Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Jag tycker det är ett otroligt slöseri att ta godispiller efter maten, man slänger bort halva effekten. Man tar pillret, väntar tills det börjar verka, sen äter man.

Mmmm... Vet inte hur det är med Benso, eftersom jag inte tar det... men Kodein är ju välkänt för att tappa effekt på matmage.
Däremot så funkar Kodein av någon anledning bättre (för mig iaf) om man tar dom TILL maten. Inte efter alltså, då är det kört... Jag har funderat på om det är så att Kodeinet pumpas ut snabbare när man tar det TILL maten eftersom magen då börjar arbeta. Har man redan ätit så kommer pillret ned försent liksom.
Man ska alltså vara fastnade helt och hållet... eller fastnande tills man tar Kodeinet. När jag gick på Kodein så brukade jag variera mig när det gäller det här, eftersom rusen blev lite olika. Ruset på fastande mage helt och hållet var inte lika intensivt men höll i sig längre.
Sedan är det ju olika för olika mediciner rent medicinskt också, vilket säkert i vissa fall är av betydelse när det gäller rus också. Vissa tabletter ska ju tas ihop med mat medan andra ska tas fastande.