2009-04-14, 17:09
Medlem
surfacings avatar
Jag fattar inte varför alla jämt måste ha en jävla anledning till allt hela tiden? Skita i allt och rock 'n roll!

Men nu var det ju iof ett skolarbete. Så jag generaliserar hej vilt och säger att spänning/nyfikenhet/uppskatta ruset/brist på övriga intressen/depression osv är dom vanligaste faktorerna.
Citera
2009-04-14, 17:10
Bannlyst
Fly verkligheten för en stund.
Citera
2009-04-14, 17:22
Medlem
För egen del är det ett sätt att dels förgylla livet, få lite erfarenheter och samtidigt ett "tidsfördriv", mao som de flesta hobbys, med den skillnaden att det inte är något man skriver i sitt personliga brev när man söker anställning...
Citera
2009-04-14, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rebelgirl
Saker som samhället gjort förbjudna lockar många. Se på sagan om Eva & Adam. De var naturligtvis tvugna att äta de där jävla äpplena, trots att Gud sagt nej. Så sen långt tillbaka har det otillåtna varit en frestelse, både i saga och verklighet.

HALLELUJA !!
Citera
2009-04-14, 17:28
Medlem
Som skolarbetsmaterial så kommer trådskaparen inte särskilt långt med innehållet i tråden... det kanske duger ifall man råkar gå i mellanstadiet eller nåt...
Citera
2009-04-14, 17:42
Medlem
C8H11Ns avatar
Alla vuxna drack ju, så då ville jag med prova. Dessutom är öl så himlans gott. Och när man väl provat alkohol, varför inte prova andra droger? Den enda relevanta skillnaden är drogernas legala status.

Skön, intressant och rolig grej bara.
Citera
2009-04-14, 17:45
Medlem
Panzerkampfs avatar
Jag har alltid haft en moral som säger nej till droger (har det lite än), de flesta av mina vänner har aldrig testat och är väldigt emot droger. Vilket är bra, det håller mig kvar lite på backen.
Kom i kontakt första gången med droger när jag var 16, körde svamp det första jag gjorde, på en rave-fest.
Sen dröjde det tills jag var 19 jag tog droger igen. Dextrometorfan 1000mg med en hel del alkohol. Dumt dumt!

Nu är det mest röka. Körde Spice gold hela helgen, ganska bra grejer om man trycker på lite! Vaknade ur dimman igårkväll först.
Hursomhelst, så har de flesta en väldigt drogkonservativ barndom och uppväxt. Vilket sätter gränser för en vad som är rätt och fel.
Men efter många svek, många misstag och mycket skit som gör livet surt. Så vad fan gör det om man tar droger? De är ingen idé att leva i en fantasivärld och tro att allt och alla tänker och gör som du. Håller dig borta från dumheter och har ingenting i görningen. Fuck that, om man inte tar droger, så håller man på med något annat skit. Det är bara att öppna ögonen. Finns inte en jävel på detta klot som har rent mjöl i påsen.
Ingen 80-talist iallafall.

Ett motargument är, varför ska man hålla på för att alla andra håller på?
Svaret är att man vill inte vara den med pekpinnen som slår folk på fingrarna. Det är ingen som klappar dig på axeln för att du är bror-duktig.
Det är spännande, det är roligt och det är en smutsig kultur. Som många drar sig till för att komma undan verkligheten en stund.
Citera
2009-04-14, 17:46
Medlem
lugna ner digs avatar
Jag gjorde det som en rolig grej med ett par polare först, kom på mig själv med att ha gått på massa skitsnack från t.ex. skolan så jag fortsatte först med jämna mellanrum och inga biverkningar fick jag. Sedan tog jag paus i åt halvår och nu blir det lite till och från, hinner inte med så mycket och har inte massa pengar att slösa på det.
Citera
2009-04-14, 17:56
Medlem
Jag tror att många bara halkar in på det för att deras vänner halkar in på det. Och det är inte så stor grejj som man kan tycka. För längesen fick jag reda på att mina vänner rökte på, blev självklart helt förskräckt. Efter att ha varit med de ett antal gånger och kollat på när de rökt, så byggde jag upp min egen uppfattning om att det kanske inte var som man trodde.
Sen pröva jag själv, och det var verkligen ingen big deal.

Så jag tror att många inte har någon speciel anledning till varför de började.
Citera
2009-04-14, 18:07
Medlem
Sleazers avatar
för att det är roligt,fly från problem,bättre än alkohol(i rätt mängder) hm..liva upp ens gråa liv..fördriva tid..ja typ^^ jo just det,nyfiken också
Citera
2009-04-14, 18:16
Medlem
pokergudens avatar
Ok, tack för alla svar

Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Som skolarbetsmaterial så kommer trådskaparen inte särskilt långt med innehållet i tråden... det kanske duger ifall man råkar gå i mellanstadiet eller nåt...

Nej. Har ju själv en del erfarenheter gällande ämnet. Fan att man alltid ska behöva källor till sina arbeten

Antar att det finns lika många anledningar som det finns brukare. Får väl försöka ordbajsa det på 2st A4....
Citera
2009-04-14, 18:28
Bannlyst
För att dom finns..
Jag vill testa ALLT innan det är dags att checka ut här ifrån, därför helt enkelt..
Men droger är bara en av alla saker, bara för att dom finns.. Det är ungefär samma sak som att vilja pröva bögsex innan livet är slut, bara för att det är märkligt och går att göra liksom.. ..
Även tilläggas så har jag en förkärlek för vanställning och metamorphande av psyket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in