2009-04-09, 22:29
Medlem
ok, fr alla er mac entusiaster! Vad tycker ni om MBP glossy skrm, r den mycket reflektiv eller r den jmfrbar med matte skrmarna?

r dem bttre n en brbar skrm till en pc?

tack fr svar
Citera
2009-04-09, 23:39
Medlem
flesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sore
ok, fr alla er mac entusiaster! Vad tycker ni om MBP glossy skrm, r den mycket reflektiv eller r den jmfrbar med matte skrmarna?

r dem bttre n en brbar skrm till en pc?

tack fr svar

Min glossy r jag helnjd med, inte varit ute speciellt mycket med den dock, kan nog va lite svrt att se om solen str rakt p!
Citera
2009-04-10, 03:26
Bannlyst
Glossy skrmen som finns p macbook reflekterar inte s fasligt mycket. Vrre var det med min imac faktiskt, sen har jag brjat gilla glossy ocks.

Enda gngen det r lite jobbigt med glossy r vid starkt solljus.
Citera
2009-04-10, 03:29
Medlem
TiniZs avatar
Lider inte s jvla mycket av glossyn. Jag snarare gillar den. Har haft lite "smproblem" nr jag sitter och kan se mig sjlv nr jag kikar p film (vid solljus), men efter 2-3 min av filmen s har man vant sig. Det r numer ingenting jag str mig p, snarare hittar jag frdelar!
Citera
2009-04-10, 11:17
Medlem
Sitter just nu med en sprillans ny Macbook Unibody i solskenet i fjllen..

Glossy dligt utomhus? Snacka om att snacka gojja..
Citera
2009-04-10, 11:46
Medlem
Tack fr svaren! Blir en glossy mac fr mig d MBP here i come ^^
Citera
2009-04-10, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Sitter just nu med en sprillans ny Macbook Unibody i solskenet i fjllen..

Glossy dligt utomhus? Snacka om att snacka gojja..

Ls vad jag skriver, sen r det en hgst personlig uppfattning frn min sida. Och det str jag fr.
Citera
2009-04-10, 13:58
Medlem
Bryshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
Lider inte s jvla mycket av glossyn. Jag snarare gillar den. Har haft lite "smproblem" nr jag sitter och kan se mig sjlv nr jag kikar p film (vid solljus), men efter 2-3 min av filmen s har man vant sig. Det r numer ingenting jag str mig p, snarare hittar jag frdelar!

Det kan ju vara en frdel, man kan se bakt ifall man rkar bli attackerad av en mrdare.
Citera
2009-04-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ........
Ls vad jag skriver, sen r det en hgst personlig uppfattning frn min sida. Och det str jag fr.

Sorry, lste varken ditt inlgg eller ngon annans i trden s det var inte riktat mot dig

Glossy for life.. Kpte Apples nya Led skrm ocks.. Den funkar fint i vardagsrummet med stora fnster och sol p dagarna.
Citera
2009-04-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryshan
Det kan ju vara en frdel, man kan se bakt ifall man rkar bli attackerad av en mrdare.

Perfekt fr paranoida mac-gare som tror att microsoft r en diabolisk konspiration.
Citera
2009-04-10, 23:40
Medlem
min nya macbook pro 17 r matte och funkar hur bra som helst. Ingen spegling alls..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in