• 1
  • 2
2009-04-11, 21:52
Medlem
svulles avatar
Ngon som har erfarenhet av denna, ser fin ut.
r den lika okrvande som Foobar?
Citera
2009-04-11, 21:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Ngon som har erfarenhet av denna, ser fin ut.
r den lika okrvande som Foobar?
Krver mycket lite resurser precis som ven Foobar dock ger inte "Media Player Classic" s mycket info om spret man lyssnar p.
Citera
2009-04-11, 22:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Vad tnkte du ha den till? Film eller musik? Jag brukade kra Media Player Classic nr det gller film fram till dess att ngon rekommenderade VLC. Den funkade klockrent fram till en punkt. Upplevde den som buggig och nyckfull nr man skulle kra playlists dr filmformaten varierade. Nu kr jag BS Player Pro (TPB har den) .

Nr det gller musik s har jag en tvrtom-upplevelse. Krde alltid min musik via Winamp. Men rtt som det var s brjade jag uppleva soundstutter p en stor del av mitt musikbibliotek. Bytte till Foobar och alla sna problem frsvann..

Bertta grna lite mer om lget du befinner dig i?
Citera
2009-04-11, 22:51
Medlem
Anteuss avatar
MPC-Home Cinema som r bundlat i K-Lite Codec Pack Standard kr jag med, funkar vldigt bra.
Citera
2009-04-11, 23:04
Bannlyst
Varfr media player? VLC fungerar vl bst till det mesta?
Citera
2009-04-12, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ........
Varfr media player? VLC fungerar vl bst till det mesta?

VLC r en dlig spelare om man vill ha ngon form av kontroll och kvalitet.

Oftast anvnder man Media Player Classic (Home Cinema) med t.ex. ffdshow som r samma kodbas som VLC (libvacodec).
Dock saknar VLC allt vad hrdvaruacceleration och annat godis.
VLC r ett frsk att skapa en ngorlunda spelare p mnga plattformar.
MPC r ett frsk att skapa en jttebra spelare med hrdvarustd etc fr windows.

T.ex. du kan anvnda Geforce 7x, ati hd fr att dekoda hd-material p grafikkortet. Det kan inte VLC, du kan anvnda gpu-filter (sharpen, denoise, levels osv). Det kan inte VLC.

Osv.
Svenssonspelaren r VLC, har man lite smre dator eller vill ha kvalitet och kunna styra s r MPCHC + ffdshow ett givet val.
Citera
2009-06-10, 17:26
Medlem
Tnkte att jag kanske skulle ta o bumpa dr hr trden istllet fr att gra en ny, s hoppas att jag fr n svar hr

Tankade precis media player classic home cinema och trodde d att det var som vanliga MPC bara att de fanns en massa inbyggda codecs och dribland ngot som kunde lsa in undertexter, men det verkade det ju inte vara. S jag undrar vad det r fr skillnad p MPC och MPC HC?

Nu har jag raderat MPC HC och kr med det vanliga, tankade till FFDShow fr att kunna se med undertexter och det funkade perfekt p en gng. Samma frsk med MPC HC ledde inte till att jag kunde se n undertexter (ialla fall utan att gra n krngligt som jag inte vet hur man gr )

S varfr MPC HC och inte bara MPC!?!
Citera
2009-06-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yberturk
S varfr MPC HC och inte bara MPC!?!
Fr att MPC r ett nerlagt projekt sedan 2006, MPC-HC skapades fr att fortstta utvecklingen av programmet.

MPC-HC har sledes allt som MPC har plus nya funktioner och buggfixar.
Citera
2009-06-12, 13:19
Medlem
Jahaja, d vet jag. Verkar som att det rcker med det gamla fr mig d!

tack
Citera
2009-06-13, 15:54
Medlem
Fortstter min frgespalt hr d och hoppas p svar.

Nu kr jag med vanliga MPC med ffdshow, har frskt ndra s att MPC r standardprogram fr vissa filmfiler genom att anvnda vistas program fr att ndra standardprogram. Det funkade tyvrr inte, s jag provade ven att g in p options i MPC och lgga till alla videofiltyper men s fort jag gr ur options s r inget ikryssat lngre och WMP anvnds terigen som standardprogram fr film...

Nn som har ngon aning om hur man tgrdar detta?!
Citera
2009-06-13, 16:07
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:

Nu kr jag med vanliga MPC med ffdshow, har frskt ndra s att MPC r standardprogram fr vissa filmfiler genom att anvnda vistas program fr att ndra standardprogram. Det funkade tyvrr inte, s jag provade ven att g in p options i MPC och lgga till alla videofiltyper men s fort jag gr ur options s r inget ikryssat lngre och WMP anvnds terigen som standardprogram fr film...

Testa att starta MPC med adminlge (hgerklicka och vl kr som administrator)
Citera
2009-06-13, 16:11
Medlem
epost72s avatar
Citat:

Frmodligen s finns det ngon instllning p WMP som gr att WMP bevakar och tertar filassociationer. Den instllningen finns p winamp men d r det s att winamp tertar alla filassociationer s fort winamp startas/anvnds.

Frgan r nu om det skulle hjlpa att i WMP bocka av alla filassociationer?
Vrt ett frsk kanske?
Starta WMP ->Verktyg ->Alternativ ->Flik "filtyper"

EDIT
terkom med resultat, jag har ett stt till att experimentera med filassociationer.
Senast redigerad av epost72 2009-06-13 kl. 16:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in