2009-04-09, 19:05
Medlem
Tasken1s avatar
Tjenare. Tänkte om de fanns någon som kunde rekommendera ett band liknande Kings of Leon. Har aldrig hört dem förrens deras senaste album "Only by the night". Här är deras bästa låt tycker jao; http://www.youtube.com/watch?v=MUg6QlSI4e8

Kom med tips
Citera
2009-04-09, 19:09
Medlem
Kolla på Lastfm ! Funkar alltid bra!
Citera
2009-04-18, 02:34
Medlem
Use somebody och hela skivan är sjukt bra.

Roliga är att i alla recensioner fick den typ 1 av 5. Sedan dammar man in med 3st amerikanska grammisar. Säger väl en del om kritiker...
Citera
2009-05-17, 13:38
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Ja tycker Kings of Leon e fucking tyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyngst!!! The Kooks har inte direkt samma sound, men lika sköna!

Med The Kooks äger Naive, Sofa Song, You Dont Love Me och nåra till.
Med Kings of Leon äger Closer, Use Somebody, Cold Desert, Sex on Fire, Revelry, Notion mf.

Citera
2009-05-17, 15:43
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conzum
Use somebody och hela skivan är sjukt bra.

Roliga är att i alla recensioner fick den typ 1 av 5. Sedan dammar man in med 3st amerikanska grammisar. Säger väl en del om kritiker...

Nu är du väl ändå ute och cyklar?

Ragoo är min personliga Kings of Leon favorit.
Citera
2009-05-20, 14:51
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
Nu är du väl ändå ute och cyklar?

Ragoo är min personliga Kings of Leon favorit.

min med
Citera
2009-05-20, 16:47
Medlem
Herr_Oins avatar
Kings of Leon var riktigt bra fram till Aha Shake Heartbreak. Only By the Night är på många sätt pinsam, men dock inte en helt kass platta.

Om du gillar sydstatsrock så kan jag varmt rekommendera Drive-By Truckers, även om soundet är ganska olika banden emellan.

Annars så kunde ju du använt dig av:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=430014
Citera
2009-05-20, 20:35
Medlem
BilboBus avatar
Hörde en låt av dem på radion idag och jag tyckte dom lät bra. Blev mycket besviken när jag tankade albumet, inte alls något för mig. FÖR LÅGT TEMPO!
Citera
2009-05-20, 22:50
Medlem
Hard To Beats avatar
Jag har lyssnat på Kings Of Leon sedan de släppte deras debutalbum, och jag kommer ihåg att efter de släppt deras andra album så tänkte jag ofta på varför de inte var särskilt "kända". Nu, efter att de släppt "Only By The Night", så börjar de bli ordentligt populära, dock är det lite konstigt att de "äntligen" blev det m h a, i mina ögon, deras hittills sämsta skiva. Men på ett sätt så spelar det ingen roll, för det ger bara nya och unga lyssnare en chans att upptäcka deras tidigare alldeles otroliga album. Jag tycker att många äldre "fans" av Kings Of Leon bör tänka på det här sättet, i stället för att argt grymta att de "har blivit kommersiella", för det är något som är väldigt patetiskt att säga.
Citera
2009-05-22, 14:03
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Jag har lyssnat på Kings Of Leon sedan de släppte deras debutalbum, och jag kommer ihåg att efter de släppt deras andra album så tänkte jag ofta på varför de inte var särskilt "kända". Nu, efter att de släppt "Only By The Night", så börjar de bli ordentligt populära, dock är det lite konstigt att de "äntligen" blev det m h a, i mina ögon, deras hittills sämsta skiva. Men på ett sätt så spelar det ingen roll, för det ger bara nya och unga lyssnare en chans att upptäcka deras tidigare alldeles otroliga album. Jag tycker att många äldre "fans" av Kings Of Leon bör tänka på det här sättet, i stället för att argt grymta att de "har blivit kommersiella", för det är något som är väldigt patetiskt att säga.

Så är det med alla band. Det är något med att känna sig speciell/kunnig över att gilla ett band få andra känner till. Sedan när lillebrorsan och halva ens umgängeskrets började nynna på någon av deras låtar börjar man gilla dem mindre (?). Jag har personligen aldrig känt så inför något band. Man vill ju att folk ska ha liknande musiksmak om en själv, då får man ju mer gemensamt. Men som The Doors en gång konstaterade People Are Strange.
Senast redigerad av Geomeister 2009-05-22 kl. 14:28.
Citera
2009-05-28, 09:32
Bannlyst
Jag kan verkligen inte se varför alla höjer KOL till skyarna överallt i världen.
Dom har samma upplägg som alla andra rockband dom senaste tio åren med snälla popmelodier och plektrumbas. Även om jag kan höra att Caleb kan sjunga och att dom överlag inte på något sätt är dåliga så kommer jag aldrig kunna förstå deras storhet.
Citera
2009-05-28, 09:46
Medlem
Tasken1s avatar
Instrumentellt sett är det väl inget märkvärdigt band. Tycker det främst Calebs sångröst som bidrar till att de är grymma. Smaken är som baken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in