2009-04-12, 17:07
Medlem
Min Hp dv9575 kracha för några veckor sen men jag kan inte få igång den, självklart har garantin gått ut för cirka 4 månadersen..
Börja med ett skärmen blev helt svart man hörde att fläktar osv var igång men ingen bild, då tänkte jag att jag håller inne knappen tills den stänger av sig det gjorde den men efter det så har jag 4 skärmar på skärmen om man säger så.. typ som om man delar skärmen i 4 delar å visar samma sak på alla ställen, jag har vart i kontakt med hp´s support å jag fick dom till att skicka en ny recovery cd, har ju den på på datorn men det fungerade inte, så tänkte att jag kör en cdd å prövar den vägen, men icke, förblir samma sak hela tiden!? tror ni att grafikkortet har gått ? har även testat att köra "hardware test" i bios men det gav inte utslag på att något var fel.

Snälla någon som har något förslag på va det kan vara!?
Citera
2009-04-12, 17:21
Bannlyst
Låter som grafikkortet, testat koppla in en extern skärm?
Citera
2009-04-12, 17:29
Medlem
yes å det blir ingen skillnad precis likadant.. Ibland så går den igång precis när den är formaterad å då får jag bluescreen med något om nviddtm.sys blabla å det är ju något med nvidia som inte funkar verkar det som :P
Citera
2009-05-28, 04:59
Medlem
Skitsamma att garantin har gått ut detta är ett kännt fel av hp,

jag fick min intagen 10 månader efter 1 års garantin hade gått ut.

Intagen på garanti då : )

DOCK så kommer de antagligen sätta i samma skit chip igen som det är fel på, men får väl bränna upp det till sde skickar en ny dator

Så bara säg till hp bla bla 3 års reklamationsrätt på fabriksfel
Citera
2009-05-28, 08:08
Medlem
Hade du sökt, hade du kommit på att jag, och flera har haft problem med DV9000. Min gissning är att också ditt grafikkort har dött. Grafikkortet sitter integrerat på moderkortet, och det är ej värt att byta. Din dator är död med andra ord.
Citera
2009-05-28, 10:37
Medlem
mikeyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Hade du sökt, hade du kommit på att jag, och flera har haft problem med DV9000. Min gissning är att också ditt grafikkort har dött. Grafikkortet sitter integrerat på moderkortet, och det är ej värt att byta. Din dator är död med andra ord.

HP har förlängt garantin på modeller i dv9000 serien, stor chans att Era modeller finns med där, och då byter dom moderkort utan kostnad åt Er.

Se här om Eran modell är med i listan på förlängd garanti.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...c01389471_dv90
Citera
2009-05-28, 13:43
Medlem
Det är ju det ökända 8600 från nVidia. Är ett erkänt fabrikationsfel så även om din garanti gått ut har du 3 års reklamationsrätt.

EDIT: Såg att tråden var flera månader gammal, hur har det gått för dig TS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in