Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Det går inte för mig att argumentera mot dig. Vi har helt olika utgångspunkter i vårt sätt att se verkligheten på. Det är som att argumentera med en religiös fundamentalist. Dina argument, som allt för ofta är baserade på rasers olikheter, biter lika lite på mig som argumenten från en muslim som använder koranen som referens för att övertyga mig om något. Detta, i sig, betyder inte att du har fel och att jag har rätt. Det innebär bara att våra förhållningssätt skiljer sig för mycket för att vi ska kunna ta varandra på allvar.
Du erkänner kanske alltså inte ens det svenska folkets existens som en kulturell och biologisk entitet? Du erkänner ju att Sverige och det svenska håller på att bli förstört pga den stora mängden svartskallar, även om du inte uttrycker dig precis så. I och med att du erkänner detta så erkänner du ju också de stora skillnaderna mellan olika folkgrupper. Robert Putnam jag länkade till beskriver ju också hur etniska och rasliga skillnader mellan folk leder till ökad misstro och ökad ineffektivtet i samhället.
Citat:
Troligen skrattar du lika mycket åt mig när jag åberopar de mänskliga rättigheterna som jag gör åt dig när du pratar om att det är realistiskt att med våld fördriva bort, alternativt döda, alla invandrare i Sverige.
Naturligtvis skrattar jag åt "mänskliga rättigheter". Mänskliga rättigheter är bara kosmopolitsnack och går numera i korthet ut på att ge icke-vita människor massa "rättigheter" på bekostnad av vita människor. I vilket sammanhang skulle du åberopa de mänskliga rättigheterna förresten? Anser du att du enbart i egenskap av människa har en okränkbar rätt att stanna i Sverige trots att svenskarna aldrig ville ha er här och trots att er kollektiva närvaro skadar svenskarna? Handlar "mänskliga rättigheter" inte bara om ren egoism för dig och andra invandrare? Har inte det svenska folket några mänskliga rättigheter? Har inte svenskar rätt att leva i trygghet och frihet i sitt eget land bland sitt egetfolk? Har inte vita barn rätt att få växa upp bland vita människor i sina egna vita länder? Ni har ju redan många länder ni kan bo i så varför kan inte jordens lilla vita minoritet få vara ifred? Om vi inte får vara ifred ens i våra egna länder så kan vi ju inte överleva.
Citat:
Du kanske missade att det på sätt och vis framgick i trådstarten? Du har skapat en halmgubbe som du argumenterar mot, inte mig. Sedermera kan jag inte mer än förundras över andra argumentationsfel som du gör i inlägg efter inlägg. Allt du kommer med bygger på sluttande planet - utan att du presenterar någon som helst pålitlig källa som bekräftar det.
Jag argumenterar varken med eller mot dig. Jag ställer snarare en del frågor som jag anser är relevanta och som man måste ta ställning till och kunna svara på i de här sammanhangen. Vad gör jag för argumentationsfel? Alla mina argument och påståenden bygger ju på historiska eller nutida realiteter. Det presenteras av många användare ofta hur mycket källor som helst för i princip allt jag brukar påstå, det kan du väl ändå inte gärna ha missat?
Det är knappast ett "sluttande plan" att påstå att svenskar inom en ganska snar framtid kommer att utgöra mindre än 50% av Sveriges befolkning. Det är bara att titta på den svenska respektiva den icke-svenska befolkningens åldersstruktur och nativitet samt på den ständigt ökande invandringen. Man behöver knappast mer än lågstadiematematik för att se vart det barkar hän. Sen kan man titta på historiska och nutida exempel på vad som faktiskt har hänt i starkt etniskt splittrade nationer och man kan titta på hur det har gått för vita människor som blivit maktlösa minoriteter bland icke-vita majoriteter. Det finns många exempel från så nyligen som andra halvan av 1900-talet.
Faktum är att det alltid överallt har slutat i katastrof för den vita befolkningen. Det finns däremot inga exempel på lyckliga, harmoniska och framgångsrika rasblandade mångkulturer. Det är egentligen en oomtvistlig faktabaserad självklarhet att ett rasblandat, mångkulturellt och mestadels icke-vitt samhälle kommer att vara mycket sämre än ett homogent vitt och nordeuropeiskt samhälle. På samma sätt är det en absolut självklarhet att tillvaron för vita svenskar kommer att vara mycket sämre i ett sånt samhälle (om de ens överlever på sikt) än i ett homogent svenskt Sverige. Det är ju bara att jämföra Sverige på 1960-talet med Sverige idag så blir det hela tragikomiskt uppenbart.
Så var hittar du alla tokiga argument som inte bygger på några som helst källor?
Jag är inte ute efter att provocera, förolämpa eller såra dig. Jag är egentligen inte ens ute efter att argumentera med dig men jag tycker ändå att du borde försöka ge
ärliga svar på de frågeställningar jag tar upp. Det håller liksom inte att avfärda risken för framtida våldsamma rasmotsättningar och förföljelse av vita med att säga att man är liberal, inte tror på raser och åberopar mänskliga rättigheter. Det håller inte heller att vägra diskutera att svenskar och andra vita folk riskerar att gå under och förintas om de förlorar kontrollen över sina territorier. Massor av folk har gått under genom historien och att tro att det inte kommer att hända igen är bara dumt.