2009-04-13, 17:04
Medlem
el.zakkes avatar
Hej

Jag ahr installerat Ubuntu på min-usb pinne, Försöker från mitt windows insallera Ubuntu i Windows... Men så fort jag har valt var, vilket språk, och det och den ska börja installera vägrar den fortsätta utan internet uppkoppling.

Har jag internet uppkoppling så börjar den ladda ner ubuntu igen? Varför?

Det går itne att ta guide, sen installera, för jag är orolig att min partition försvinner med mycket dyrtbart. Och när jag installerar med guidad tur innan och komemr till partitions delen ser jag hela Min disk ... C: och D: visst det är samma hårddisk, men 2 partitioner.. Hur gör jag för att vara säker att inte förlora min Data jag har där?

Kan jag se om jag har mitt ubuntu korrekt installerat på mitt minne? Hade lite problem när jag körde över det till stickan...

Jättetacksam för svar...
Senast redigerad av el.zakke 2009-04-13 kl. 17:13.
Citera
2009-04-13, 18:29
Medlem
BRFs avatar
Har du installerat Ubuntu på USB-stickan, eller lagt in installationsprogrammet på den?
Det låter mer som att du lagt in installationsprogrammet än installerat på den.
Citera
2009-04-13, 19:52
Medlem
el.zakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRF
Har du installerat Ubuntu på USB-stickan, eller lagt in installationsprogrammet på den?
Det låter mer som att du lagt in installationsprogrammet än installerat på den.

Hmm, är inte det samma sak? man kan köra Ubuntu från stickan, men samtidigt installera från stickan?

Jag använde uSbuntu Live Creator 1.4.3.

Fan får spader snart. Men det största problemet e nog att jag inte ser nån information från dom olika installationerna om mitt partiterade utrymme försvinner med allt mitt dyrbara matrial... Fan..

Tack för hjälp..
Citera
2009-04-13, 23:11
Medlem
du ska lägga .iso-filen i samma mapp som wubi.exe, att köra direkt från usbminnet/cd-skivan får den bara att försöka tanka ner det igen (som du verkar ha upptäckt )
Citera
2009-04-14, 13:53
Medlem
BRFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av el.zakke
Hmm, är inte det samma sak? man kan köra Ubuntu från stickan, men samtidigt installera från stickan?

Jag använde uSbuntu Live Creator 1.4.3.

Fan får spader snart. Men det största problemet e nog att jag inte ser nån information från dom olika installationerna om mitt partiterade utrymme försvinner med allt mitt dyrbara matrial... Fan..

Tack för hjälp..

Nej, det är skillnad. Ena alternativet är att du installerar på stickan och sen bootar från den, den andra är att du "bränner" iso-filen på USB-stickan för att sedan installera.
Citera
2009-04-14, 14:16
Medlem
el.zakkes avatar
tack för svaren, jag lyckades igår och insåg att det va stickan det va fel på. Jag bootade .iso i daemon sen installerade jag jämte windows.

Men är 8.10 stabilt? Det första jag fick när jag kom in va att alla färger flimmrade till, sen va det bara att starta om.

Men det är nog så att jag inte fått mina uppdateringar rätt antar jag.

Tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in