2009-04-20, 17:24
Avslutad
Citat:
Vad tycker ni om islam egentligen?

Har krigat mot islam i över 1000 år och kommer fortsätta ytterligare 1000 år. En vedervärdig kult skapad av en sinnessjuk och blodtörstig krigare som hade en dragning till barn. Man blir nästan lite betvivlad när man ser att dessa muslimer har satt sina klor i blåögda Sverige. Men vad skulle man kunna förvänta sig då de flesta nordiska länder inte har någon större erfarenhet sen tidigare av Islam.
Citera
2009-04-20, 17:50
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Man behöver inte, likt Muhammed, lönnmörda för att försvara det man älskar, man kan resonera..

Det har du ju själv skrivit att du föredrar..

Man behöver heller inte bränna flaggor.

Varför?

Eftersom den tecknare som tecknade nidbilden av Muhammed inte representerar hela Danmarks befolkning..

Så varför förolämpa ett helt folk för en mans verk?
Som sagt lönnmordet refererar du till men inte var det kommer ifrån så får lämna det.

Man visar sitt missnöje på olika sätt. Jag tycker personligen det är bättre att inte visa sitt missnöje mot medmänniskor och utsätta dem för skada.

Det är rätt många danskar och övriga som delar den mannens verk, så det stämmer inte att det skulle direkt vara en mans verk. Utan han kan ses stå som representant för alla som hatar Islam och muslimer.
Citera
2009-04-20, 18:13
Medlem
RaskaOblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Som sagt lönnmordet refererar du till men inte var det kommer ifrån så får lämna det.

Man visar sitt missnöje på olika sätt. Jag tycker personligen det är bättre att inte visa sitt missnöje mot medmänniskor och utsätta dem för skada.

Det är rätt många danskar och övriga som delar den mannens verk, så det stämmer inte att det skulle direkt vara en mans verk. Utan han kan ses stå som representant för alla som hatar Islam och muslimer.

Islam är så långt ifrån demokrati man kan komma. Jävla kvinnoförnedrande och barn agande, pedofilistiska religion. Borde förbjudas eller så borde någon starta ett 10 korståg. Kan lova er mitt deltagande. Köper mig en fin liten Dragunov och snajpar sönder i mellanöster. Lasermannen x10
Citera
2009-04-20, 18:16
Medlem
RaskaOblasts avatar
Citat:

haha alla som inte är muslimer hatar islam din konvertit.
Citera
2009-04-20, 18:20
Avslutad
Citat:

Sahih Bukhari Vol 5, Bok 59, Nr 369:

Narrated Jabir bin 'Abdullah:

Allah's Apostle said, "Who is willing to kill Ka'b bin Al-Ashraf who has hurt Allah and His Apostle?" Thereupon Muhammad bin Maslama got up saying, "O Allah's Apostle! Would you like that I kill him?" The Prophet said, "Yes," Muhammad bin Maslama said, "Then allow me to say a (false) thing (i.e. to deceive Kab). "The Prophet said, "You may say it." Then Muhammad bin Maslama went to Kab and said, "That man (i.e. Muhammad demands Sadaqa (i.e. Zakat) from us, and he has troubled us, and I have come to borrow something from you." On that, Kab said, "By Allah, you will get tired of him!" Muhammad bin Maslama said, "Now as we have followed him, we do not want to leave him unless and until we see how his end is going to be. Now we want you to lend us a camel load or two of food." (Some difference between narrators about a camel load or two.) Kab said, "Yes, (I will lend you), but you should mortgage something to me." Muhammad bin Mas-lama and his companion said, "What do you want?" Ka'b replied, "Mortgage your women to me." They said, "How can we mortgage our women to you and you are the most handsome of the 'Arabs?" Ka'b said, "Then mortgage your sons to me." They said, "How can we mortgage our sons to you? Later they would be abused by the people's saying that so-and-so has been mortgaged for a camel load of food. That would cause us great disgrace, but we will mortgage our arms to you." Muhammad bin Maslama and his companion promised Kab that Muhammad would return to him. He came to Kab at night along with Kab's foster brother, Abu Na'ila. Kab invited them to come into his fort, and then he went down to them. His wife asked him, "Where are you going at this time?" Kab replied, "None but Muhammad bin Maslama and my (foster) brother Abu Na'ila have come." His wife said, "I hear a voice as if dropping blood is from him, Ka'b said. "They are none but my brother Muhammad bin Maslama and my foster brother Abu Naila. A generous man should respond to a call at night even if invited to be killed." Muhammad bin Maslama went with two men. (Some narrators mention the men as 'Abu bin Jabr. Al Harith bin Aus and Abbad bin Bishr). So Muhammad bin Maslama went in together with two men, and sail to them, "When Ka'b comes, I will touch his hair and smell it, and when you see that I have got hold of his head, strip him. I will let you smell his head." Kab bin Al-Ashraf came down to them wrapped in his clothes, and diffusing perfume. Muhammad bin Maslama said. " have never smelt a better scent than this. Ka'b replied. "I have got the best 'Arab women who know how to use the high class of perfume." Muhammad bin Maslama requested Ka'b "Will you allow me to smell your head?" Ka'b said, "Yes." Muhammad smelt it and made his companions smell it as well. Then he requested Ka'b again, "Will you let me (smell your head)?" Ka'b said, "Yes." When Muhammad got a strong hold of him, he said (to his companions), "Get at him!" So they killed him and went to the Prophet and informed him. (Abu Rafi) was killed after Ka'b bin Al-Ashraf."

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/045.sbt.html

Citat:

Muhammed var, enligt ovan, av en annan åsikt än dig..

Citat:

Säkert..

Men säkerligen inte alla danskar..

Därför är det olämpligt att förolämpa alla danskar genom att bränna deras flagga, pgav en mans verk..

Att tecknaren kan stå som representant för alla som hatar Islam och muslimer betyder inte att han står som representant för alla danskar..
Citera
2009-04-20, 18:42
Bannlyst
Citat:
flygande mattan

Vi har faktiskt bara två högtider, Eid-al-Fitr och Eid-al-Adha. Den första firas när fastemånaden Ramadan är slut, och det som kan upplevas störanade för icke-muslimer är då i så fall att många muslimer samlas för att delta i Eid-bönen på ett och samma ställe. Hur man nu kan känna sig provocerad av det när man inte själv måste delta i bönen fattar jag inte däremot? Den andra är i samband med att Hajj (pilgrimsfärden) för året tar slut. Eftersom man i Sverige inte kan eller får slakta hemma så är det knappast en högtid som icke-muslimer ens märker. Förutom då att samlas för bönen. Om nu det är provocerande att muslimer får samlas och be i en större grupp?

Vad retar du dig över i de judiska helgerna? De kristna helgerna?
Generellt gillar jag inte religiösa högtider, även om jag respekterar dem.
Jag är inte heller med i svenska kyrkan, men jag tycker endå att Julen och Påsken är trevliga högtider, men då syftar jag inte kristendomen. Dessa helger har för mig bara ett tradionellt syfte. Det är ganska trevligt att träffa släktingar och vara ledig från jobbet.

Citat:
Du som konsument har lika stor rätt att ställa krav på att du också vill ha tillgång till icke-halal slaktad kyckling. Varför gör DU inte din röst hörd då?
Har gjort det, men inser att jag som enskild person har svårt att göra min röst hörd. Nu har jag inte många val längre i affären, får väl se om jag slutar att äta religiös kyckling.

Citat:
Kanske för att man kan tycka att en arbetstagares kompetens inte sitter i kläderna utan i kunnandet?
Eller så slutar man med religiöst trams på jobbet och låter arbetsgivaren ha sin klädpolicy som dom vill.

Citat:
Jag skulle föredra att de som älskar att inta alkolol och blir otrevliga av det skulle göra det privat, men det kravet får man inte ställa. De kan t.o.m. skada andra i sin fylla. Medan en muslim som går till bönen har fridfullhet i sitt hjärta. Skillnad tycker jag.
Visst håller jag med dig att alla alkoholpåverkade bör hålla det privat, men det är en utopi.
Hur kan du jämföra en otrevlig alkoholpåverkad person med en muslim, det får ju muslimer att framstå som jämförbara?

Citat:
Klart vi utmärker oss när vi faktiskt vågar anamma vår valda väg. Det retar andra att se kvinnor som är täckta och inte gör som andra kvinnor vanligtvis gör, som följer trender osv.
Det retar inte så många, vilket du tycks tro.
Tror de flesta tycker synd om dessa burkatanter som är ständigt förtryckta.

Citat:
Vanlig traditionell slakt är banne mig ännu värre. Hur djuren behandlas före slakt är ovärdigt. Problemet är när man slaktar djur för att bli föda, så krävs det att man slaktar dem och det är ett smärtsamt moment hur man än slaktar.
Här är du ute och cyklar igen. Svenska slaktmetoder är bra mycket mer anständiga och humana än halalslakt. När skall du inse att halalslakt är förlegat?

Citat:
Yttrandefrihet går åt två håll. Har du rätt att rita dumheter så har jag också rätt att protestera mot dem. Varför ska jag inte har rätt att säga vad jag tycker? Bara för jag är muslim så måste jag hålla tyst? Att kristna inte slåss för de vanföreställande nidbilder som Jesus (fvmh) utsätts för, ser jag som rädsla för att visa vad man tycker, dvs man avstår från sin rätt att säga ifrån och använda sin åsikts och yttrandefrihet. Jag tycker det är mesigt helt enkelt att inte våga säga ifrån. Inte bry sig. Kanske beroende på att man tycker det är jobbigt att få höra kommentarer till varför man bryr sig.
Även här är du ute och cyklar. Du tycks inte alls förstå hur en svensk tänker. Jag kan tala för de flesta kristna även om jag själv inte är kristen.
Om du ritar en nidbild som har syftet att provocera kristendomen, så kan jag försäkra dig om att de flesta tänker såhär.......jaha.....låt han hålla på det om det roar honom.
Förstår du skillnaden?

Citat:
Vad är basunerar ut det för nåt då?
Håll det privat, helst innanför fyra väggar utan fönster.

Och vem har tvingat dig?[/quote]
Ingen som har tvingat mig.
Du har svårt att förstå att det finns folk som kan leva utan religion och mår faktiskt bra av det.

Men om jag skulle bli tvingad att välja en religion, så förstår du också att mitt sista val kommer bli Islam. Så länge religionen inte kan anpassa sig till modern tid, så kommer Islam alltid ha problem i västvärlden.
Citera
2009-04-20, 19:06
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaskaOblast
Islam är så långt ifrån demokrati man kan komma. Jävla kvinnoförnedrande och barn agande, pedofilistiska religion. Borde förbjudas eller så borde någon starta ett 10 korståg. Kan lova er mitt deltagande. Köper mig en fin liten Dragunov och snajpar sönder i mellanöster. Lasermannen x10
Fast det stämmer ju inte. Kanske du ska kolla lite på den här videon, för att se hur vanligt det är att ni antisar citerar ting som inte är i relevans till Koranen och Sunnah?

http://www.youtube.com/watch?v=BDEKJDgXO-U
Citera
2009-04-20, 19:07
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaskaOblast
haha alla som inte är muslimer hatar islam din konvertit.
Alla gör ju inte det, men jag talar om er antisar, att ni gör det är ju rätt uppenbart, skulle du inte vilja hålla med om det? Titta bara hur hånfullt och primitivt du uttrycker dig. Ingen hyfs alls för att visa att du skulle vara bättre.
Citera
2009-04-20, 19:11
Medlem
flygande mattans avatar
Tubbo

Du vet hur ahadith fungerar antar jag? Ibland kan du hitta samma hadith återberättad av flera personer, alla är inte i sin helhet och man kan lätt missa nåt.

Läser du någon av länkarna som jag hänvisar dig till? Du svarar så fort så tror att du struntar i det. Vilket är synd. Men andra kanske läser och lär sig nåt, så jag fortsätter att posta vid behov.

Fortfarande handlar det om en flagga inte en person.
Citera
2009-04-20, 19:17
Avslutad
Citat:
Tubbo

Du vet hur ahadith fungerar antar jag? Ibland kan du hitta samma hadith återberättad av flera personer, alla är inte i sin helhet och man kan lätt missa nåt.

Läser du någon av länkarna som jag hänvisar dig till? Du svarar så fort så tror att du struntar i det. Vilket är synd. Men andra kanske läser och lär sig nåt, så jag fortsätter att posta vid behov.

Fortfarande handlar det om en flagga inte en person.

Jag vet bara vad haditherna berättar..

Alltså om Muhammeds fega lönnmord av bl.a Ka´b ibn al-Ashraf..

Allt jag säger är att man inte nödvändigtvis är en fegis bara för att man inte beter sig som Muhammed..
Citera
2009-04-20, 19:20
Medlem
flygande mattans avatar
swedala

Citat:
Generellt gillar jag inte religiösa högtider, även om jag respekterar dem.
Du menar att du respekter icke-muslimska högtider, men andra religiösas högtider?

Citat:
Jag är inte heller med i svenska kyrkan, men jag tycker endå att Julen och Påsken är trevliga högtider, men då syftar jag inte kristendomen. Dessa helger har för mig bara ett tradionellt syfte. Det är ganska trevligt att träffa släktingar och vara ledig från jobbet.
Ändå så ser många det som kristna högtider.

Citat:
Har gjort det, men inser att jag som enskild person har svårt att göra min röst hörd. Nu har jag inte många val längre i affären, får väl se om jag slutar att äta religiös kyckling.
Tycker du ska ändå ska kämpa för det du tycker är rätt.

Citat:
Eller så slutar man med religiöst trams på jobbet...
Tror du verkligen man skulle kämpa för något som man tycker är trams? Ser du inte att det är en motsägelse?

Citat:
Visst håller jag med dig att alla alkoholpåverkade bör hålla det privat, men det är en utopi.
Hur kan du jämföra en otrevlig alkoholpåverkad person med en muslim, det får ju muslimer att framstå som jämförbara?
Ändå så uppmuntras alkoholintag i många sociala sammahang, trots att man vet vad det kan ställa till med.

Tycker du muslimer inte får vara med alls då? Ska vi bara låtsas som vi inte finns eller nåt sånt?

Citat:
Det retar inte så många, vilket du tycks tro.
Tror de flesta tycker synd om dessa burkatanter som är ständigt förtryckta.
Det mesta av förtrycket kommer ju från icke-muslimer - så när ska ni sluta att förtrycka oss och ge oss samma rätt att välja hur vi vill klä oss, som andra kvinnor i samhället har?

Citat:
Här är du ute och cyklar igen. Svenska slaktmetoder är bra mycket mer anständiga och humana än halalslakt. När skall du inse att halalslakt är förlegat?
Så du tycker det är humant att stressa djuren, pressa ihop dem, låta dem se andra djur slaktas? Jag tycker det är vidrigt att behandla djuren på det sättet, var det du humaniteten i det?

Citat:
Även här är du ute och cyklar. Du tycks inte alls förstå hur en svensk tänker. Jag kan tala för de flesta kristna även om jag själv inte är kristen.
Om du ritar en nidbild som har syftet att provocera kristendomen, så kan jag försäkra dig om att de flesta tänker såhär.......jaha.....låt han hålla på det om det roar honom.
Förstår du skillnaden?
Exakt, man bryr sig inte. Man kan sträcka det längre om man vill, ser man någon blir slagen ute på gatan så vänder man ryggen till och låtsas inte se. Jag ser en farlig potens i att inte bry sig som kan gå för långt om man inte är redo att faktiskt bry sig.

Citat:
Håll det privat, helst innanför fyra väggar utan fönster.
Du menar om man sitter i fängelse anser du man får vara troende men inte utanför?

Citat:
Ingen som har tvingat mig.
Du har svårt att förstå att det finns folk som kan leva utan religion och mår faktiskt bra av det.
Var skrev jag någonting sånt någonstans?
Citera
2009-04-20, 19:22
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Jag vet bara vad haditherna berättar..

Alltså om Muhammeds fega lönnmord av bl.a Ka´b ibn al-Ashraf..

Allt jag säger är att man inte nödvändigtvis är en fegis bara för att man inte beter sig som Muhammed..
Ja det är en bra början med ahadither. Sen är sira inte dumt om du vill få lite mer detaljer runt olika ting också. Läsa länkar är inte heller dumt, även om jag nu förstår att du tycker det är överarbetat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in