• 1
  • 2
2009-04-13, 20:46
Medlem
kKoreans avatar
Tjena FB training wankas!

Nu är det såhär att jag försöker hålla igång flåset genom att löpa till mina träningar i veckorna. Och jag är noga att alltid stretcha efter varje träningspass alla de muskler som behöver sträckas ut.

Och jag har 5 träningar i veckan, och de är 3 gympass och 2 Bjj pass det handlar om.
Till gymmet är det möjligtvis 1½ kilometer till max.
Och till Bjjn kanske 3-3½ kilometer.

Och jag har hållt igång med löpningen sedan januari, då jag kände att jag behövde utöka uthålligheten och flåset under Bjj träningarna. Och det har gått bra tills nu på senaste tiden.

Men jag har fått något jävla strul med vaderna på senaste tiden, det är precis som att jag får mjölksyra i vaderna precis när jag börjar springa och sedan sitter det i och kommer tillbaka emellanåt. Och de här jävla perioderna med smärta i vaderna tvingar mig från att avbryta löpningen och antingen sätta mig ner eller gå en stund tills smärtan lagt sig.

Själva området på vaden som är angripet är främst längre ned och under vadmuskeln, jag fattar fan ingenting

Jag orkar löpa men vaderna bangar.. vad fan ska jag göra?
Citera
2009-04-13, 20:50
Medlem
BengtZzs avatar
Låter konstigt. Har du provat att vila i en vecka för att komma tillbaka igen?
Citera
2009-04-13, 20:53
Medlem
freyas avatar
Googla benhinneinflammation och se om du hittar något som känns relevant.
Citera
2009-04-13, 20:55
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freya
Googla benhinneinflammation och se om du hittar något som känns relevant.
Kan man få behinneinflammation på baksidan benet, under vadmuskeln? Tror inte det är det TS har, men han kanske definierade sin fråga fel och menade framsida benet isf.
Citera
2009-04-13, 20:57
Medlem
Nokenoas avatar
Det kan inte vara hälsenan som spökar då?
Citera
2009-04-13, 21:05
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Kan man få behinneinflammation på baksidan benet, under vadmuskeln? Tror inte det är det TS har, men han kanske definierade sin fråga fel och menade framsida benet isf.

Benhinneinflammation är ett begrepp som används ganska spretigt och ofta felaktigt, så googlar man det brukar man hitta det mesta som rör vadproblem vid löpning.
Citera
2009-04-13, 21:06
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freya
Benhinneinflammation är ett begrepp som används ganska spretigt och ofta felaktigt, så googlar man det brukar man hitta det mesta som rör vadproblem vid löpning.
Jo men han har ju ont i hälsenan som jag har fattat det. TS kanske förklarade dåligt vad han hade ont. Men enligt han beskrivning har han ont i hälsenan, är inte benhinneinflammation isf.
Citera
2009-04-13, 21:09
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Jo men han har ju ont i hälsenan som jag har fattat det. TS kanske förklarade dåligt vad han hade ont. Men enligt han beskrivning har han ont i hälsenan, är inte benhinneinflammation isf.

Eller så var det jag som läste slarvigt som vanligt.
Citera
2009-04-13, 21:13
Medlem
pezrulezhaakons avatar
kKorean

Blir det svullet, rodnat, stelt, varmare? Finns det mer du kan beskriva? Var exakt sitter smärtan? Är den diffus eller lättutpekad? Gör det ondare att böja/sträcka på fotleden. Ondast vid belastning? Ondare om du klämmer/trycker på området?

Hur är det med dina skor? Gamla?
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2009-04-13 kl. 21:15.
Citera
2009-04-13, 21:32
Medlem
MaymuneNs avatar
Har samma problem:P Det är för att vaderna är mindre starka gemfört med resten av kroppen..
Citera
2009-04-13, 21:48
Medlem
kKoreans avatar
Ja alltså, vaderna gör absolut inte ont innan eller efter träning, eller synes på något sätt att de är annorlunda. Förutom ett åderbråck som jag har på högra vaden men det kan inte vara orsakat pga det, för det är precis samma smärta o vänster vad som i högra och vänster vad ser helt normal ut.
så allt är som normalt i övrigt.. Förutom när jag springer.

Jag tvingas avbryta pga smärta. jag tycker själv att mina vader bör må bra efter 4 månaders löpning ett antal gånger i veckan.. men icke.

Och området som är drabbat är just undre delen på Vadmuskeln, runt fästet till hälsenan. Och det känns som att jag har mjölksyra i vaden, men jag blir alldeles svag i vaderna och måste avbryta löpningen tills smärtan lagt sig.

Och mina skor är ju inga direkt löparskor heller, de har en hyffsad sula. inte tjock men inte direkt tunn heller. men jag prövade ett par löparskor idag när jag skulle och träna och hade precis samma problem med vaderna som med de andra skorna...
Senast redigerad av kKorean 2009-04-13 kl. 21:50.
Citera
2009-04-13, 22:24
Medlem
pezrulezhaakons avatar
kKorean

Åderbrock? Hur gammal är du? Det var intressant..... Har någon av dina föräldrar det också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in