2009-04-10, 22:42
Medlem
Octavianuss avatar
har sett ngn grill, där man har grillen som i en stapel på mitten, så hänger man köttet på sidorna. Just för att då kan det inte droppa fett ner på glöden, börja brinna och orsaka rök och os.
Citera
2009-04-10, 22:45
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octavianus
har sett ngn grill, där man har grillen som i en stapel på mitten, så hänger man köttet på sidorna. Just för att då kan det inte droppa fett ner på glöden, börja brinna och orsaka rök och os.
Kallas som sagt för vertikalgrill,ger dock hyfsat liten grillyta på köttet men har kanske andra fördelar.
Citera
2009-04-10, 22:55
Medlem
swedishsteels avatar
Phaedron bor högst troligen inte i min fastighet och undviker därmed ett kok stryk och omedelbar vräkning.

Balkonger, grillfest och fylla. Njaaäää.
Citera
2009-04-10, 23:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
Phaedron bor högst troligen inte i min fastighet och undviker därmed ett kok stryk och omedelbar vräkning.

Balkonger, grillfest och fylla. Njaaäää.

Knappast i min fastighet heller jag vågar inte tänka på vad mina grannar skulle säga om jag skulle dra igång en grill på balkongen elgrill gasgrill eller kolgrill jag skulle bli jagad till världs ände det kan jag garantera men TS verkar ha mer tålmodiga grannar.
Citera
2009-04-10, 23:05
Medlem
Snurrens avatar
Accepterar grannarna att man kånkar ner grillen till gården då? Det är tillåtet i vissa bostadsområden. Då är det bra att ha en klotgrill med "handtag" och lock. Det är ju så mysigt att grilla!
Citera
2009-04-10, 23:52
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Knappast i min fastighet heller jag vågar inte tänka på vad mina grannar skulle säga om jag skulle dra igång en grill på balkongen elgrill gasgrill eller kolgrill jag skulle bli jagad till världs ände det kan jag garantera men TS verkar ha mer tålmodiga grannar.

Så tror jag grannar uppfattar det överallt eftersom det är synnerligen obehagligt att ha någon som hanterar öppen eld och hinkar öl medan han sprutar tändvätska en tunn gipsvägg bort men när jag skriver MIN fastighet menar jag just det, skulle jag se någon av mina hyresgäster trotsa det förbudet hade jag sett rött och blivit väldigt, väldigt otrevlig.
Citera
2009-04-10, 23:55
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Använd soya som marinad istället för oljebaserad grillmarinad så ska du se att det inte ryker det minsta, varför det är så vet jag inte, men kan garantera att det funkar.
Citera
2009-04-10, 23:58
Medlem
EvilAnnanass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Kolla in den här metoden, den fungerar t.o.m. inne i köket:

http://www.youtube.com/watch?v=QibNs7gFpgM
HAhahaha kom oxå o tänka på den xP Du vet att han blev vräkt efter den händelsen va?
Citera
2009-04-10, 23:59
Medlem
EvilAnnanass avatar
O att grilla inomhus är ju inte jättebright, men använd gas. Då blir matoset det största problemet
Citera
2009-04-11, 00:06
Medlem
swedishsteels avatar
Ska ni ändå grilla på balkongen tycker jag fan ni skall hänga ut era kallingar å underskjortor på ett klädstreck över till grannen också och verkligen tala om för världen vilken slags människor ni är..
Citera
2009-04-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
..kok stryk och omedelbar vräkning.. sprutar tändvätska.. Ska ni ändå grilla på balkongen tycker jag fan ni skall hänga ut era kallingar å underskjortor på ett klädstreck över till grannen också och verkligen tala om för världen vilken slags människor ni är..
Shit, ta det lugnt nu.

Vräkning och kok med stryk är nog inte på tapeten då det inte direkt är förbjudet att grilla här, bara allmäna regler om brandsäkerhet etc..
Har heller inte använt tändvätska men om så skulle vara fallet skulle det givetvis ske under kontrollerade former - sprutande på gipsväggar(!?) händer alltså inte.
Självklart kan matos etc vara störigt om man har grillfest på balkongen varje dag, men så ofta sker det ju faktiskt inte, och jämfört med massa andra störiga inslag som är allmänt accepterat som hög musik, rökare mm så förstår jag inte varför man ska bli så upprörd på det här..

Och då flera grannar har grill så tror jag inte att folk ser så hårt på det, du och epost72 verkar ha stränga grannar, eller är det jag som har stoiska?
Citera
2009-04-11, 00:45
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phaedron
Shit, ta det lugnt nu.

Ta ner din parabol, släck grillen och far åt helvete ditt missanpassade kräk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in