2009-04-09, 01:42
Medlem
orvarens avatar
Är det någon som hört talas om en kvinna som (påstod sig) kunde tala med katter?

Den som vi har kvar (den svarte) vrålar och gapar så vi tror att vi kan bli vräkta snart! (vi har inte fått några klagomål än..)

Troligen är det något han vill förklara/berätta,men VAD???

Skulle kunna vara värt några hundra att få reda på vad han vill!
(Om det skulle vara humbug,så har man ju blivit underhållen iaf..)
Citera
2009-04-09, 01:46
Medlem
Qupas avatar
Prova gå till veterinären, dom är ju rätt bra med djur:P
Citera
2009-04-09, 01:46
Medlem
supermassives avatar
Oj, vet faktiskt inte om jag har hört talas om någon som pratar med katter. Men lite frågor iallafall:

Har ni tagit katten till en veterinär och fått katten undersökt?
Är katten ensam eller har ni flera katter?
Har den något speciellt ställe som den alltid står och jamar på? T.ex. mitt i hallen, under en säng, bakom matbordet etc.
Brukar den vilja att ni ska följa efter den när ni möter upp honom/henne? Som om den vill visa er något?

Jag är väl inte till någon vidare hjälp, men några frågor kan väl inte skada.
Citera
2009-04-09, 01:47
Bannlyst
maybe?

http://www.metacafe.com/watch/894687/talking_cats/
Citera
2009-04-09, 01:55
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Oj, vet faktiskt inte om jag har hört talas om någon som pratar med katter. Men lite frågor iallafall:

Har ni tagit katten till en veterinär och fått katten undersökt?
Är katten ensam eller har ni flera katter?
Har den något speciellt ställe som den alltid står och jamar på? T.ex. mitt i hallen, under en säng, bakom matbordet etc.
Brukar den vilja att ni ska följa efter den när ni möter upp honom/henne? Som om den vill visa er något?

Jag är väl inte till någon vidare hjälp, men några frågor kan väl inte skada.
Jo han är redan "utredd" hos "nären".. Förut när vi hade två kastrerade hanar,så försökte han sätta på den andre (med mindre lyckat resultat..bög-stryk,varje gång!)

Ofta vrålar(Han jamar inte! Det låter som han ska gå sönder,bäst liknat vid en ko,som råmar!) han i hallen,men även på mitt7frugans bröst,när man SOVER!! (Men vi älskar han ändå!)

Det är nära nog alltid någon av oss hemma och då den ljusa kissen gick bort nyligen,så får han ju ALL uppmärksamhet/kel nu. Vrålandet har blivit lite mer frekvent efter den andres hädangång,men inte mycket..
Citera
2009-04-09, 01:56
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoblab
maybe?

http://www.metacafe.com/watch/894687/talking_cats/
Om det vore så väl!!

Mer: GGRROOOOAAAAAAAIIIILLLLL (upprepade gånger..)

Men som sagt han är högt älskad av hela familjen ändå!
Citera
2009-04-09, 02:04
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Jo han är redan "utredd" hos "nären".. Förut när vi hade två kastrerade hanar,så försökte han sätta på den andre (med mindre lyckat resultat..bög-stryk,varje gång!)

Ofta vrålar(Han jamar inte! Det låter som han ska gå sönder,bäst liknat vid en ko,som råmar!) han i hallen,men även på mitt7frugans bröst,när man SOVER!! (Men vi älskar han ändå!)

Det är nära nog alltid någon av oss hemma och då den ljusa kissen gick bort nyligen,så får han ju ALL uppmärksamhet/kel nu. Vrålandet har blivit lite mer frekvent efter den andres hädangång,men inte mycket..
Började jamandet, eller vrålandet kanske man ska kalla det för, efter eller innan den andra katten gick bort?
Citera
2009-04-09, 02:54
Medlem
gunseng2s avatar
låter som ett löpskrik, hanar kan också skrika på ett liknande sätt, har olika perioder när dom är brunstiga eller nåt, kastrering är inte att överväga då?

Måste väl finnas nåt piller annars?
Citera
2009-04-09, 03:10
Medlem
wonderlands avatar
Ja, också hört hankatter ute som låter så och alltid antagit att det är ett kåtskrik/locka till sig damer.
Citera
2009-04-09, 03:27
Medlem
mifits avatar
Hade en lärare en gång som var helt övertygad om att katter förmedlade sig till människor via kattspråket "Feline". En brittisk författares katt hade tydligen gjort sig förstådd via ägarens skrivmaskin

Btw, sista katten i videon... Låter inte katter så när de är förbannade?
Citera
2009-04-09, 03:30
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mifit
Hade en lärare en gång som var helt övertygad om att katter förmedlade sig till människor via kattspråket "Feline". En brittisk författares katt hade tydligen jort sig förstådd via ägarens skrivmaskin
Oj... det verkar vara lite väl otroligt...

Det jag annars tänkte på var om nu katten börjat jama så mycket efter att den andra katten avled, så kanske det betyder att katten saknar honom/henne? Har själv haft två katter, varav ena avled och den andra katten jamade i flera månader efter den andra. Det var också såna där höga vrål.
Citera
2009-04-09, 03:36
Medlem
wonderlands avatar
Ja, kan nog vara troligt att katten skriker efter sin kattpolare alltmer som tiden går.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in