Citat:
Ursprungligen postat av
Marcop0lo
En fråga jag har, hur funkar det med csn? Måste man ansöka om det på deras hemsida eller gör man det när höstterminen startar?
Du söker det via hemsidan, går även att söka via appen om jag minns rätt. Gör det omgående, men du kan göra det även efter någon månad in i utbildningen och få betalt retroaktivt, tror upp till 6 månader, men är lite osäker på den siffran.
Citat:
Ursprungligen postat av
WTF1337
Har du någa tips på vad jag kan öva på? Matten kan jag och har för mig att det är oftast matte 2 nivå på HP.
Det är bara söka, finns till och med forum dedikerade till just högskoleprovet.
Citat:
Ursprungligen postat av
xluvxluv
Efter lite noggrannare eftersökningar ser jag utbildningen har 60 studieplatser. 68 stycken är antagna. Jag har reservplats 2 i BI gruppen med 33 antagna. Dvs. de behövs cirka 10 stycken avhopp, varav 2-3 från BI gruppen för att jag ska bli kontaktad, antar jag?! Någon med erfarenhet från tidigare högskolestudier som kan ge mig en prognos för hur mina ev. chanser ser ut?
Det är omöjligt att svara på, men det är även väldigt svårt att gissa då du inte sagt vilket program eller skola det gäller. Det är större chanser ifall det handlar om Södertörn Högskola än om det handlar om KTH.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slinan
Efter urval 2 står jag som reserv #2 till förstahandsvalet och blev antagen till andrahandsvalet. Måste registrera mig senast den 14:e för att behålla min plats till den utbildning jag blivit antagen till. Men vad händer om jag får en plats på mitt förstahandsval, efter att jag har registrerat mig på mitt andrahandsval? Går det att hoppa av/byta?
Det går att hoppa av/byta om du kommer in i ditt förstahandsval, se till bara att du accepterar både reservplatsen och ditt andrahandsval. Finns folk som byter veckor in efter att skolan börjat. Inga konstigheter
Citat:
Ursprungligen postat av
Pooloooo
Hej!!
Jag har blivit antagen nu efter varit reservnummer 3, hur accepterar jag? Jag hade innan reserven accepterat till en annan utbildning men vill ändra mig!
Minns inte riktigt exakt, men om du blev accepterad till en utbildning högre upp än den du accepterat tidigare skall du bli antagen, antingen automatiskt eller så skall där finnas en tacka ja knapp.