2009-04-13, 15:10
Medlem
Mest på näsan och lite brevid. Se ut som månen på näsan.
Haft detta problem sen 13 års ålder. Är 19 bast idag.

Brukade klämma ut dom vidriga jävlarna när jag var mindre och tvätta mig med sprit. Men efter ett tag så fick jag en ful synlig bristning på näsan . Tror det var pga det intensiva klämmandet. Så det blev ing mer. Sen så växte ju bara fram nya efter 2 dar så.

Nån som känner igen sig och har ett botemedel? hehe
Alla får ju pormaskar ibland men jag får hela jävla näsan fan...lite mindre hade inte lite skönare.

Tack på förhand.
Citera
2009-04-13, 15:28
Medlem
Har du provat swartkopfs blackheads eller vad det heter eller klerasil?

Sprit ska du inte använda då det torkar ut huden.
Citera
2009-04-13, 15:45
Medlem
Gå igenom din kost först, och ta bort allt som är onaturligt...kosttillskott, vitaminer, chips o skit. sov gärna 8 h.

http://www.grooming.se/cgi-bin/ibuti...Webbsida&ID=54
Citera
2009-04-13, 15:51
Medlem
super_albins avatar
det finns ju nån ny metod som man blir utsatt för stark UV strålning typ, ska vara rätt bra tydligen
Citera
2009-04-13, 16:17
Medlem
FISKISCHs avatar
http://www.aknehemligheter.se/order/
kanske står något vettigt där..

Min syster har använt antibiotika och det har fungerat relativt bra. Jag testade också att köra en kur i någon månad. Och visst, det hjälpte, men jag fick massa konstiga biverkningar. hungern försvann totalt och jag spydde nästan efter en mus-portion mat. så jag la av med dom.

Gå till apoteket och fråga efter det. Det kanske funkar för dig
Citera
2009-04-13, 17:08
Medlem
Snurrens avatar
Neutrogenas serie för hy med pormaskar och finnar är rätt bra, finns på apoteket. Clerasil tror jag inte hjälper särskilt mycket.

Ett märke som heter Hjeronymus är jättebra. Dom har dels ett starkt eterluktande ansiktsvatten som rengör pordjupt, sedan tvättar man med ett annat som drar ihop porerna. Att gå på ansiktsbehandling hos en hjeronymusterapeut är också bra, dom har en lösning som gör att pormaskarna bokstavligen kryper ut (man kan få se med spegel).

Att ånga ansiktet och därefter lägga en lermask är också porrenande.

Förr fanns det en slags plåster som man skulle fukta och därefter sätta på näsan och låta det torka. Därefter drar man loss det och sim-salabim följer pormaskarna med. Det kanske går att få tag på fortfarande.

Om din hud är fnasig och torr så bör du ju smörja in den, men var försiktig så att du inte använder en kräm som täpper till porerna. Vichy på apoteket har bra fuktkrämer för oren hud.
Citera
2009-04-13, 17:16
Bannlyst
  • Tvätta med näsan med tvål.
  • Du kan dra med tandtråd (sådan som sitter i ett plasthantag) på näsan det får ur fettet i porerna.
  • Du kan köpa en elektrisk tandpetare för att rensa porerna. ha på dig glasögon så du inte skjuter dig i ögat med den.
Citera
2009-04-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
  • Tvätta med näsan med tvål.
  • Du kan dra med tandtråd (sådan som sitter i ett plasthantag) på näsan det får ur fettet i porerna.
  • Du kan köpa en elektrisk tandpetare för att rensa porerna. ha på dig glasögon så du inte skjuter dig i ögat med den.

hahah va fan
Citera
2009-04-13, 18:08
Medlem
UtopiaNovas avatar
Om du går till din distriktssköterska eller läkare så kan de skriva ut Differin och Skinoren.

Info från FASS.se
Differin hämmar inflammationen vid akne (finnar, pormaskar och kvisslor) och normaliserar bildningen av celler i huden runt talgkörtlarna så att talgkörtlarna inte täpps till.

Skinoren innehåller azelainsyra, som förekommer naturligt i människokroppen och som förhindrar tillväxten av de bakterier som är aktiva vid uppkomsten av akne. Dessutom normaliserar Skinoren bildningen av det översta hudlagret på så sätt att pormaskar inte bildas.

Ett tips iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in