han är en förebild. Inte som Kurt Cobain, Jimi Hendrix eller Janis som knarkade och slog sönder hotellrum efter sina konserter.

Låter nog som jag har en vrickad bild av hur pop/rockstjärnor bör vara. Men jag klarar inte den där svärmorsdrömbilden som Springsteen är.
Samhällskritisk och oftast jävligt arg? Visst, han är väl en svärmorsdröm.
Gör dig en tjänst och lyssna lite noggrannare på hans låttexter. Och personligen tycker jag faktiskt att det är bra med en rockstjärna som en förebild för att jobba hårt och inte kasta bort sitt liv på diverse droger. För någon som mig som överlever på att jobba åtskilliga timmar i mitt anletes svett varje dag för att tjäna lite pengar så är Springsteens image av någon som jobbar hårt och tar hand om sig själv och sin kropp mer motivationsgivande än den av andra rockstjärnor som förstör sig själva, och inte verkar bry sig om sina fans speciellt mycket heller för den delen (Cobain, åtminstone).
Citera
2012-04-18, 21:05
Medlem
Sorry, jag klarar inte Springsteen ändå. Därmed inte sagt att han måste vara usel bara för att jag tycker det. Jag har haft fel förr. Men Springsteen fastnar jag inte för hur mycket jag än lyssnar på honom.
Citera
2012-04-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vartrollet
Samhällskritisk och oftast jävligt arg? Visst, han är väl en svärmorsdröm.
Gör dig en tjänst och lyssna lite noggrannare på hans låttexter. Och personligen tycker jag faktiskt att det är bra med en rockstjärna som en förebild för att jobba hårt och inte kasta bort sitt liv på diverse droger. För någon som mig som överlever på att jobba åtskilliga timmar i mitt anletes svett varje dag för att tjäna lite pengar så är Springsteens image av någon som jobbar hårt och tar hand om sig själv och sin kropp mer motivationsgivande än den av andra rockstjärnor som förstör sig själva, och inte verkar bry sig om sina fans speciellt mycket heller för den delen (Cobain, åtminstone).
Har aldrig fattat det där med att "bry sig om sina fans". Vad innebär det? Att de som blivit stjärnor har en skyldighet att leva ett föredömligt liv därför att de är förebilder för unga människor? Tur att man inte blev rockstjärna, den bördan hade inte jag velat bära på. Jag förstår varför Kurt Cobain sköt skallen av sig.
Citera
2012-04-21, 13:15
Medlem
Citat:

Själv tycker jag att det känns skönt att man kan vara en av världens största rockstjärnor utan att bete sig som ett svin typ knarka och supa skallen i småbitar. Bruce verkar fokusera på musiken främst och utelämna skandalerna. Han hittar andra sätt att få uppmärksamhet. Bruce verkar vara som en "vanlig person" skulle kunna umgås med oss vanliga dödliga känns det som. Dessutom trots sin sk hellylle image så är han ändå betydligt mer Rock`N Roll än artister som tex Mötley Crüe vars enda mål verkar vara att bete sig så svinigt som möjligt verkar det som.
Citera
2012-04-26, 18:56
Medlem
Vartrollets avatar
Citat:
Har aldrig fattat det där med att "bry sig om sina fans". Vad innebär det? Att de som blivit stjärnor har en skyldighet att leva ett föredömligt liv därför att de är förebilder för unga människor? Tur att man inte blev rockstjärna, den bördan hade inte jag velat bära på. Jag förstår varför Kurt Cobain sköt skallen av sig.
Med att han "respekterar sina fans" menar jag bara att det är någonting extra som jag gillar hos Springsteen. Det känns bara som han har ett budskap som sträcker sig längre än många andra artisters. Det är svårt att förklara, och kanske jag har fel ändå. Min poäng var hur som helst att bara för att man är en "rockstjärna" så behöver man inte vara en jävla nolla som förstör sig själv med droger, utan man kan inspirera sina medmänniskor till att jobba hårt för att förbättra sina liv istället.
Citera
2012-04-28, 11:25
Medlem
En timme innan nattens konsert i Los Angeles hände detta:

http://www.youtube.com/watch?v=I46gjoZQtws

Riktigt bra version dessutom.
Citera
2012-05-13, 15:09
Medlem
TheRockerss avatar
Bruce Springsteen vill hylla Utøyaoffren

Bruce är tydligen sugen på att hylla offren till Utøya på ettårsdagen enligt aftonbladet. Jag kan inte tänka mig en bättre artist att göra denna hyllning. Om detta nu blir av, måtte då fan svensk TV Live sända detta!!

länk till artikeln:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14820337.ab
Citera
2012-05-13, 15:27
Medlem
BajsExplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Bruce Springsteen vill hylla Utøyaoffren

Bruce är tydligen sugen på att hylla offren till Utøya på ettårsdagen enligt aftonbladet. Jag kan inte tänka mig en bättre artist att göra denna hyllning. Om detta nu blir av, måtte då fan svensk TV Live sända detta!!

länk till artikeln:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14820337.ab
Äckligt PRjippo?
Citera
2012-05-13, 16:03
Medlem
Gameboy92s avatar
Vad sägs om en turné av koncentrationslägren efter Utöya spelningen? Säkert välmenande och förmodligen ingen pr motiverad grej men känns jävligt konstigt ändå.
Citera
2012-05-13, 16:38
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsExplosion
Äckligt PRjippo?

Eller kanske bara en humanitär handling? Så en artist kan alltså inte göra något sånt här längre utan att anklagas för att vilja främja sig själv. Hur ska man gå tillväga då om man som känd artist vill vara med och stödja offren på något sätt?
Citera
2012-05-13, 16:59
Medlem
BajsExplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Eller kanske bara en humanitär handling? Så en artist kan alltså inte göra något sånt här längre utan att anklagas för att vilja främja sig själv. Hur ska man gå tillväga då om man som känd artist vill vara med och stödja offren på något sätt?
Det finns alltid den risken.

Jag känner mig inte manad att hjälpa offren, och jag förstår inte varför en känd artist skulle vara mer manad. Men jag skulle inte ta till gitarren för att göra det, om jag verkligen kände mig manad. Även om jag var en jävel på att sjunga och spela. Det bästa sättet att hjälpa offren är nog att prata med dem, och för det krävs det varken att man är känd eller att man kan spela gitarr. Det är däremot enklare om man har en massa pengar (och kan resa osv), så varför gör ingen kändis det istället? Jag har svårt att ta sådant här välgörenhetsskit seriöst. Det ser bara bra ut i pressen för artisten, jag tror inte att något offer faktiskt bryr sig. Det vore mycket mer rörande/speciellt om Bruce bjöd in offren till en lokal och bara pratade med dem, utan kameror eller något. Och som sagt, varför skulle en känd artist känna sig mer manad än någon annan att göra detta?
Senast redigerad av BajsExplosion 2012-05-13 kl. 17:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in