2009-04-13, 22:46
Medlem
DorianGrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Kommunism är inte min grej.

Samma här. Jag skiter i alla idioter där ute. När jag var kommunist var jag nästan lite stolt över min egen förmåga att känna en sån enorm empati för varje utsatt själ i samhället. Nu är det bara pinsamt.

Ingen bryr sig om mig, så varför ska jag bry mig om någon annan?
Då funkar inte kommunismen längre. Jag tänker inte offra mitt liv för någon abstrakt revolution som inte lär gynna mig under min livstid.

Tror dock att jag röstar på Kpmlr ändå. Av andra, men själviska anledningar.
Citera
2009-04-13, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DorianGray
Samma här. Jag skiter i alla idioter där ute. När jag var kommunist var jag nästan lite stolt över min egen förmåga att känna en sån enorm empati för varje utsatt själ i samhället. Nu är det bara pinsamt.

Då funkar inte kommunismen längre. Jag tänker inte offra mitt liv för någon abstrakt revolution som inte lär gynna mig under min livstid.

Tror dock att jag röstar på Kpmlr ändå. Av andra, men själviska anledningar.

Tror du verkligen din röst spelar någon roll?
Citera
2009-04-13, 22:52
Bannlyst
Citat:
En definitionsfråga.

Nej, det är en empirisk fråga.
Citera
2009-04-13, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krenek
Nej, det är en empirisk fråga.

Och vilka empiriska erfarenhet har du upplevt? Jag håller dock med dig om att liberalism är bättre än kommunism.
Citera
2009-04-13, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DorianGray

Jag bryr mig
Citera
2009-04-13, 22:55
Bannlyst
Citat:
Och vilka empiriska erfarenhet har du upplevt? Jag håller dock med dig om att liberalism är bättre än kommunism.

Liberalismen leder till enormt mycket mer välmående än kommunismen. Historien är extremt tydlig på den punkten. Det är i princip omöjligt förneka detta.

Varför vara sur på världen? Lidande är otrevligt, bättre göra något åt det än att slösa ditt liv på menlösa saker. Vad skall du göra istället? Kolla på dansbandskampen?
Citera
2009-04-13, 23:04
Bannlyst
Citat:
Liberalismen leder till enormt mycket mer välmående än kommunismen. Historien är extremt tydlig på den punkten. Det är i princip omöjligt förneka detta.

Varför vara sur på världen? Lidande är otrevligt, bättre göra något åt det än att slösa ditt liv på menlösa saker. Vad skall du göra istället? Kolla på dansbandskampen?

Ser inte på tv för det bryter ner en. Egentligen borde jag inte sitta här på flashback heller. Får väl slösa mitt liv på bilar, brudar, bärs som alla normala individer gör. Politik är ju i det närmsta meningslöst, om man eventuellt inte skulle göra karriär som politiker, sätta sig i europaparlamentet och leva loppan på skattebetalarnas pengar.
Citera
2009-04-13, 23:38
Bannlyst
Citat:

Jag föreslår att du begrundar utilitarismen som tänkbart alternativ, den ger dig ett moraliskt övertag gentemot staten och lagar, du kan agera efter eget huvud och samtidigt göra det på ett överlägset bättre sett än staten ur moralisk synvinkel. Som bonus kommer du finna ett välmående i att agera på ett moraliskt riktigt sätt.

Om jag inte missminer mig så var du en pedofil, sen när började pedofiler förespråka ett moraliskt riktigt sätt
Citera
2009-04-13, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
Om jag inte missminer mig så var du en pedofil, sen när började pedofiler förespråka ett moraliskt riktigt sätt

Den pro-pedofila rörelsen har sedan länge intagit både en moralisk och vetenskaplig standard som är långt högre än den samhället och större delen av forskningen står för idag. Skälet är enkelt: rörelsen har allt på att vinna på att människor beter sig moraliskt och att sanningen kommer fram.
Citera
2009-04-13, 23:56
Bannlyst
Citat:
Den pro-pedofila rörelsen har sedan länge intagit både en moralisk och vetenskaplig standard som är långt högre än den samhället och större delen av forskningen står för idag. Skälet är enkelt: rörelsen har allt på att vinna på att människor beter sig moraliskt och att sanningen kommer fram.

En annan fråga, varför konventerar inte pedofiler till islam då får ni jo knulla barn förutsatt att ni ber 5 ggr om dagen och så slipper ni bli jagade av lagstiftningen ,vad hindrar er från det?

Pedofiler har jag inte mycket över till---
Citera
2009-04-13, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
En annan fråga, varför konventerar inte pedofiler till islam då får ni jo knulla barn förutsatt att ni ber 5 ggr om dagen och så slipper ni bli jagade av lagstiftningen ,vad hindrar er från det?

Pedofiler har jag inte mycket över till---

Det som hindrar oss är en hög moralisk och vetenskaplig standard.
Citera
2009-04-14, 00:00
Bannlyst
Citat:
Det som hindrar oss är en hög moralisk och vetenskaplig standard.

Nog för att jag hatar mycket folk, bland annat pedofiler men vilken moral och vetenskap snackar du om? Tänder du både på pojkar och flickor? Tänder du på spädbarn? Kan du tänka dig att idka samlag med en vuxen människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in