Hej, ja.. problemet är att datorn inte känner av tangentbordet eller så,
får texten, "Tryck på valfri tangent" , men inget händer.. kommer endå in i windows.
Är inget fel på tgt-bordet, har även testat med andra.
Absoult inget fel på dom. Kan använda mus/tgt bord nu inne i windows utan problem, är just i uppstarnings läget , när jag väl ska trycka på den så kallade valfria tangenten :/
Absoult inget fel på dom. Kan använda mus/tgt bord nu inne i windows utan problem, är just i uppstarnings läget , när jag väl ska trycka på den så kallade valfria tangenten :/
Vad står det mer än att du ska trycka på valfri tangent och hur kommer du förbi det?
Vad står det mer än att du ska trycka på valfri tangent och hur kommer du förbi det?
"Tryck på en valfri tanget om du vill starta från skivan" .. och gör jag inte det, vilket jag inte kan .. på 5 sekunder eller så, då går uppstarten bara vidare. Kommer in i windows med andra ord.. en kort stund efter.
Du måste ha ett PS/2 keyboard.
När du har det inpluggat kan du installera Windows.
Passa också då på att enable USB keyboard or USB legacy device support i din bios.
Du måste ha ett PS/2 keyboard.
När du har det inpluggat kan du installera Windows.
Passa också då på att enable USB keyboard or USB legacy device support i din bios.
Då kan du använda usbkeybordet också vid uppstart
WORD!.
Du kan inte byta PS/2 tangentbord under körning, måste va i från start, Om inte bios e ställt på att ha USB aktivt från start e det knas tills windows laddat sina generiv usbdrivare under bootfasen , finns moderkort med sån funktion dock men det e oftast inte på alla bussar. samma "problem" på mitt asus A8N delux.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!