2009-04-08, 14:13
Medlem
Min frsta trd i detta forum men en sak slog mig idag.

Det som hnde i new york nr talibaner ddade massa mnniskor tycker jag r lite konstigt nr obama ska dra tillbaka sina trupper frn afghanistan.Jag menar varfr skulle dom gra vrre fr sig n det redan r.Eller r det kongressen som har hittat p nn liten fin fint att lura oss.Vad finns att hmta i afghanistan? Disskutera grna
Citera
2009-04-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viskapower

Det som hnde i new york nr talibaner ddade massa mnniskor tycker jag r lite konstigt nr obama ska dra tillbaka sina trupper frn afghanistan.Jag menar varfr skulle dom gra vrre fr sig n det redan r. Eller r det kongressen som har hittat p nn liten fin fint att lura oss.Vad finns att hmta i afghanistan? Disskutera grna

Det var 1 taliban.

Obama vill dra tillbaka trupperna frn Irak och ta in nya till Afghanistan.
Afghanistan / Pakistan r de lnder som r mest infekterade av extremister/islamister. De sprider sina budskap etc etc och frstr lnderna runt omkring samt sprider skit till andra lnder.

Lter man Afghanistan och Pakistan falla tillbaka till talibanernas kontroll s har usa frlorat sitt war on terror + att man har ganska mnga galna fanatiker att ta hand om.
S man frsker stoppa terrorismen dr den fds. Det r det man vill f ut av att g in hrt i Afghanistan, igen.
Citera
2009-04-09, 12:17
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaegermeistr
Det var 1 taliban.

Obama vill dra tillbaka trupperna frn Irak och ta in nya till Afghanistan.
Afghanistan / Pakistan r de lnder som r mest infekterade av extremister/islamister. De sprider sina budskap etc etc och frstr lnderna runt omkring samt sprider skit till andra lnder.

Lter man Afghanistan och Pakistan falla tillbaka till talibanernas kontroll s har usa frlorat sitt war on terror + att man har ganska mnga galna fanatiker att ta hand om.
S man frsker stoppa terrorismen dr den fds. Det r det man vill f ut av att g in hrt i Afghanistan, igen.

I Irak s r det vldigt mnga Saudi Araber som sprnger sig i luften, varfr gr de inte in i Saudi Arabien? N, de r kompisar.
Irakier som frlorat sina familjer stller sig p k fr att dda amerikaner. Tror du mnniskorna dr r glada, de som frlorat en medlem i familjen eller majoriteten av familjen sprngts till dds. T.o.m ungar i 8-rs lders har sdant hat fr USA att de skulle sprnga sig sjlva i luften om de fick chansen (kolla 60-minutes, fanns ett bra reportage om Irak).
Anledningen till att det heter "stoppa terrorismen" r fr att de kan f stanna kvar hur lnge som helst.

Obama kommer inte gra ett skit med Irak, massvis med baser kommer st dr lngt efter hans ungar r i hans lder. Tror du folk dr vill ha amerikanska baser i sitt land?
Citera
2009-04-09, 13:34
Medlem
Machiavelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viskapower

Det som hnde i new york nr talibaner ddade massa mnniskor tycker jag r lite konstigt nr obama ska dra tillbaka sina trupper frn afghanistan.Jag menar varfr skulle dom gra vrre fr sig n det redan r.Eller r det kongressen som har hittat p nn liten fin fint att lura oss.Vad finns att hmta i afghanistan? Disskutera grna

Enligt Aaron Russo: http://www.youtube.com/watch?v=7nD7d...eature=related

S gick man in i Afghanistan fr att leda rrledningar frn Kaspiska Havet och in i Irak fr oljan osv.
Om han talar sanning som han sger att Nick Rockefeller hade berttat detta fr honom under tiden dom var nra vnner s r det mycket intressant.
Lyssna p hela videon, han har rtt mycket att sga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in