2010-05-19, 17:00
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vondodenburg
björks musik är otroligt intetsägande och talanglös och hennes röst låter som en katt som blir strypt.
jag tycker det är helt otroligt att så många har så mycket positivt att säga om henne, men visst om ni vill lyssna på henne så är det ert problem.

Och vilken musik gillar du själv?
Citera
2010-05-19, 17:46
Medlem
vondodenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Och vilken musik gillar du själv?
bowie är husgud men lyssnar på all musik som är intelligent gjord och har ett ärligt och engagerande uttryck. exempelvis gabriel, p-floyd, judas priest, iron maiden, rammstein, kent, ultravox, genesis, human league, kraftwerk, queen, rush, yes mfl mfl. de flesta har tyvärr inte fått polarpriset men har antagligen fått sin beskärda del av andra priser.
Citera
2010-05-19, 18:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
bowie är husgud men lyssnar på all musik som är intelligent gjord och har ett ärligt och engagerande uttryck. exempelvis gabriel, p-floyd, judas priest, iron maiden, rammstein, kent, ultravox, genesis, human league, kraftwerk, queen, rush, yes mfl mfl. de flesta har tyvärr inte fått polarpriset men har antagligen fått sin beskärda del av andra priser.

Vad fan menar du? Ärligt och engagerat uttryck? Skulle inte Björk kunna stå för det? Jag kan ärligt säga att jag starkt ogillar alla de banden du räknar upp, undantaget Kraftwerk som jag tycker gjort ett och annat bra, och jag förstår verkligen inte vad du menar.
Citera
2010-05-19, 18:57
Medlem
vondodenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vad fan menar du? Ärligt och engagerat uttryck? Skulle inte Björk kunna stå för det? Jag kan ärligt säga att jag starkt ogillar alla de banden du räknar upp, undantaget Kraftwerk som jag tycker gjort ett och annat bra, och jag förstår verkligen inte vad du menar.

inte mycket att göra åt då. jag tycker björks musik är som en plastleksak från macdonalds. plastig och intetsägande.
Citera
2010-05-19, 19:01
Medlem
Falcãos avatar
Citat:

P-Floyd? Du menar tributebandet från Falun eller är det Pink Floyd du syftar på?

Skämt åsido. Det var verkligen ömsom vin och ömson vatten bland dina uppräknade band. Dock ser jag inte att någon av dessa skulle ha ett mer "ärligt och engagerande uttryck" än Björk. Vad är det för trams? Du menar alltså att Björks uttryck är oengagerade och oärligt? Skärpning.
Citera
2010-05-19, 19:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
inte mycket att göra åt då. jag tycker björks musik är som en plastleksak från macdonalds. plastig och intetsägande.

Men vad menar du med ärligt och engagerat uttryck? Vad är som gör att de banden du räknar upp har det men inte Björk?
Citera
2010-05-19, 19:14
Medlem
leokesslers avatar
Citat:
Men vad menar du med ärligt och engagerat uttryck? Vad är som gör att de banden du räknar upp har det men inte Björk?
smaken är som baken, tack och lov. själv tycker jag att björk är jävligt jobbig att lyssna på.
Citera
2010-05-19, 19:19
Medlem
vondodenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
P-Floyd? Du menar tributebandet från Falun eller är det Pink Floyd du syftar på?

Skämt åsido. Det var verkligen ömsom vin och ömson vatten bland dina uppräknade band. Dock ser jag inte att någon av dessa skulle ha ett mer "ärligt och engagerande uttryck" än Björk. Vad är det för trams? Du menar alltså att Björks uttryck är oengagerade och oärligt? Skärpning.
björk har en plastig själ och det återspeglas i hennes musik, man kan ju säga att på det sättet gör hon ärlig musik.
Citera
2010-05-19, 19:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leokessler
smaken är som baken, tack och lov. själv tycker jag att björk är jävligt jobbig att lyssna på.

Jag kan tolerera att andra har annan smak än vad jag har, men när man skriver att sina favoritartister har ett "ärligt och engagerat uttryck" vill jag gärna ha det förklarat vad det innebär. Jag tycker det låter som något personen har läst i en skiv- eller konsertrecension men egentligen aldrig reflekterat över vad det innebär.
Citera
2010-05-19, 20:23
Medlem
vondodenburgs avatar
jag får en känsla av välbefinnande av genialiteten och intelligensen i musiken och när jag lyssnar på tex judas, bowie och floyd . du får det uppenbarligen när du lyssnar björk. hennes musik är för mig motbjudande, ointelligent och illamåendesframkallande, du känner likadant för de artister jag radat upp. mer finns inte att säga punkt.
Citera
2010-05-19, 20:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
jag får en känsla av välbefinnande av genialiteten och intelligensen i musiken och när jag lyssnar på tex judas, bowie och floyd . du får det uppenbarligen när du lyssnar björk. hennes musik är för mig motbjudande, ointelligent och illamåendesframkallande, du känner likadant för de artister jag radat upp. mer finns inte att säga punkt.

Då ställer jag en följdfråga och pressar dig lite till. Vad är det som gör musik genialiskt och intelligent?
Citera
2010-05-19, 20:42
Medlem
vondodenburgs avatar
Citat:
Då ställer jag en följdfråga och pressar dig lite till. Vad är det som gör musik genialiskt och intelligent?
enkelhet och ett självklart flyt i ton och rytm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in