Nu är det testat boken "Enklare bröd" och " Bröd från Brunkebergs bageri".
Båda får godkänt och jag har investerat.
Enklare bröd är en praktisk bok för människor som inte har en hushållsassistent men ändå gillar goda bröd.
Har inte provbakat alla bröden i boken ännu, men de jag provat har en smak som slår butikernas bröd och bara att få erhålla den ljuvliga doften av nybakat bröd när man inte har annat än gott om tid och lite planeringsförmåga istället för en maskin som gör jobbet är trevligt.
Man får inte vara rädd för att tvätta händerna eller ha degskräck för att ta i kladdiga degar.
Bröd från Brunkebergs bageri är det lite Hedh-stuk på men recepten fungerar och det blir väldigt gott resultat.
Maskinen behövs när man ska knåda degarna om inte någon är villig att slita med att knåda degen för hand 30 minuter eller mer.
Recepten är lite för stora för min standardugn så det kan vara svårt att få bröden att inte komma i kontakt med varandra.
Men jag har inga jäskorgar så det kan bero på detta att jag inte lyckas fullt ut.
Ska investera i jäskorgar, har sett att det finns till bra pris på e-bay och då går det kanske bättre.
Det behövs helt klart mera förvaringsplatser i mitt kök men ett antal jäskorgar ska väl få plats i städskrubben där dammsugaren och annan städutrustning fått förhala ut ifrån.
Så det blir

till båda böckerna.