2011-05-18, 20:33
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Hur var det nu med F-117? Eller när delserierna av Gripen beställdes?
Ja hur var det, berätta.
Citera
2011-05-18, 22:15
Medlem
Dilbert kommenterar F-35

http://news.yahoo.com/comics/dilbert#id=/comics/110517/cx_dilbert_umedia/20111705

Den övre stripen, 17:e maj.
Citera
2011-05-18, 23:38
Medlem
Mikael666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Det är ju ingen flygande buss. USMC har redan konstaterat att F-35B har samma manöveregenskaper som deras F/A-18.
F-35A/C klarar av högre G-krafter och har minst samma manöveregenskaper som F-16.

Du är ju skrattretande

Du hänvisar så klart till din egen källa där en testpilot sa att F-35 hade LIKNANDE F/A-18.
Först och främst LIKNANDE, inte MINST SAMMA, och för det andra så sväljer du direkt allt som skrivs oavsett vad de flesta andra utredningar kommit fram till.

Skrattretande var ordet
Citera
2011-05-19, 07:56
Medlem
BAGARN69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Nej, jag är varken trängd eller överbevisad.

F-35 kommer inte alls stå på backen då det kommer att bli världens vanligaste Generation 5 flygplan.
Vad har du för utbildning inom det flygtekniska ?
Jobbar du som flygplanskonstruktör ?
SVAR NEJ troligtvis
så du vet tydligen bättre än den herre jag länkade till på youtube som har jobbat med tex F 16 och tog fram A 10..Ge dig någon gång och du blir bara mer och mer pinsam

http://www.youtube.com/watch?v=UQB4W8C0rZI&feature=related
Senast redigerad av BAGARN69 2011-05-19 kl. 08:17.
Citera
2011-05-19, 10:00
Medlem
Feadogs avatar
Det känns som att F-35 är ett jävligt coolt, maffigt och totalt onödigt plan. Jag är glad att norrmännen köper det, för det vore ballt att ha det planet i vårt närområde, kanske få se det på samövningar, uppvisningar och annat, och kanske, kanske i framtiden få se det i joint operations inom exv. NBG. Däremot är jag jävligt glad att vi har Gripen istället. Jag skulle aldrig vilja att svenska flygvapnet köpte F-35. Och jag tror som många andra att F-35 kommer äta upp norrmännens flygvapenbudget, stå väldigt mycket på marken, och inte ge ett dugg i utbyte.
Citera
2011-05-19, 10:08
Medlem
BAGARN69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Det känns som att F-35 är ett jävligt coolt, maffigt och totalt onödigt plan. Jag är glad att norrmännen köper det, för det vore ballt att ha det planet i vårt närområde, kanske få se det på samövningar, uppvisningar och annat, och kanske, kanske i framtiden få se det i joint operations inom exv. NBG. Däremot är jag jävligt glad att vi har Gripen istället. Jag skulle aldrig vilja att svenska flygvapnet köpte F-35. Och jag tror som många andra att F-35 kommer äta upp norrmännens flygvapenbudget, stå väldigt mycket på marken, och inte ge ett dugg i utbyte.

Lyssna på youtube som jag har som inlägg ovanför här
så förstår du varför F 35 är ett sådant misslyckat flygplan
Citera
2011-05-19, 10:24
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAGARN69
Lyssna på youtube som jag har som inlägg ovanför här
så förstår du varför F 35 är ett sådant misslyckat flygplan

Jag tror dig absolut. Skulle som sagt aldrig vilja att vi köpte det. Det är säkert ett väldigt misslyckat och värdelöst flygplan på många sätt, men fortfarande ett jävligt coolt plan
Citera
2011-05-19, 10:41
Medlem
Mikael666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Jag tror dig absolut. Skulle som sagt aldrig vilja att vi köpte det. Det är säkert ett väldigt misslyckat och värdelöst flygplan på många sätt, men fortfarande ett jävligt coolt plan

A-10 Thunderbolt II är ett coolt plan, AC-130 är ett coolt plan. F-35 är en övergödd säl med vingar.
Citera
2011-05-19, 11:27
Medlem
BAGARN69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael666
A-10 Thunderbolt II är ett coolt plan, AC-130 är ett coolt plan. F-35 är en övergödd säl med vingar.
A-10 är det mest lyckade close air support flygplan som finns
F 35 är raka motsatsen
Senast redigerad av BAGARN69 2011-05-19 kl. 11:31.
Citera
2011-05-19, 19:38
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael666
Du är ju skrattretande

Du hänvisar så klart till din egen källa där en testpilot sa att F-35 hade LIKNANDE F/A-18.
Först och främst LIKNANDE, inte MINST SAMMA, och för det andra så sväljer du direkt allt som skrivs oavsett vad de flesta andra utredningar kommit fram till.

Skrattretande var ordet
Nej, det är USMC ( dvs den största framtida användaren av F-35B) som anser så.
Citera
2011-05-19, 19:40
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Vad har du för utbildning inom det flygtekniska ?
Jobbar du som flygplanskonstruktör ?
SVAR NEJ troligtvis
så du vet tydligen bättre än den herre jag länkade till på youtube som har jobbat med tex F 16 och tog fram A 10..Ge dig någon gång och du blir bara mer och mer pinsam

http://www.youtube.com/watch?v=UQB4W8C0rZI&feature=related
Och vad påverkar den herre som du länkar till om F-35 kommer att bli det vanligaste Generation 5 flygplanet eller inte?
Citera
2011-05-19, 19:42
Medlem
krokodils avatar
Citat:
A-10 är det mest lyckade close air support flygplan som finns
F 35 är raka motsatsen
Knappast då A-10 har svårt att överleva på ett modernt slagfält, även ganska dumt att använda 30 mm kanon mot stridsvagnar och pansarfordon i dagsläget.
Uppgraderingen till A-10C ger flygplanet förmåga att verka på avstånd med moderna styrda vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in