Tjock har jag räknat med att han skall komma bli, hoppas lite på då att han inte orkar dra. Respekten där han vet var hans plats i hemmet är har jag fått honom att förstå. Dock är det bara hemma aldrig ute eller borta.
Vi har en halti som hjälper föga. Dock tror folk att han är en farlig och går omvägar vilket kan vara skönt i sig. Då slipper han bli så ivrig.
Och kaffebesöket får han gärna vara med på om han slutar vifta ner alla koppar. Börjar bli dyrt att köpa nya sofföverdrag

. Det är inga problem men det är det här i början med när någon kommer blir han så förbannat stojsig och ser sig inte för klumpedunsen.
Fick tipset att köpa en sprayburk som sprutar ut tryckluft och använda när han blir vild, ett tag hade vi en hundbur han fick gå in och lägga sig i och lugna ner sig. funkade ett tag tills han bände upp skiten och kom ut ändå. Men har inte prövat burken ännu känner mig skeptiskt mot den.
Vi funderar på att söka hunddagisplats åt honom så han kan få den stimulansen via att träffa andra hundar och leka av sig när vi inte kan bistå det till honom så ofta, vi jobbar och har småbarn.
Vad kan man annars ge honom som stimulans? Han är en blandis på 50% hamiltonstövare 25 schäfer och 25 labb.