• 1
  • 2
2009-04-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumbulu
tack, men Hur ska jag kunna testa utan brandvägg? alltså om jag avslutar brandväggen och startar om kommer det ju ändå funka hur ska jag fatta att felet ligger där??

Avinstallera brandväggen om du inte vet hur man stänger av den fullt. Om det då fungerar så är det brandväggen. Men nu tror jag du trollar.

http://www.zonealarm.com
http://www.scb.se
Citera
2009-04-11, 19:16
Medlem
Tebos avatar
Du kan prova uppdatera routerns firmware. Hade samma problem på en D-link-router för några år sedan och det försvann efter uppdateringen.
Citera
2009-04-14, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Du kan prova uppdatera routerns firmware. Hade samma problem på en D-link-router för några år sedan och det försvann efter uppdateringen.
Hur gör man det?

Problemet återstår fortfarande. När jag frågade telia fråga dom mig vilka lampor som lyste så sa jag vilka det var och dom sa att det måste funka. Sen så sa jag åt dom att komma hit och titta och dom sa "varför skulle vi göra det"? och jag visste inte heller varför...? ZyXEL står det på bredbandsapparaten.
Citera
2009-04-17, 21:26
Bannlyst
problem återstår
Citera
2009-04-18, 06:35
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Be telia skicka någon att kolla ditt jack.
Vad skulle kunna vara fel i telejacket som gör att hans dator måste startas om varje timme? Är ju helt uppenbart icket fel på bredbandet i sig utan det är något på datorn.

TS: Spara ner det du vill behålla till en extern disk eller dyl och formatera skiten samt lägg in windows på nytt. Tar inte så lång tid alls och du slipper nog problemet, sålänge det ej är hårdvarurelaterad. Men det är inte så troligt
Citera
2009-04-18, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Vad skulle kunna vara fel i telejacket som gör att hans dator måste startas om varje timme? Är ju helt uppenbart icket fel på bredbandet i sig utan det är något på datorn.

TS: Spara ner det du vill behålla till en extern disk eller dyl och formatera skiten samt lägg in windows på nytt. Tar inte så lång tid alls och du slipper nog problemet, sålänge det ej är hårdvarurelaterad. Men det är inte så troligt

men alltså till min förra dator med xp så hade jag en cd. Så la jag in den och starta om och valde boot starta från cd. Men jag har letat överallt och är nästan säker på att jag inte fick med någon cd eller har använt någon vid installation utan jag tror att jag bara satte på den och tröck "nästa" tills det blev klart.
Hur ska jag göra för att formatera??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in