Citat:
Ursprungligen postat av
Geomeister
Bruce verkar få hett om fötterna för sina höga priser denna turné. Tycker var och varannan Youtuber lägger upp video om det. Jag går gärna och ser Bruce, men inte för några fantasisummor.
Förstår att turnépengarna är den viktigaste inkomsten för många artister och band, men istället för att "göra det mer speciellt" känns det mer som man dödar hela grejen. Det blir mer "Jag vill kunna säga att jag var där"-människor som pungar ut och många "vanliga" fans får sitta hemma.
Jag hoppas han tar till sig kritiken. Vad skulle du säga är ett rimligt pris för en konsert al'a Bruce Springsteen anno 2022? Vad för summa är din gräns för vanlig stå eller sittplats?
Rammstein tog 1000:- ståplats senast. På tok för mycket om du frågar mig... Kan väl förstå att det kostar att ha igång allting men där är min gräns nådd. 850:- max för en ståplats och kanske 790:- för sittplats.
Aldrig i helvete att jag skulle betala 1000:- för en jävla ståplats på Bruce Springsteen.
Rammstein sittplatserna kostade en hel del också, tror det var runt 900:-
Fyfan för att trängas på dessa sittplatser med fyllon som envisas att klappa i otakt och ställer sig upp i tid och otid. Jag misstänker att jag börjar bli för gammal för dessa Ullevispelningar, men jag har skitsvårt för att folk uppför sig som om det vore Håkan Hellström som stod på scenen