2022-03-31, 20:25
Medlem
Oakenshields avatar
30 år sen idag sen Lucky Town och Human Touch släpptes. Bra plattor, bedrövligt turnéband....
Citera
2022-03-31, 22:58
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
30 år sen idag sen Lucky Town och Human Touch släpptes. Bra plattor, bedrövligt turnéband....

Hade han inte E Street Band på den tiden eller var det annat band?
Citera
2022-04-01, 19:42
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hade han inte E Street Band på den tiden eller var det annat band?

Endast Roy Bittan från E Street med i bandet. Skitbra låtmaterial, irriterande kompmusiker på turnén. Var på Stadion sommaren året därpå och det var verkligen ett skitband. Toppmusiker på albumen dock.
Citera
2022-05-24, 18:34
Medlem
Rebali179s avatar
Bruce Springsteen and the E Street Band Announce 2023 World Tour
https://www.rollingstone.com/music/m...650cc13d643e27

Bandet återvänder till Ullevi i Göteborg för två konserter den 24 juni och 26 juni 2023.
Biljetter släpps på måndag den 30 maj klockan 10:00
Citera
2022-07-29, 22:51
Medlem
Geomeisters avatar
Bruce verkar få hett om fötterna för sina höga priser denna turné. Tycker var och varannan Youtuber lägger upp video om det. Jag går gärna och ser Bruce, men inte för några fantasisummor.

Förstår att turnépengarna är den viktigaste inkomsten för många artister och band, men istället för att "göra det mer speciellt" känns det mer som man dödar hela grejen. Det blir mer "Jag vill kunna säga att jag var där"-människor som pungar ut och många "vanliga" fans får sitta hemma.

Jag hoppas han tar till sig kritiken. Vad skulle du säga är ett rimligt pris för en konsert al'a Bruce Springsteen anno 2022? Vad för summa är din gräns för vanlig stå eller sittplats?
Citera
2022-08-01, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Bruce verkar få hett om fötterna för sina höga priser denna turné. Tycker var och varannan Youtuber lägger upp video om det. Jag går gärna och ser Bruce, men inte för några fantasisummor.

Förstår att turnépengarna är den viktigaste inkomsten för många artister och band, men istället för att "göra det mer speciellt" känns det mer som man dödar hela grejen. Det blir mer "Jag vill kunna säga att jag var där"-människor som pungar ut och många "vanliga" fans får sitta hemma.

Jag hoppas han tar till sig kritiken. Vad skulle du säga är ett rimligt pris för en konsert al'a Bruce Springsteen anno 2022? Vad för summa är din gräns för vanlig stå eller sittplats?

Ståplats runt 1000 lappen så som det var 2016, sittplats, 700-800 däromkring.

Men tyvärr är det inte Bruce som bestämmer priserna och hade han verkligen rytit till som han gjorde förr, 1981-85-88 då han personligen såg till att hålla nere priserna så hade dagens priser varit normala, men idag är hela konsertbranschen omgjord så priserna bestämms någon annan stans och en del av räntan hamnar i andras fickor än Bruces. Påhittet att släppa ett år innan gör att parasiter kan sko sig
Citera
2022-08-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Ståplats runt 1000 lappen så som det var 2016, sittplats, 700-800 däromkring.

Men tyvärr är det inte Bruce som bestämmer priserna och hade han verkligen rytit till som han gjorde förr, 1981-85-88 då han personligen såg till att hålla nere priserna så hade dagens priser varit normala, men idag är hela konsertbranschen omgjord så priserna bestämms någon annan stans och en del av räntan hamnar i andras fickor än Bruces. Påhittet att släppa ett år innan gör att parasiter kan sko sig
Är det verkligen så att Springsteen inte kan påverka detta?
Citera
2022-08-01, 19:04
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Rammstein tog 1000:- ståplats senast. På tok för mycket om du frågar mig... Kan väl förstå att det kostar att ha igång allting men där är min gräns nådd. 850:- max för en ståplats och kanske 790:- för sittplats.
Aldrig i helvete att jag skulle betala 1000:- för en jävla ståplats på Bruce Springsteen.

Rammstein sittplatserna kostade en hel del också, tror det var runt 900:-
Fyfan för att trängas på dessa sittplatser med fyllon som envisas att klappa i otakt och ställer sig upp i tid och otid. Jag misstänker att jag börjar bli för gammal för dessa Ullevispelningar, men jag har skitsvårt för att folk uppför sig som om det vore Håkan Hellström som stod på scenen
Citera
2022-08-03, 22:12
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Är det verkligen så att Springsteen inte kan påverka detta?
Klart han kan... Han är ju artisten och utan artisten blir det ju inget.

Jag gick in på Ticketmaster här om dagen och såg att en biljett hade en dynamisk prissättning. Tror att en ståplats gick på något mellan 2000-3000 kr. Tror inte att äkta fans uppskattar det här systemet och i det långa loppet lär det ju bara bli champagnebögar som köper biljetter till livespelningar. Snacka om att pissa på sina fans.
Citera
2022-08-03, 23:08
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Klart han kan... Han är ju artisten och utan artisten blir det ju inget.

Jag gick in på Ticketmaster här om dagen och såg att en biljett hade en dynamisk prissättning. Tror att en ståplats gick på något mellan 2000-3000 kr. Tror inte att äkta fans uppskattar det här systemet och i det långa loppet lär det ju bara bli champagnebögar som köper biljetter till livespelningar. Snacka om att pissa på sina fans.

Mjo. Det Har varit en enorm storm på nätet från fansen de senaste veckorna om detta. Märkligast är att Springsteen själv inte tagit upp det ännu, men det kanske kommer. 3000 är ju bara löjeväckande högt pris.
Citera
2022-08-03, 23:51
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Mjo. Det Har varit en enorm storm på nätet från fansen de senaste veckorna om detta. Märkligast är att Springsteen själv inte tagit upp det ännu, men det kanske kommer. 3000 är ju bara löjeväckande högt pris.
Gubben har inte många år kvar och har blivit girig. Detta är det är det perfekta läget att släppa dyra biljetter. Alla ynglingar som inte ens är fans och som har gott med stålar får en chans att checka av en punkt på sin lista bara för att det är något man "bör" ha gjort.

Jag som fan hade inte gått på en sådan konsert.
Citera
2022-08-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
De var väl ett dubbelalbum om jag inte minns fel? Eller egentligen då två olika skivor men i samma album.

Släpptes vid midnatt eller om det var 23 på kvällen (något sådant), minns ivf att Folk å Rock i Lund hade öppet då för att man skulle kunna köpa den direkt. Som den storkonsument av musik jag då var så var naturligtvis även jag där för ett inköp. Man fick både anstränga sig lite och betala pengar för att få tillgång till musik då, visst var det roligare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in