2009-05-28, 09:47
Medlem
Tasken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Jag kan verkligen inte se varför alla höjer KOL till skyarna överallt i världen.
Dom har samma upplägg som alla andra rockband dom senaste tio åren med snälla popmelodier och plektrumbas. Även om jag kan höra att Caleb kan sjunga och att dom överlag inte på något sätt är dåliga så kommer jag aldrig kunna förstå deras storhet.

Instrumentellt sett är det väl inget märkvärdigt band. Tycker det främst Calebs sångröst som bidrar till att de är grymma. Smaken är som baken.
Citera
2009-06-27, 02:06
Medlem
mollychamberss avatar
Synd att alla tycker Only By The Night är så jävla bra. stackars KOL.
Citera
2009-06-27, 02:08
Medlem
_Shakermakers avatar
Kolla in deras tidigare album Because of the Times, mycket bättre än de nya.
Citera
2009-06-27, 02:13
Medlem
Är det bara jag som tycker att låttiteln "Sex on fire" är sjukt löjlig och inte alls logisk? Stör mig som fan på det och kan därför inte lyssna på den. Den låter helt okej (diggar sångarens röst) men vägrar lyssna på den pga låttiteln!
Citera
2009-06-27, 02:25
Medlem
mollychamberss avatar
Till och med Caleb tycker Sex On Fire är stupid.

Lyssna på Molly's Chambers, Trani, Razz, Milk, Soft, Four Kicks (i princip hela Aha Shake Heartbreak-albumet), Arizona, True Love Way. njut.
Citera
2009-06-27, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollychambers
Till och med Caleb tycker Sex On Fire är stupid.

Lyssna på Molly's Chambers, Trani, Razz, Milk, Soft, Four Kicks (i princip hela Aha Shake Heartbreak-albumet), Arizona, True Love Way. njut.

Varför döpte han låten till det namnet då? Såg på MTV för några månader sedan då han förklarade varför låten hette som den hette. Har för mig att han sa typ "It just came to me" eller någon annan smörja.
Citera
2009-06-27, 03:17
Medlem
mollychamberss avatar
Han satt och "jammade", hade verserna klara och nynnade på refrängen, sen sa Nathan åt honom att komma på nåt till refrängen varpå Caleb sjöng "your sex is on fire" och började asgarva, men de andra sa att det var bra.
Han sa även att han tyckte det var sjukt obekvämt första gången han skulle sjunga den live och när jag såg dem i Köpenhamn, innan de körde den, sa han "I guess you all know this song, and if you don't... that's a good thing." haha.
Citera
2009-06-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollychambers
Han satt och "jammade", hade verserna klara och nynnade på refrängen, sen sa Nathan åt honom att komma på nåt till refrängen varpå Caleb sjöng "your sex is on fire" och började asgarva, men de andra sa att det var bra.
Han sa även att han tyckte det var sjukt obekvämt första gången han skulle sjunga den live och när jag såg dem i Köpenhamn, innan de körde den, sa han "I guess you all know this song, and if you don't... that's a good thing." haha.

Fjanterier. Man ska inte skriva en låt som man inte är bekväm med att sjunga. Nej, nej..
Citera
2009-06-27, 16:01
Medlem
mollychamberss avatar
Well yeah, det är lite fjantigt.
Men han var väl nöjd med den musikmässigt, who knows.
Och den var väl obekväm att spela med tanke på texten.
Citera
2009-06-27, 20:23
Medlem
Brottweilers avatar
Dozer har liknande sound, kan rekomendera "Big Sky Theory" och "The Hills Have Eyes"
Citera
2010-09-11, 15:06
Medlem
herpesvårtas avatar
Livar upp den här tråden med en ny låt från deras kommande album! http://www.youtube.com/watch?v=wPBbMbKSZrQ Förövrigt tycker jag att de som bara hört Sex on Fire på radion ska ge deras andra låtar en chans tex Closer, Arizona, Knocked up, On Call, Milk, The Bucket för att nämna några.
Senast redigerad av herpesvårta 2010-09-11 kl. 15:09.
Citera
2011-01-12, 08:28
Medlem
Tryckvagens avatar
Någon som vet om det finns någon nyare dokumentär om KOL? hittade en på youtube men den var nog nåra år gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in