Formatterade om datorn för ett par månader sen, allting gick finfint, och jag har inte haft några som helst problem. Fram tills igår. Min flickvän kollade busstider under tidiga eftermiddagen, och sedan åkte vi. När jag kom hem vid tio-tiden på kvällen startade jag datorn och fick upp ett gäng märkliga felmeddelanden. "Hmm. Udda" tänkte jag, men ägnade inte så mycket mer tid åt dem utan tryckte bara på 'Cancel'. Surfade runt lite och allt verkade fungera bra. Sen tänkte jag köra igång ett litet program för att pilla lite, och fick då upp "The application failed to initialize properly (0xc000007b). Click on OK to terminate the application" varje gång jag försökte starta. Jag tänkte att "Jaja, är väl något knas med programvaran", så jag laddade ner en ny variant. Samma problem. Testade runt lite grann med andra småprogram, och fick varje gång upp detta. Jag tänkte att jag fixar det imorgon, och gick och la mig.
När jag startar datorn på morgonen får jag upp något i stil med "Failure to run dll as application". Tänkte då att det kanske är något knas med rundll32.exe, så jag testar en Windows-reparation. Hjälpte inte. Beslutade mig då för att formattera om. Så jag flyttade kort och gott över det viktigaste till min externa hdd, och formatterade om. Formatteringen gick smidigt och felfritt, men... det går fortfarande inte att köra diverse småprogram. Daemon tools, diverse editorer, och så vidare. Det funkar bara inte. Får upp samma fel som förut, varje gång.
Har sökt igenom datorn med NOD32, Norton Internet Security 2009, Adaware, och ett par trojan removal tools, plus några registry cleaners. Vad i hela Skåne är det som pågår? Hur kan det plötsligt bli ett sånt här fel när jag aldrig haft det förut, trots att jag formatterat? Kör Windows XP pro om det spelar någon roll.
Tacksam för svar!
EDIT: Efter ytterligare några genomsökningar kan jag nu starta ett par av de testade programmen, men ett par fungerar fortfarande inte. Dessutom kan jag inte nå Den här datorn. Mina hårddiskar och alla andra mappar nås på en sekund, men just Den här datorn går inte att nå. Blir bara vitt. Har väntat fem minuter nu, misstänker att det inte kommer ändras. Hur sjutton kan det bli så att jag inte kan nå den?
Senast redigerad av DoktorKubik 2009-04-14 kl. 03:50.
Anledning: Tillägg