Såg denna i helgen, inte så bra som alla säger tycker jag. Samtidigt funderar jag på om jag uppskattat den mer om jag sett den på bio med alla effekterna .
Såg denna i helgen, inte så bra som alla säger tycker jag. Samtidigt funderar jag på om jag uppskattat den mer om jag sett den på bio med alla effekterna .
Vad tror ni?
Det är helt klart en bra film, att säga annat är larvigt, men det finns väldigt många bättre filmer .. hundratals antagligen. Det kräver sin person för att påstå att det här skulle vara en av tiderns bästa filmer. Jag tänker mig en finnig tonåring som går på bio för fjärde gången, typ
Nej då, inte alls, men jag hyllar inte allt heller per se...
Bra att du påpekar det för oss flera gånger per vecka. Fortsätt gärna med det, så att det inte undgår någon att du är den som är "mest kritisk på flashback" (som om det vore något att skryta med).
Det är helt klart en bra film, att säga annat är larvigt, men det finns väldigt många bättre filmer .. hundratals antagligen. Det kräver sin person för att påstå att det här skulle vara en av tiderns bästa filmer. Jag tänker mig en finnig tonåring som går på bio för fjärde gången, typ
Jag njöt i alla fall av den. Glad att det var svensk text, eftersom talet tydligen inte hördes så bra över musiken alla gånger. Fantastisk musik, och så tyst det blev efter vissa scener där man (efter att ha blivit betingad av andra filmer) förväntade sig musik. Prasslet i godispåsen ekade i lokalen (sorry everyone!).
Den ger en mycket bra känsla i magen, särskilt eftersom jag gillar svarta hål. När jag såg maskhålet var jag rädd att jag misstolkat trailern.
Ni som gillade filmen, tyckte inte ni att det var störigt att Nolan via Matthews karaktär essentiellt berättade filmens alla metafysiska idéer för oss? Att ha någon som helt sonika berättar hur saker och ting "egentligen ligger till" för att vi annars tydligen inte kan förstå något så pass "komplicerat" får enligt mig ses som ett klumpigt berättargrepp.
Ni som gillade filmen, tyckte inte ni att det var störigt att Nolan via Matthews karaktär essentiellt berättade filmens alla metafysiska idéer för oss? Att ha någon som helt sonika berättar hur saker och ting "egentligen ligger till" för att vi annars tydligen inte kan förstå något så pass "komplicerat" får enligt mig ses som ett klumpigt berättargrepp.
Popcornpubliken måste ju också förstå.... Annars blir det inget hörtu
Jag tyckte inte det tog bort något från filmen, så nej.