2010-05-18, 19:43
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muslimkiller
arty-farty jobbig musik utan egentlig talang. man säger att man gillar björk och liknande för att vara creddig och lyssnar sedan mest på middle of the road och hitmusik när man är mellan sina egna fyra väggar.
tex under prog-eran hatade alla proggare officiellt abba men älskade dem i smyg.

Björk var enormt stor i början 90-talet med höga listplaceringar och massivt spelande på radio och MTV så jag vet inte varifrån du har fått att hennes musik skulle vara så smal och kreddig.
Citera
2010-05-18, 21:00
Medlem
muslimkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Björk var enormt stor i början 90-talet med höga listplaceringar och massivt spelande på radio och MTV så jag vet inte varifrån du har fått att hennes musik skulle vara så smal och kreddig.
det låter coolare att säga att man gillar björk än kent tex
Citera
2010-05-18, 21:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Det finns dem som inte bryr sig om vad som är coolast att säga.
Citera
2010-05-18, 22:58
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
många som skriver gillande om björk. undrar hur många av dem som verkligen lyssnar på henne regelbundet. inte många skulle jag tro.

Enligt uppgift överst på sidan finns det 402.658 Flashback-användare... gissningsvis ett tvärsnitt av den svenska befolkningen. Som tidigare nämnts har Björk haft listplaceringar och sålt mycket i Sverige, och rent statistiskt bör otroligt många Flashbackers ha Björkplattor i samlingen. Jag är en av dem. Var ett stort fan redan av Sugarcubes, såg dem på Fryshuset -89, och har sen fortsatt med Björk solo som jag såg på Hultsfred -96. Gillar definitivt inte allt hon släppt, men hyser en enorm respekt för henne -- allt från hennes stilmässiga tvärgirar till den föredömligt låga medieprofilen.
Citera
2010-05-18, 23:04
Medlem
Falcãos avatar
Citat:

Allt låter coolare än att säga att man gillar Kent men som Mishima skriver så finns det väldigt många som inte bryr sig om vad som är coolt att säga. Att du lägger så stor vikt vid vad lyssnande på olika musik skickar ut för signaler får mig att gissa att du är ganska ung.
Citera
2010-05-19, 00:02
Medlem
Sanctuss avatar
Som vanligt två okontroversiella middle-of-the-road val. Och så finns det dom som undrar varför priset inte har mer status runt om i världen?
Citera
2010-05-19, 04:50
Medlem
Xploits avatar
Jag vet inte vilka kriterier man skall utgå från vid valet av vinnare till priset, men åtminstone på den klassiska sidan får väl lite udda om man tittar på tidigare kandidater att Ennio Morricone får priset. Om musiker har vunnit priset har det varit de mer kända, framstående varianterna; Fischer-Dieskau, Isaac Stern och Renée Fleming är exempel. Men när tonsättare har fått priset har det ändå varit mer framstående namn inom modern konstmusik som har vunnit, med Lutoslawski, Stockhausen och Ligeti som exempel. Jag vet inte om man tidigare inte har varit alltför intresserad av filmmusik då orkesterspråket tenderar arr vara väldigt föråldrat, lättsmält och inte innehavande av någon egentlig konstnärlig drivkraft framåt. Men nu har man kanske ändrat sig?
Citera
2010-05-19, 10:52
Medlem
Somatons avatar
Citat:
arty-farty jobbig musik utan egentlig talang. man säger att man gillar björk och liknande för att vara creddig och lyssnar sedan mest på middle of the road och hitmusik när man är mellan sina egna fyra väggar.
tex under prog-eran hatade alla proggare officiellt abba men älskade dem i smyg.

Vad babblar du om? Varför tror du inte att man kan stå för sitt mainstream-lyssnande samtidigt som man lyssnar på smalare musik?
Senast redigerad av Somaton 2010-05-19 kl. 11:13.
Citera
2010-05-19, 10:59
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Som vanligt två okontroversiella middle-of-the-road val. Och så finns det dom som undrar varför priset inte har mer status runt om i världen?

Och som vanligt nån jävla nolla som inte kommer med nåt vettigt alls, snälla förklara varför det inte får vara ett "middle-of-the-road val", varför det måste vara kontroversiellt och vilka det är som gråter över att priset inte har högre status?
Citera
2010-05-19, 14:43
Medlem
BackdoorRomeos avatar
Jag måste säga att jag tycker att en hel del sköna artister har vunnit polar priset; Keith Jarrett, Herbie Hancock, Led Zeppelin...
Jag tycker också att Björk är en otroligt bra sångerska men ibland har valen av artist varit tråkiga.
Citera
2010-05-19, 15:13
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackdoorRomeo
Jag måste säga att jag tycker att en hel del sköna artister har vunnit polar priset; Keith Jarrett, Herbie Hancock, Led Zeppelin...
Jag tycker också att Björk är en otroligt bra sångerska men ibland har valen av artist varit tråkiga.

Visst hade Herbie Hancock varit en grym pristagare med nu önsketänker du. Hancock har aldrig fått det.
Citera
2010-05-19, 16:11
Medlem
vondodenburgs avatar
björks musik är otroligt intetsägande och talanglös och hennes röst låter som en katt som blir strypt.
jag tycker det är helt otroligt att så många har så mycket positivt att säga om henne, men visst om ni vill lyssna på henne så är det ert problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in