2009-04-10, 22:26
Medlem
ganderguzs avatar
någon här som kanske har en? undrar i så fall om man kan spela in ljud via line-in samt via stereo-mix. (dvs. spela in det du hör på datorn, t.ex. från webbradio). det verkar inte som om alla nya datorer med Vista kan göra detta, så därför frågar jag.
Kontrollera det genom att högerklicka på volymkontrollen nere till höger och välj sedan inspelningsenheter. där ska helst finnas: mikrofon, line-in samt stereo mix. om det inte syns där kan man prova att högerklicka på det vita fältet och kryssa i "visa inaktiverade enheter" samt "visa frånkopplade enheter".

check it out
Citera
2009-04-10, 22:38
Medlem
Trollunges avatar
Har ljudkortet line-in bör det således gå att spela in.
Använd ett riktigt ljudprogram och testa.

Angående webbradio så finns det mjukvara som sparar det på hårddisken och har inget med line-in att göra.
Citera
2009-04-10, 22:42
Medlem
ganderguzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollunge
Har ljudkortet line-in bör det således gå att spela in.
Använd ett riktigt ljudprogram och testa.

Angående webbradio så finns det mjukvara som sparar det på hårddisken och har inget med line-in att göra.

det jag vill veta är alltså om "stereo mix" finns under inspelningsenheterna, så att man i såfall kan spela in ljud från typ youtube osv. och det är svårt att kontrollera när jag inte har köpt datorn än. Därför undrar jag om någon som har en sådan dator kan kolla detta. annars får man väl ringa någon återförsäljare, kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in