• 1
  • 2
2009-04-10, 06:42
Bannlyst
Tjoho!

Vart plockad av snuten igår, och dem gjorde en husrannsaken i min lägenhet. Jag stod utanför och snackade med en snut, medans dem andra grisarna vända upp och ner på min lägenhet...

Dem fann väldigt små mängder roliga substanser - 0,2 kokain och någon knatch röka. Alltså inte nog för något större brottsmål. Dock är jag nojjig för att dem buggade min lägenhet, alltså placerade buggutrustning på gömda ställen i lägenheten.

Jag befarar att snuten haft lite koll på mig ett tag. Många "bekanta" har även dem fått polisbesök på senaste tiden...

Så min fråga, hur stor är chansen att dem placerat buggar i min lägenhet och avlyssnar min lur??

Skriv vad ni tror bara =)

Mvh /Hobbygangstern
Citera
2009-04-10, 07:03
Medlem
Macgarvers avatar
Jag ser det snarare som en risk än chans.
En proffsbedömmning från mig är att risken för att dom buggat din lägenhet är 4,36% och 4% sitter i din noja och då återstår endast 0,36%.

Känns det lite bättre nu?
Citera
2009-04-10, 07:36
Medlem
t0rsks avatar
Om det nu då inte fanns mycket mer till denna historien än vad du skriver så tror jag chansen är minimal, om inte obefintlig.
Citera
2009-04-10, 11:09
Medlem
Jontishs avatar
Varför skulle polisen slösa tid på att avlyssna en kille som blev tagen för 0.2g kokain och lite röka? Har de verkligen inget bättre för sig?

Avlyssna din telefon ifall du misstänks för langning är en sak, men för de mängderna? Och buggning betvivlar jag att det ens är lagligt...

Ifall många bekanta fått besök är det väl snarare ett tecken på att en gemensam langare blivit tagen eller nåt...
Citera
2009-04-10, 11:59
Medlem
Lyssna inte på dem!Riv genast ut golv och tapeter!skruva på alla vattenkranar,sätt på dammsugare,tv och stereo.
Kommunicera endast via kodade meddelanden skrivna på rispapper så att ni kan käka upp dem direkt!Risken ärr stor för att det redan är försent men om du skyndar dig och gör som jag säger så kan du klara dig!MVH Partiet För Totalt Krig
Citera
2009-04-10, 12:32
Medlem
Ja de har buggat min lägenhet många ggr, sen har jag vaknat upp ur tjacknojan!
Citera
2009-04-10, 15:59
Bannlyst
Hade en polare hemma igårkväll han blev plockad 50m från lägenheten när han skulle åka hem.
Citera
2009-04-10, 16:00
Bannlyst
Kan tillägga att det var nova
Citera
2009-04-10, 17:43
Medlem
Jontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuneR
Hade en polare hemma igårkväll han blev plockad 50m från lägenheten när han skulle åka hem.
Är det ett område med många missbrukare? Hur ser killen ut?

Kan inte tänka mig att de har span på dig för så extremt små mängder...
Citera
2009-04-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuneR
Tjoho!

Vart plockad av snuten igår, och dem gjorde en husrannsaken i min lägenhet. Jag stod utanför och snackade med en snut, medans dem andra grisarna vända upp och ner på min lägenhet...

Dem fann väldigt små mängder roliga substanser - 0,2 kokain och någon knatch röka. Alltså inte nog för något större brottsmål. Dock är jag nojjig för att dem buggade min lägenhet, alltså placerade buggutrustning på gömda ställen i lägenheten.

Jag befarar att snuten haft lite koll på mig ett tag. Många "bekanta" har även dem fått polisbesök på senaste tiden...

Så min fråga, hur stor är chansen att dem placerat buggar i min lägenhet och avlyssnar min lur??

Skriv vad ni tror bara =)

Mvh /Hobbygangstern

buggnin får användas för misstänkta brott om straffet är minst fyra år dvs lite hårdare regler än telefonavlyssing som får användas frpn 2år. Du kan ju vara misstänkt för försäljning eller att du har vänner som brukar vara hos dig som är det. Så att de inte hittade något hos dig uteslutar inte att de har rätt att bugga dig, Sen om det är sannolikt eller inte vet jag inte. Som någon sa så är det inte de 0,2 grammen som du ev fått span för men misstanken att du är del av något so kan ge viktig information, då får su fråga dig själv om det är så, är det så så kan det mycket väl vara sanolikt att du är buggad
Senast redigerad av Slukaren 2009-04-10 kl. 18:51.
Citera
2009-04-10, 18:47
Bannlyst
Jag kanske hade tur vid husransakan. Det har varit en del festande här...
Citera
2009-04-10, 21:51
Medlem
Det är högst osannolikt att dom har buggat din lägenhet, förutsatt att du inte kränger i större mängder eller att dom har anledning att tro det. Precis som någon annan sade är det en annan femma med avlyssning, men även där gäller i misstanke om langning.

Att dom faktiskt gjorde husransakan tyder dock på att du varit misstänkt för narkotikabrott av minst normalgraden, och det kan ju bero på massa saker. Mest troligt är att någon av dina langare åkt dit, och sparat loggar eller blivit avlyssnad, just när det gäller koks krävs det ganska små mängder för att nå upp till normal/grov-graden. Du nämnde att flera polare torskat, det absolut bästa polisen vet är att "spränga en liga", get sjukt bra rubriker i tidningarna. Därför är dom gärna snabba attt kasta sig in i folks hem om tillfälle ges, jag skulle alltså inte dra för stora växlar av det hela, åter igen, förutsatt att du inte har en verksamhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in