2009-04-13, 19:31
Medlem
Tjenare, jag har 2st hårddiskar i min dator. En på 120GB en på 500GB. den på 120GB är min hårddisk som jag har mitt operativsystem på, och den andra allt material med bilder m.m, har även min 120GB på master och 500GB på slave.

Sen en dag fick jag upp massa bluescreens och till slut så gick det inte att starta datorn, antog att det va fel på mitt operativsystem så jag formatera det, när jag väl kommer in i datorn (det fungerade) så finns min 500GB hårddisk där (med alla mina bilder musik och sånt) men när jag trycker på den hårddisken på "Den här datorn" så står det "den är inte formaterat. formatera den nu?" sen kan man trycka på "Ja" och "Nej" men när man trycker på nej så händer det inget.

Så till mitt problem, kan jag ta kontroll på något sätt över min 500GB hårddisk där jag har allt mitt material och att formatera den hårddisken finns inte med på världskartan för jag har så mycket viktigt på den att det är uteslutet, så hur ska jag kunna få tillbaka mitt material på min 500GB hårddisk?
Citera
2009-04-13, 20:57
Medlem
Nu när jag försöker fixa det och har båda hårddiskarna i så står det. "Verifying DMI pool data" något sånt, och den stannar där. det händer inget mer, finns det något sätt att jag får behålla grejerna på min hårddisk?
Citera
2009-04-13, 21:07
Medlem
surfacings avatar
*Okey, lite edit*

Flytta allt till en extern hd med programmet Total commander eller dylikt, borde gå. Men jag överlåter nog till någon mer professionell att svara bättre.
Senast redigerad av surfacing 2009-04-13 kl. 21:48.
Citera
2009-04-13, 21:22
Medlem
hur ska jag kunna flytta över något från en hårddisk som jag inte kommer åt? det är ju det jag vill ha svar på. så att jag kan flytta över allt material till en annan hårddisk.
Citera
2009-04-13, 21:54
Medlem
Andreasvbs avatar
Vad har du för Windows installerat?

Har du installerat något SP?

Kan vara att den inte stöder stora hårddiskar, 137 GB+.
Citera
2009-04-13, 23:44
Medlem
Har Home Edition.

Nja tror inte det kan bero på det för jag har ju kört med min 500GB hårddisk ett väldigt bra tag, och nu funkar det bara inte att starta datorn.
Citera
2009-04-13, 23:47
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrazie
till slut så gick det inte att starta datorn, antog att det va fel på mitt operativsystem så jag formatera det

Vad har du för Windows installerat NU?
Skriv hela namnet.
Citera
2009-04-14, 00:03
Medlem
Windows XP Home Edition.
Har det på min 120GB hårddisk (master) sen när jag stoppar in min 500GB (slave) hårddisk (som jag har använt tillsammans med 120GB i alla år) så fungerar det inte, den stannar på DMI verifying pool data det där, och innan det kom jag in i datorn men då var det att den inte var formaterad, och den fråga om jag ville formatera den nu, men jag tryckte nej men kan inte komma åt innehållet ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in