2013-07-26, 23:50
Moderator
Fear2bes avatar
Man se till att vara "världens tråkigaste person" och då på ett helt naturligt sätt försvinna från världen. Tänk dig en riktig gråsosse, klädd i tråkiga kläder och som pratar med en entonig mässande röst om helt ointressanta saker, till exempel om hur kul det är att räkna tåg eller granitens kemiska sammansättning, frimärkssamlande eller annan tråkig vardagskonversation - är inte denna människa osynlig?

Den viktigaste regeln är att alltid vara tråkig. Ät fryspizza, ha tråkiga åsikter, ha ett tråkigt jobb - gärna där du arbetar ensam med en stor mängd papper och pärmar, typ som revisor. Var så tråkig att du inte får några vänner, för det innebär att du blir ännu tråkigare. Använd fritiden till att fiska med spö, gärna på ett ställe där du vet att det inte finns någon fisk, då borde ju all form av spänning och sinnesrörelse vara på minsta möjliga nivå och därmed riktigt tråkigt.

Vart ska världens tråkigaste människa bo? Naturligtvis så är bästa platsen att gömma sig på, där det finns ganska mycket folk, då kan man lätt försvinna in i mängden. Varför inte i en riktigt tråkig betongförort? Betong är ju grått och tråkigt.

I betongförorten ska man inte vara ute efter kl 18.00 för då kan det bli alldeles för mycket sinnesrörelse, dessutom så kan det vara riktigt farligt. Sitt istället hemma och kolla på tv. Bra program kan vara "På spåret", eller efterföljare till de gamla cafeprogrammen - annars så går det ju bra att kolla på gamla videoband (VHS) som man köpt på loppis, eller lyssna på gammal hederlig radio.

Lycka till!
2013-07-27, 10:48
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Det är inte så att jag oroar mig, utan anser att mina uppgifter ska vara privata och bara angå mig själv och inte resten av världen.
Statens handlingar ska generellt vara offentliga, det gäller även statens uppgifter om vem du är. Så ordna skyddad ID eller flytta till ett land med annan lagstiftning.
2013-08-05, 14:38
Medlem
BesserWissers avatar
Hur försvinner man från ratsit och merinfo.se?
2013-08-05, 19:36
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser

Du flyttar utomlands
2013-08-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser

Det går tyvärr inte, man försvinner enbart från Ratsit och merinfo.se om man har skyddad identitet, vilket är tämligen svårt att få. Till skillnad från hitta.se och Eniro är informationen/uppgifterna från Ratsit och merinfo.se tagen direkt från folkbokföringen.
2013-08-10, 13:12
Medlem
kvskvss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moondawn
Detta är mycket enkelt som sagt var som inlägget ovanför mig beskriver.
Vem fan vill finnas på Hitta/Eniro så att kreti och pleti kan få tag i en ?
Eller hemska tanke, gamla ex

Hitta och eniro är bara 2 sidor. Idag finns säkerligen 3 sidor till där man kan hitta ditt nummer på.

Det bli väldigt många sidor man behöver bevaka och ta bort nummer.
Till exempel så finns 118 100.
2013-08-10, 14:04
Medlem
Hej!

Företagen nämda hämtar sina uppgifter från folkbokföringen och ibland när myndighter säljer våra personuppgifter.

Genom att adressändra hos skatteverket med blankett kommer du undan dessa företag, istället för att gå genom adressändringsbolaget som lämnar ut dina nya uppgifter till samtliga åvanstående företag.

För att vara endå säkrare bör du kontaka respektive myndighet och begära att de inte säljer dig vidare.

Annars hemligt nr, slipper du allt sådant. Du kommer ej att synas om inte har ett tecknat abonemang. (ditt nr enbart dvs) uppgifterna från adressändring kommer att stå där endå, allstå mantalsskrivning.
Senast redigerad av LIb3rt4s 2013-08-10 kl. 14:09.
2013-08-11, 06:48
Medlem
Enklast är att mantalskriva dig vart du ej bor, sen gör du en tillfällig adressändring som du förnyar varje år, livet i plutokratin blir något enklare då.
2013-08-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikipikki
Enklast är att mantalskriva dig vart du ej bor, sen gör du en tillfällig adressändring som du förnyar varje år, livet i plutokratin blir något enklare då.

Ups, Merinfo.se hämtar från skatteverket. Tar tillbaka det. Åvanstående är enda lösningen, nja inte den enda kanske. Det är trots allt svenska domäner de huserar på....
2013-10-24, 00:51
Medlem
oscarlundgrens avatar
Angående sökbarhet i allmänhet och telefonnummer i synnerhet

Hej flashbackazz.

Jag är, utan att vara konspirationsteoretiker, värn om min integritet har sedan många år sett till att det inte finns någon information kopplad till mitt namn eller telefonnummer på sajter som Eniro och hitta.se. Att man är sökbar via Ratsit och liknande är bara att finna sig i, då taxeringsuppgifter och liknande ju är offentliga här i långa landet falukorv.

Men nu på sistone har jag sett att jag dykt upp på en sida som heter Merinfo.se, där jag hängs ut med telefonnummer och allt. På sidan för kontaktuppgifter har de dessutom passat på att påpeka att

Citat:
vi ej har möjlighet att ändra eller ta bort uppgifter från vårt register och besvarar därför heller inte mail ang. detta.

Jag vill verkligen inte att mitt nummer ska vara tillgängligt för allmänheten

Kan tillägga att jag är en sådan där person som inte heter typ Anna Johansson, utan är ensam namnbärare. Har dessutom en naturlig fallenhet för att dra på mig sjuka stalkers.

Vad kan jag göra åt detta?
2013-10-24, 01:03
Medlem
DrPretentiouss avatar
Hittade detta citatet ur en diskussion från http://www.99mac.se/forum/t/304427-merinfose-laglig
Citat:
Merinfo.se består av databaser med uppgifter som hämtas från olika leverantörer. Just telefon och mobilnummer hämtas från operatörerna och uppdateras dagligen. Det som kan göra att uppgifter inte alltid är aktuella är att i många fall lägger operatörerna ansvar på användarna att hålla sin information uppdaterad hos dem. Med anledning av detta kan kvalitén brista hos oss och liknande aktörer.

Vi tar gärna emot exempel på telefon/mobilnummer som Ni användare anser vara hemliga/dolda eller på annat sätt felaktiga, detta för att kunna efterforska om vi brister någonstans.

Vi listar givetvis INTE hemliga nummer. Tänk dock på att det är möjligt att hos operatören endast dölja sitt nummer vid samtal men att man trots det finns kvar som sökbar hos nummerupplysningar och liknande.

Kan det vara möjligt att du inte har ett "riktigt" dolt nummer, utan bara att man inte kan se vem det är som ringer? Jag har via Telenor tjänsten "ej sökbart nummer", och min mor också, hittar inget av våra nummer på den där sidan.
2013-10-24, 01:19
Medlem
oscarlundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPretentious
Hittade detta citatet ur en diskussion från http://www.99mac.se/forum/t/304427-merinfose-laglig

Kan det vara möjligt att du inte har ett "riktigt" dolt nummer, utan bara att man inte kan se vem det är som ringer? Jag har via Telenor tjänsten "ej sökbart nummer", och min mor också, hittar inget av våra nummer på den där sidan.

Jag har absolut inget riktigt dolt nummer, inte ens hårdvarudolt nummer som du pratar om. Har plockat bort mig manuellt från Eniro och Hitta.

Vad betalar ni för er tjänst?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in