Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptendrumidrum
Kom in på tränarprogrammet i dalarna och deras högskola, någon som har erfarenhet av liknande program?
Inte mitt första val, detta var mer ett val jag hade kunnat tänka mig att kanske plugga, och så kom jag in. Vet inte riktigt om jag vill eller inte. Det som mer lockar är att jag sticker från skiten jag är i just nu och träffar nytt folk och gör något nytt.
Erfarenhet vad man kan bli efteråt?
Tacksam för svar
Om du är 20 år eller yngre och är införstådd med att det främst är som du nämner något du är intresserad av och att du "sticker från skiten och gör något nytt" - så visst kör på. Ur jobb och karriärssynpunkt skulle jag dock säga att utbildningen är helt värdelös. Vill du jobba inom någon specifik idrott så krävs det att du har utövat idrotten själv och då har du förmodligen redan en fot inne och ett bra kontaktnät. Då finns det ofta mer kortare och mer flexibla vidareutbildningar genom t.ex. sisu-idrottsutbildarna som är mer värdefulla.
Vill du jobba inom gym och fitnessindustrin så skulle jag säga att du tjänat både tid och pengar på att ta en klassisk PT licens och parallellt med PT arbetet går vidare genom t.ex. kortare högskolekurser och vidareutbildningar som många PT-organisationer har.
Det kommer krävas att du trivs som säljare och pushig personlighet. Det gäller att ta för sig inom denna bransch, det finns ingen utbildningen i världen som gör att kunderna kommer av sig själv.