2009-04-11, 14:53
Bannlyst
För ett tag sen installerade jag windows xp på min dator (tröttnade på att ingenting fungerade i vista) och har sen dess haft ett minst sagt irriterande problem som jag inte lyckats reda ut. Problemet är att, tex när jag skriver in något i ett sökfält tex på google, så hinner jag skriva ett antal ord när den plötsligt hoppar tillbaka några bokstäver så att jag forstsätter skriva där. Jag måste och poängtera att nej, det har ingenting med touchpadens känslighet att göra som jag har läst att många anser.
Hoppas att det är någon som haft detta problem och lyckats lösa det som skulle vilja dela med sig av sin kunskap.

Tack på förhand!
Citera
2009-04-11, 14:59
Medlem
Flytande_argots avatar
Det är väl det att sidan inte laddat klart till 100% och sedan stjäl fokus från textimatningsfältet? Jag har samma problem på www.idg.se

Kör du Internet Explorer? Jag har det här problemet med idg.se i FF (har inte testat någon annan browser där, men ska man gå efter andras signaturer där så är det fler än jag som har och retar sig på felet).
Citera
2009-04-11, 15:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tror dock inte att detta " fel " ligger under operativsystemet.

Vilken browser använder du?

Fel drivrutin till touchpaden?

Blir det sak samma om du använder dig av ett tangentbord, te.x Logitech Ultra Flat eller någon liknade bord?
Citera
2009-04-11, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Det är väl det att sidan inte laddat klart till 100% och sedan stjäl fokus från textimatningsfältet? Jag har samma problem på www.idg.se

Kör du Internet Explorer? Jag har det här problemet med idg.se i FF (har inte testat någon annan browser där, men ska man gå efter andras signaturer där så är det fler än jag som har och retar sig på felet).

Jag kör FF, har inte testat med någon annan browser med det underliga är att det är inte bara på google utan på alla andra sidor, tom när jag arbetar i word och liknande program.
Citera
2009-04-11, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tror dock inte att detta " fel " ligger under operativsystemet.

Vilken browser använder du?

Fel drivrutin till touchpaden?

Blir det sak samma om du använder dig av ett tangentbord, te.x Logitech Ultra Flat eller någon liknade bord?

Jag har ett trådlöst tangentbord utan touchpad som jag använder ibland och där är det samma sak
Citera
2009-04-11, 15:10
Medlem
Flytande_argots avatar
Ah... Jag fick något liknande på mitt trådlösa för något år sedan. Det visade sig att det var mobiltelefonen som störde den gången. Du har inte någon trådlös utrustning i närheten av din dator? Lär ju hålla öppet för att det var en tillfällighet att det här felet uppstod precis när du bytte operativsystem.

Men om du tittar på enhetshanteraren då? (Windowsknapp + Pause/break), du har inte några konflikter eller frågetecken där? Och har du testat att byta batteri? Låg spänning kan ju ge upphov till en del konstiga fel.

Och vad är det för dator???
Citera
2009-04-11, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ah... Jag fick något liknande på mitt trådlösa för något år sedan. Det visade sig att det var mobiltelefonen som störde den gången. Du har inte någon trådlös utrustning i närheten av din dator? Lär ju hålla öppet för att det var en tillfällighet att det här felet uppstod precis när du bytte operativsystem.

Men om du tittar på enhetshanteraren då? (Windowsknapp + Pause/break), du har inte några konflikter eller frågetecken där? Och har du testat att byta batteri? Låg spänning kan ju ge upphov till en del konstiga fel.

Och vad är det för dator???

Det står bara ett fel på "mass storage controller". Ursäkta att ja glömde, det är en acer travelmate 5520 laptop.
Citera
2009-04-11, 19:44
Medlem
Zapspots avatar
Ursäkta att jag hoppar in såhär mitt i tråden, men jag tror nog att de är browsern som inte hinner ladda klart, de går jue ganska enkelt att testa, om du går in på en sida du har problem med, kollar att den har laddat klart.. sen skriver?
Citera
2009-04-13, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zapspot
Ursäkta att jag hoppar in såhär mitt i tråden, men jag tror nog att de är browsern som inte hinner ladda klart, de går jue ganska enkelt att testa, om du går in på en sida du har problem med, kollar att den har laddat klart.. sen skriver?

Men det är inte bara i browsern som det händer. I hela operativsystemet beter det sig skumt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in