2012-04-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersvenne
Jag har ett icke fullständigt betyg från gymnasiet (endast G eller bättre i 2000 poäng) och har nu läst upp de kvarstående 250 poängen som behövdes för att få grundläggande behörighet. Jag skickade in de betygen till VHS Antagningsservice för två veckor sedan och de har ännu inte registrerats på mina meriter på antagning.se

Visst är det på den sista kompletteringsdagen (någon gång i juni har jag för mig) som dessa betyg sist måste ha registrerats och inte idag?
Betygen behöver vara inkomna senast 21/6, så du har absolut inget att oroa dig för. Det kan ta ett tag innan meriterna dyker upp, speciellt om du inte har hunnit köras mot anmälningarna än.
Citera
2012-04-16, 15:14
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGenius
En utbildning jag sökt kräver arbetsliverfarenhet och jag undrar vad är det för sorts intyg jag ska skicka in från mitt nuvarande jobb?

Finns bra info på antagning.se
https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Skicka-in-ratt-papper/Intyg-om-arbetslivserfarenhet/
Citera
2012-04-16, 17:51
Medlem
Var hittar man vilka kurser som ingår i ett program? Det jag söker på ger ingen info.
Citera
2012-04-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl1
Var hittar man vilka kurser som ingår i ett program? Det jag söker på ger ingen info.
Titta på programmets hemsida
Citera
2012-04-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Titta på programmets hemsida

Trodde jag kollat överallt där också, men hitta de. Tack! hoppas de gör valet enklare
Citera
2012-04-16, 18:15
Medlem
Snabb Fråga

Är lite osäker på ifall jag kommer in på mitt förstahandsval, ligger precis på gränsen i urval 2 enligt statistiken på VHS. Mitt andrahandsval har jag dock bättre chanser att komma in på.

Om jag låter förstahandsvalet ligga kvar och hoppas på det bästa, kommer det då göra att jag har mindre chanser att komma in på andrahandsvalet? I så fall kanske det är bättre att flytta upp andrahandsvalet och satsa allt på det...
Tack så mycket!
Citera
2012-04-16, 18:25
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuskaren
Om man vill söka en förberedande kurs i matte på KTH. Exakt hur ska man söka då? Det står ju nåt om att man ska ha något rcn konto eller nåt. Hur fixar man det? Ska man fixa det nu innan man söker, eller sen när man bli it antagen?
Någon?
Citera
2012-04-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuskaren
Någon?
1. Gå in på www.math.se och skapa ett konto. När du väl är inloggad väljer du vilken kurs du vill söka och du kan börja med den direkt.
2. När du gjort steg 1 går du in på www.antagning.se och söker samma kurs som du valde på math.se. Invänta sedan antagningsbeksed, tar nån vecka. Du kan dock jobba med kursen direkt, du söker den på antagning.se endast för att resultatet ska kunna bokföras.
Citera
2012-04-16, 19:01
Medlem
Hej alla!

Är osäker på om jag kommer in på tekniskt basår på kth campus. Bl 17.65 och Bl 16.90. Jag har 16.4 utan meritpoäng. Finns det en chans? annars kommer jag in på tekniskt basår på kth Haninge, är det samma sak? Får jag en garantiplats till civil- eller högskoleingenjörsutbildningar på kth campus efter avklarad basutbildning? Eller är jag fast på kth Haninge och måste välja någon utbildning dem har där?
Citera
2012-04-16, 19:46
Medlem
Faqts avatar
Fråga; om jag anmäler mig till ett program, men också till en kurs på 15 poäng, kan jag bli antagen till bägge då? Det blir ju inte mer än 45 poäng, vilket är max, men jag känner att jag behöver få lite stöd i min tes. Jag är orolig för att antagning.se ska stryka min anmälan till kursen om jag blir accepterad till programmet.
Citera
2012-04-16, 19:59
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faqt
Fråga; om jag anmäler mig till ett program, men också till en kurs på 15 poäng, kan jag bli antagen till bägge då? Det blir ju inte mer än 45 poäng, vilket är max, men jag känner att jag behöver få lite stöd i min tes. Jag är orolig för att antagning.se ska stryka min anmälan till kursen om jag blir accepterad till programmet.

Enligt deras regler så är det ju precis det som du skriver som gäller. Vad jag vet så håller den.
Citera
2012-04-16, 20:00
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imitate
1. Gå in på www.math.se och skapa ett konto. När du väl är inloggad väljer du vilken kurs du vill söka och du kan börja med den direkt.
2. När du gjort steg 1 går du in på www.antagning.se och söker samma kurs som du valde på math.se. Invänta sedan antagningsbeksed, tar nån vecka. Du kan dock jobba med kursen direkt, du söker den på antagning.se endast för att resultatet ska kunna bokföras.
Tack så mycket, då förstår jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in