2009-04-11, 14:53
Bannlyst
Fr ett tag sen installerade jag windows xp p min dator (trttnade p att ingenting fungerade i vista) och har sen dess haft ett minst sagt irriterande problem som jag inte lyckats reda ut. Problemet r att, tex nr jag skriver in ngot i ett skflt tex p google, s hinner jag skriva ett antal ord nr den pltsligt hoppar tillbaka ngra bokstver s att jag forststter skriva dr. Jag mste och pongtera att nej, det har ingenting med touchpadens knslighet att gra som jag har lst att mnga anser.
Hoppas att det r ngon som haft detta problem och lyckats lsa det som skulle vilja dela med sig av sin kunskap.

Tack p frhand!
Citera
2009-04-11, 14:59
Medlem
Flytande_argots avatar
Det r vl det att sidan inte laddat klart till 100% och sedan stjl fokus frn textimatningsfltet? Jag har samma problem p www.idg.se

Kr du Internet Explorer? Jag har det hr problemet med idg.se i FF (har inte testat ngon annan browser dr, men ska man g efter andras signaturer dr s r det fler n jag som har och retar sig p felet).
Citera
2009-04-11, 15:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tror dock inte att detta " fel " ligger under operativsystemet.

Vilken browser anvnder du?

Fel drivrutin till touchpaden?

Blir det sak samma om du anvnder dig av ett tangentbord, te.x Logitech Ultra Flat eller ngon liknade bord?
Citera
2009-04-11, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Det r vl det att sidan inte laddat klart till 100% och sedan stjl fokus frn textimatningsfltet? Jag har samma problem p www.idg.se

Kr du Internet Explorer? Jag har det hr problemet med idg.se i FF (har inte testat ngon annan browser dr, men ska man g efter andras signaturer dr s r det fler n jag som har och retar sig p felet).

Jag kr FF, har inte testat med ngon annan browser med det underliga r att det r inte bara p google utan p alla andra sidor, tom nr jag arbetar i word och liknande program.
Citera
2009-04-11, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tror dock inte att detta " fel " ligger under operativsystemet.

Vilken browser anvnder du?

Fel drivrutin till touchpaden?

Blir det sak samma om du anvnder dig av ett tangentbord, te.x Logitech Ultra Flat eller ngon liknade bord?

Jag har ett trdlst tangentbord utan touchpad som jag anvnder ibland och dr r det samma sak
Citera
2009-04-11, 15:10
Medlem
Flytande_argots avatar
Ah... Jag fick ngot liknande p mitt trdlsa fr ngot r sedan. Det visade sig att det var mobiltelefonen som strde den gngen. Du har inte ngon trdls utrustning i nrheten av din dator? Lr ju hlla ppet fr att det var en tillfllighet att det hr felet uppstod precis nr du bytte operativsystem.

Men om du tittar p enhetshanteraren d? (Windowsknapp + Pause/break), du har inte ngra konflikter eller frgetecken dr? Och har du testat att byta batteri? Lg spnning kan ju ge upphov till en del konstiga fel.

Och vad r det fr dator???
Citera
2009-04-11, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ah... Jag fick ngot liknande p mitt trdlsa fr ngot r sedan. Det visade sig att det var mobiltelefonen som strde den gngen. Du har inte ngon trdls utrustning i nrheten av din dator? Lr ju hlla ppet fr att det var en tillfllighet att det hr felet uppstod precis nr du bytte operativsystem.

Men om du tittar p enhetshanteraren d? (Windowsknapp + Pause/break), du har inte ngra konflikter eller frgetecken dr? Och har du testat att byta batteri? Lg spnning kan ju ge upphov till en del konstiga fel.

Och vad r det fr dator???

Det str bara ett fel p "mass storage controller". Urskta att ja glmde, det r en acer travelmate 5520 laptop.
Citera
2009-04-11, 19:44
Medlem
Zapspots avatar
Urskta att jag hoppar in shr mitt i trden, men jag tror nog att de r browsern som inte hinner ladda klart, de gr jue ganska enkelt att testa, om du gr in p en sida du har problem med, kollar att den har laddat klart.. sen skriver?
Citera
2009-04-13, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zapspot
Urskta att jag hoppar in shr mitt i trden, men jag tror nog att de r browsern som inte hinner ladda klart, de gr jue ganska enkelt att testa, om du gr in p en sida du har problem med, kollar att den har laddat klart.. sen skriver?

Men det r inte bara i browsern som det hnder. I hela operativsystemet beter det sig skumt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in