2009-04-15, 17:59
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Varför finns det så många finnar som leker svenskar i denna tråd? Det kanske är därför vissa babbar ser ner på vissa finska babbar men i regel brukar det vara bra stämning mellan babbar.

Kul med stolta finnar. =)
Finnar utger sig inte för att vara svenska, de passar bara in som de är. Och svenskar accepterar finnar. Jag antar att du aldrig passat in någonstans med all rätt eftersom du inte har här att göra, vilket leder till dina outtröttliga och mycket taffligt uttryckta resonemang.

Några sidor bak i tråden så uppmanade du finnar att gå emot oss svenskar eftersom du anser att sandnegrer och finnar är samma folkslag, tillåt mig småle. Antagligen måste du vara dövstum. Alla etniska nordbor är bröder, Kebabnegrer har aldrig och kommer aldrig passa in, ni har inget att hämta här förutom konflikt vilken ni endast kan fly ifrån i era hemländer. ni är ytterst oönskade i detta land.

Tillsist skulle jag vilja ha svar på två frågor. Varför bor du här om du nu hatar Sverige och svenskar så mycket? Och varför flyttar du inte till Finland där du har dina såkallade bröder? Något säger mig att du inte är speciellt välkommen där heller.
Senast redigerad av sidys 2009-04-15 kl. 18:21.
2009-04-15, 18:16
Medlem
Embriacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
Och varför flyttar du inte till Finland där du har dina såkallade bröder? Något säger mig att du inte är speciellt välkommen där heller.

Jo, Jok3r kan pröva någon riktigt urfinsk stad, typ Jyväskylä, se hur han blir bemött av "bröderna".
2009-04-15, 18:24
Bannlyst
Citat:
Babben får nog lugna ner sig nu. Skit i albanen och spendera mer tid med dina medbabbar. Araber och finnar är babbebröder. =)

Finlands sak är vår !!!

Alla araber kan åka hem, ta med er kvinnorna också,, ingen normalt funtad kille vill ju göka en 17-årig tjej som redan har helskägg. Det är väl därför man tvingar på dom en rånarluva
Senast redigerad av Bracka 2009-04-15 kl. 18:30. Anledning: Förra inlägget var inte så PK tror jag
2009-04-15, 18:25
Bannlyst
Citat:
Babben får nog lugna ner sig nu. Skit i albanen och spendera mer tid med dina medbabbar. Araber och finnar är babbebröder. =)

Finlands sak är vår !!!

Arabar ,,, tja va fan säger man, borde vara skottpengar på dom..
2009-04-15, 18:28
Bannlyst
Äh.....blattarna är bara bittra för att finnarna är mer restriktiva med invandrarpolitiken. I Finland är inte blattar alls populära, i Sverige har blattarna iaf PK-eliten på sin sida.
2009-04-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedala
Äh.....blattarna är bara bittra för att finnarna är mer restriktiva med invandrarpolitiken. I Finland är inte blattar alls populära, i Sverige har blattarna iaf PK-eliten på sin sida.

Jag håller med. Finnarna har ballar av stål - inte alls lika toleranta som svenskar. De har humor och är väldigt trevliga. Men jag är pro-finne så alla kanske inte delar min åsikt.
2009-04-15, 18:30
Bannlyst
Se här ja, jag anade väl detta. Äntligen lite sunda människor med sunda kommentarer. Det är ju detta jag försökt förklara för blattarna, om än i lite andra ordalag. Nåja, tack för detta, då slipper jag fortsätta själv.
2009-04-15, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jag håller med. Finnarna har ballar av stål - inte alls lika toleranta som svenskar. De har humor och är väldigt trevliga. Men jag är pro-finne så alla kanske inte delar min åsikt.

Jajaja albanen. Åk Hem nu!
2009-04-15, 18:49
Awaiting Email Confirmation
finnarna har väl en strängare syn på utlänningarna än sverige så dom är väl lite hatiska mot oss. fast det börjar märkas mer och mer att det importeras mer av dom.
2009-04-15, 19:15
Medlem
Random~s avatar
Citat:
Där ser man, min broder.

Sätter 1 mille på att du är en svensk som vill provosera fram rasister, gillar i och för sig rasister.
2010-05-28, 10:20
Medlem
Till den som är intresserad:

General von Döbelns avskedstal till de finska trupperna i Umeå den 8 oktober 1809

[...] Finnar! Bröder! Edra bedrifter äro stora, och den tacksamhet jag å allas vägnar förkunnar til eder, är i lika förhållande; – til dennes tolckning fordrades en Vältalares hela förmåga – Men jag är Soldat. – Soldat! hvad stolt benämning? då jag har denna Titel, af Eder – för Eder – och med Eder!

– Emottagen då ett uprört hjertas okonstlade tanckar, och Nj Svenska Troupper, som vid detta högtidligt sorgbundna tilfälle ären Närvarande; Varen lefvande Vittnen til Svenska Moderlandets oinskränckta tacksamhet.

– Svenskar! Varen Stålte öfver, at hafva sedt desse Finska Qvarlefvor! Minnes dem! – Högakten dem! – Se deras aftynade Kroppar, deras bleka ansigten, de bära Vedermälen af deras trogna, änskönt frugtlöse bemödander förflutne År!

Och Nj Finnar! När nj återkommen til Fosterbygden, så framfören Svenska Folckets tacksamhet, til Er Nation! Weten, att J återvänden med utslitne Kläder – Afstympade, eller genomskutne lemmar, men i medfören en rättskaffens Krigsmanna Själs Synbara prydnad. – Fiender til Svenska Moderlandet Kunnen i aldrig blifva – derom är jag förvissad – men förblifven allan tid dess Vänner! skulle det nya Herraväldets magt hindra, önskans och Er viljas utöfning, så låt med hjertats och Tanckars tysta språk, välsignelser tildelas Moderlandet! Påmin Edra barn derom; WJ skola från slägte til slägte, välsigna Er, högackta Er. [...]
2010-05-28, 10:21
Medlem
Ovanstående inlägg visar alltså bara på broderskapet mellan de finska och svenska folken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in