2009-04-13, 16:32
Medlem
Hejsan!

Är ny här och hoppas att jag postar på rätt ställe...

Jo, jag och en kompis frågade lite på skoj om vi kunde få MVG av vår datakunskapslärare... Och vi kom överens om på skoj att om vi lyckades byta hennes bakgrundsbild så skulle vi få MVG... xD

Dock så får vi inte/ska vi inte ta hennes data och bara byta bakgrund. Så vi måste göra det igenom internet...

Vi skickar alltid in våra läxor via e-post och på så sätt borde man kunna se till att en typ .bat fil lägger sig i Autostart så när hon startar om datan så startar .bat filen och bakgrundsbilden byts? Men då måste man kunna skicka med en .bat fil som inte hon märker.....och det tänkte jag lösa igenom att använda ett .doc dokument (som man kan packa upp med t.ex winrar och ändra massa filer på)

Men frågan är var och hur ska jag se till att .bat filen startar när jag öppnar dokumentet?

Det var en idé som man borde kunna fixa på något sätt?

Men du kanske vet ett mycket bättre sätt? Dela med dig av det isåfall
Citera
2009-04-13, 17:15
Bannlyst
Lägg in den på en USB så filerna på den automatiskt, finns guider på youtube. Hur man däremot byter bakgrundsbild via en sådan har jag inte en aning om.
Citera
2009-04-13, 17:32
Medlem
Anteuss avatar
Går att fixa via USB antingen med hjälp av U3 customizer om man har U3 eller vanligt autostart med rätt ikon.

Annars använd en binder och bind bat-filen till en doc-fil och döp filen till .doc.exe och ha rätt ikon.

Bat-filen (ändra till dina bilder)

@echo off
reg /add HKCU\Control Panel\Desktop\WallPaper /v wallpaper /t REG_SZ /d c:\images\wallpaper.bmp
Citera
2009-04-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Går att fixa via USB antingen med hjälp av U3 customizer om man har U3 eller vanligt autostart med rätt ikon.

Annars använd en binder och bind bat-filen till en doc-fil och döp filen till .doc.exe och ha rätt ikon.

Bat-filen (ändra till dina bilder)

@echo off
reg /add HKCU\Control Panel\Desktop\WallPaper /v wallpaper /t REG_SZ /d c:\images\wallpaper.bmp

Tack
Citera
2009-04-13, 19:57
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icezoor
Tack

Väldigt lätt att googla...
Citera
2009-04-13, 22:47
Medlem
Andreasvbs avatar
Vilken klass är det ni har ämnet i?

Att be om att andra skall göra din läxa för att du skall få MVG är fel.
Du är inte värd det om du inte klarar det själv, minst av att kunna söka själv på Google.

Sedan är jag rätt säker att den kommer fråga henne om det är ok att lägga in i registret.
Sen kan det också vara så att hon inte har rätt behörigheter att ändra i registret.

Skriv gärna sen hur det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in