2009-04-09, 01:57
Medlem
Hej, ja.. problemet är att datorn inte känner av tangentbordet eller så,
får texten, "Tryck på valfri tangent" , men inget händer.. kommer endå in i windows.
Är inget fel på tgt-bordet, har även testat med andra.

tips?

peace
Citera
2009-04-09, 01:58
Bannlyst
Fel på USB-porten? Testat en annan?
Citera
2009-04-09, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ........
Fel på USB-porten? Testat en annan?

Absoult inget fel på dom. Kan använda mus/tgt bord nu inne i windows utan problem, är just i uppstarnings läget , när jag väl ska trycka på den så kallade valfria tangenten :/
Citera
2009-04-09, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knas-eN
Absoult inget fel på dom. Kan använda mus/tgt bord nu inne i windows utan problem, är just i uppstarnings läget , när jag väl ska trycka på den så kallade valfria tangenten :/

Vadå kommer det i bios?
Citera
2009-04-09, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ........
Vadå kommer det i bios?

Nej, inget kommer i bios. Ja kommer inte ens in där, Vilken knapp skall användas för att komma in i bios?

Men även där, datorn känner ju lixom inte av tangentbordet.
Citera
2009-04-09, 02:50
Bannlyst
Citat:
Nej, inget kommer i bios. Ja kommer inte ens in där, Vilken knapp skall användas för att komma in i bios?

Men även där, datorn känner ju lixom inte av tangentbordet.

Testa plugga in ett vanligt ps/2 tangentbord och kolla så USB m.m är aktiverat, känns ju skumt..

Du ska trycka ESC/DEL/F12 eller liknande för att komma in i bios, står när du startar datorn.
Citera
2009-04-09, 02:56
Medlem
hckrs avatar
Citat:
Vad står det mer än att du ska trycka på valfri tangent och hur kommer du förbi det?
Citera
2009-04-09, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hckr
Vad står det mer än att du ska trycka på valfri tangent och hur kommer du förbi det?

"Tryck på en valfri tanget om du vill starta från skivan" .. och gör jag inte det, vilket jag inte kan .. på 5 sekunder eller så, då går uppstarten bara vidare. Kommer in i windows med andra ord.. en kort stund efter.
Citera
2009-04-09, 06:39
Medlem
dobbelinas avatar
Du måste ha ett PS/2 keyboard.
När du har det inpluggat kan du installera Windows.
Passa också då på att enable USB keyboard or USB legacy device support i din bios.

Då kan du använda usbkeybordet också vid uppstart
Citera
2009-04-09, 08:40
Medlem
werss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Du måste ha ett PS/2 keyboard.
När du har det inpluggat kan du installera Windows.
Passa också då på att enable USB keyboard or USB legacy device support i din bios.

Då kan du använda usbkeybordet också vid uppstart

WORD!.

Du kan inte byta PS/2 tangentbord under körning, måste va i från start, Om inte bios e ställt på att ha USB aktivt från start e det knas tills windows laddat sina generiv usbdrivare under bootfasen , finns moderkort med sån funktion dock men det e oftast inte på alla bussar. samma "problem" på mitt asus A8N delux.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in