2009-07-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Man får hoppas! Kommer det i morgon måste man ju säga att studera.nu riktigt är fula.

mjo. Men somsagt jag tror absolut inte att dem skulle säga ett datum som stämmer för då kan man vara 100% säker på att deras servrar inte skulle palla det. Nu har dem ju skrivit nästa vecka vilket skulle vara snällt mot deras servrar om det kommer redan denna veckan. Plus att dem garderat sig lite mot förseningar med ju. Men ja vi hoppas
Citera
2009-07-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givduL
mjo. Men somsagt jag tror absolut inte att dem skulle säga ett datum som stämmer för då kan man vara 100% säker på att deras servrar inte skulle palla det. Nu har dem ju skrivit nästa vecka vilket skulle vara snällt mot deras servrar om det kommer redan denna veckan. Plus att dem garderat sig lite mot förseningar med ju. Men ja vi hoppas

Egentligen därför jag tycker det är lite fult, visst servrarna i all ära.Men samtidigt så är det en hel del studenter som kanske måste säga upp lägenhet, hitta lägenhet, flytta och hela den biten. Då är 1 veckas fördröjning ändå rätt länge. Det är ju tight som det redan är.
Citera
2009-07-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Nu hänger jag inte med. Man hör ju olika i tråden hela tiden. Förväntas beskedet komma redan idag? eller imorgon?

Jadu det är det man inte vet säkert

Jag har hört av en som hade hört av säker källa att det skulle komma idag.
Vissa som har mailat å frågat har fått reda på att det ska komma imorgon och vissa att det ska komma nästa vecka. Sedan skriver studera på hemsidan att det ska komma nästa vecka. Jag tror somsagt att man kan dra slutsatsen att dem inte planerat att det ska komma nästa vecka om dem skriver att det ska komma nästa vecka = jag tror det kommer innan helgen i alla fall.
Citera
2009-07-08, 13:08
Medlem
fast är det inte värre för servrarna att folk nu loggar in som tokar för att kolla om beskedet kommit?
Citera
2009-07-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Egentligen därför jag tycker det är lite fult, visst servrarna i all ära.Men samtidigt så är det en hel del studenter som kanske måste säga upp lägenhet, hitta lägenhet, flytta och hela den biten. Då är 1 veckas fördröjning ändå rätt länge. Det är ju tight som det redan är.

Ja jag kan inte hålla med dig mer. Jag jobbar inte på hela denna veckan enbart för att jag ska sitta som en hök vid datorn och vänta på antagningen eftersom jag måste fixa en bostad inom några timmar om jag änns ska få en chans. Jag tkr att dem kan skaffa bättre servrar som dem uppenbarligen behöver eftersom dem crashar år efter år när det är sista dagen för ansökning å sånt. Och sen ser dem till att göra det färdigt och även ha ett bestämt datum som det ska komma. Och då ska det även komma då. det är vad jag tycker.
Citera
2009-07-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullebangmamma
fast är det inte värre för servrarna att folk nu loggar in som tokar för att kolla om beskedet kommit?

Det är nog inte så många som gör det nu. Bara vi som hänger här :P om dem då har råkat se å höra att dem ska komma nästa vecka så kollar väl dem flesta utspritt under nästa vecka plus att det är några personer färre som redan har råkat se det denna veckan :P
Citera
2009-07-08, 13:11
Medlem
fast datumet har ju kommit upp på ganska många forum bla fl, helgon och fb
Citera
2009-07-08, 13:12
Medlem
Jag tror på att det komer upp i morgon och de första mailen kommer på fredag.
Citera
2009-07-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullebangmamma
fast datumet har ju kommit upp på ganska många forum bla fl, helgon och fb

Men det är ju inget som är bekräftat egentligen, fasst det är klart det blir ingen rök utan eld. Förhoppningsvis!
Citera
2009-07-08, 13:18
Medlem
http://www.utbildning.gu.se/student/anmalanochantagning/viktigadatum/

Citat:
Antagningsbesked
Skickas ut den:

9-12 juli inför HT-2009, 2:a antagningsbeskedet 5-7 augusti

Mer bevis på att vi kommer se det den 9e. (Eller kanske till och med ikväll)
Citera
2009-07-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smkz

Rätta takter det kommer säkert efter kl12 eller senare imorgon Vi måste ju vara optimistiska.
Citera
2009-07-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smkz

Eller efter 24.00 i dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in