• 3
  • 4
2009-04-14, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Nog för att jag hatar mycket folk, bland annat pedofiler men vilken moral och vetenskap snackar du om?

Utilitarism och Modern Empirism.
Citera
2009-04-14, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krenek

Vad är modern empirism?
Citera
2009-04-14, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krenek

Oavsett vad du kalla din teori , så är det fel och sjukt att knulla skiten ur barn.
Citera
2009-04-14, 08:47
Medlem
Battery6s avatar
Allt du säger om staten kan jag känna igen mig i, den dagen vi får en regering som inte har 3 meters vässade pålar uppstoppade i häcken ska jag med glädje följa varje lag dom kan tänkas stifta.
Sedan demokrati är ju lika mycket hyckleri som alla andra regerings sett det nu finns.
Det finns ju en teoretisk del av hur demokrati ska te sig och sedan den praktiska och det finns nog inga hopp för att teorin ska sättas i full praktik eftersom folket inte skulle gå med på det. Detta på grund av sådana som dig som inte bryr sig om annat än sig själv.

Allt annat du skriver finner jag mig inte i.
Jag vill gärna tro på att alla människor har samma värde dock så har jag svårt för det.
Men att ge folk en ärlig chans att visa sig lika värda är jag helt med på, kan säga att alla är lika värde tills dom själva bevisar motsatsen.
Sedan mäts ju värde i många saker, jag skulle först och främst mäta det i hur man är mot andra.

Du kanske skulle försöka åstakomma nåt i livet istället för att bara gå från Liv -> Död. Vi bor ju trots allt inte i grottor längre och det finns mer att göra än att bara överleva.
Citera
2009-04-14, 10:15
Medlem
Adversariuss avatar
Låter inte så mycket moraliskt förfall som att du håller på att bli en bitter, förtorkad Sverigedemokrat som är allmänt skitjobbig att ha att göra med och inte tillför någon någonting. På vilket sätt skulle den här tråden vara bättre lämpad för filosofiforumet än politikforumet?
Citera
2009-04-15, 19:58
Medlem
DorianGrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Tror du verkligen din röst spelar någon roll?

Det beror på i vilket sammanhang du menar. Den kan spela någon roll på kommunnivå (då det endast är där kpmlr ställer upp), särskilt i kommuner där de redan är populära.

Men nu bor jag i en moderatkommun, och det börjar märkas att pengarna sakta försvinner från kulturen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in