2009-04-14, 18:08
Medlem
cnaass avatar
Tjena!

Efter en dropp på Dota-league bestämde jag mig för att inte köra DotA på hela dagen, av ren frustration. Så jag tänkte underhålla mig med Sim City 4.

Sagt och gjort, jag installerade och gick in. Men när Ubisoftskiten kommer fram, så fryser hela datorn sig, och ger ifrån sig ett "pip". Så jag håller in starta om-knappen för att testa igen.

Nu till det lite konstiga; När Dell-loggan kommer fram så är där typ gröna streck över skärmen, lite matrixaktigt. Även när Windows XP laddar, men då är det röda streck.

När väl laddningen är färdig, så blir det svart som i graven, och in på skrivbordet kommer jag inte.

Jag har prövat i felsäkert läge, men finner inget där. Någon som vet hur jag kan åtgärda detta utan formatering?
Citera
2009-04-14, 18:30
Medlem
cnaass avatar
Kom igen!
Citera
2009-04-14, 19:22
Medlem
cnaass avatar
Bumparump!
Citera
2009-04-14, 19:54
Medlem
exhumes avatar
De där strecken brukar vara relaterade till grafikkortsproblem. Har råkat ut för liknade scenario men kunnat använda datorn som vanligt med undantag för strecken över skärmen. Det enda som hjälpte i mitt fall för att komma till rätta med problemet var att byta ut grafikkortet
Citera
2009-04-15, 07:08
Medlem
cnaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exhume
De där strecken brukar vara relaterade till grafikkortsproblem. Har råkat ut för liknade scenario men kunnat använda datorn som vanligt med undantag för strecken över skärmen. Det enda som hjälpte i mitt fall för att komma till rätta med problemet var att byta ut grafikkortet

Men jag kommer in i felsäkert läge :S Då måste väl grafikkortet användas?
Citera
2009-04-15, 07:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnaas

Grafikkortet kan fungerar, men dock inga drivrutiner läses in under felsäkert läge.

Gör en fullständig ominstallation av grafikkortets drivrutin.Se om detta kan hjälpa ditt problem.

Revo Uninstaller är ett bra verktyg för detta ändamål.
Rensar bort alla överflödiga filer och därefter startar om datorn.Lägg in den senaste drivrutinen.
Citera
2009-04-15, 12:31
Citat:
Ursprungligen postat av cnaas

Testa uppgradera drivers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in