2009-04-08, 12:29
Medlem
Hej jag höll på flumma mycket på zolpidem sandoz förut. Och rusen blev euforiskt varje gång var riktigt sköna tider, förutom hallisar och blackouts när man käkar upp hela kartan.

Men nu har jag fått utskrivet Zolpidem Winthrop.
Är dom lika bra som sandoz?
Går dom att flumma på äns
Om man käkar sertralin 100mg anti dep medicin och har käkat imovane 15mg varje kväll i nån måndad.

Med sertalin och imovane. Skippar imovane ikväll då jag ska testa winthrop igen.
Så tror inte jag kommer flumma alls på dom :S

Men säg till om ni vet om mina mediciner gör att ja inte flummar eller om det är att winthrop absolut inte går flumma på.

Går det flumma på alls, liten flum iaf?
2009-04-08, 13:57
Medlem
Tror det ska vara ungefär samma skit, bara olika namn.

Är dock inte säker.
2009-04-08, 14:02
Medlem
Just winthrop suger enligt mig...sandoz är bäst, resten helt okej. Men är väl en smaksak antar jag.
Fick merck idag. Var ett tag sedan jag fick dessa så det ser jag fram emot.
2009-04-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMarwe
Just winthrop suger enligt mig...sandoz är bäst, resten helt okej. Men är väl en smaksak antar jag.
Fick merck idag. Var ett tag sedan jag fick dessa så det ser jag fram emot.

Okej men funkar winthrop i huvudtaget?
2009-04-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serenityy
Okej men funkar winthrop i huvudtaget?

Ja, det gör den.
2009-04-08, 21:29
Medlem
ManMannens avatar
Enda skillnaden är utseendet. Samma mängd verksamma ämne. Däremot funkar dom väldigt olika att krossa. Sandoz är favoriten.
2009-04-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Enda skillnaden är utseendet. Samma mängd verksamma ämne. Däremot funkar dom väldigt olika att krossa. Sandoz är favoriten.
Jag har tryckt i mig 2 tabletter 10mg Sandoz just nu.. känner inte av nånting :S

Alltså jag tog dom för över 1 timma sen
2009-04-09, 11:06
Medlem
Lustigt vad hjärnan kan spela än spratt. Jag har haft zolpidem på recept bra länge och har testat alla apotekets märke flertalet gånger. Personligen tycker jag alla har funkat bra utom just merck de senaste gångerna.
Det är knappast mercks tabbar det är fel på, utan andra faktorer som spelar in som placebo, förväntan osv.

Sedan förväntas du inte "känna" så mycket på zolpidem. Halva grejjen är att du tror att du är normal och inte märker av något, när du i själva verket är helt stukad. Inte för inte man vaknat med minnesförlust, en tom karta runt sig och tomma matpaket i alla dess former.
Funkar till insomningsbesvär som de är lämpade för. Lägger du dig ner och sluter ögonen så somnar du.

Är du skeptisk mot din medicin så byt till en annan tillverkare, det kan dom inte neka dig på apoteket. Är det en dyrare medicin dras bara det billigare priset på högkostnadsskyddet och du får sticka till med mellanskillnaden, men vad spelar det för roll om man nojjar som du gör?
Senast redigerad av Natanel 2009-04-09 kl. 11:08.
2009-10-20, 23:35
Bannlyst
Eftersom jag är en väldigt viktig människa för min omgivning så har jag tagit på mig lite för mycket ansvar och det i sin tur har lett till att jag blivit något stressad och fått lite svårt att sova. Nu har jag fått zolpidem winthrop utav min läkare som han säger ska hjälpa. Doseringen är 1 tablett till natten - max 2.

Nu har jag läst om pillret:

Det jag undrar är om någon tror att det kan vara farligt att ta 3, jag vill inte "knarka" men jag väger ca 110 kilo, och tänkte öka på lite just för den anledningen. -Har någon tagit 3, och kan man bli "snurrig" utav det?

Edit: Skit samma, jag provar. God natt
Senast redigerad av MittiSverige.se 2009-10-21 kl. 00:17.
2009-10-21, 09:38
Bannlyst
Oj, oj, oj... -Snacka om effekt

-Jag brukar ligga och vända på mig minst en timme när jag har gått o lagt mig (bland flera), men jag tog tre zolpidem winthrop när jag gick o la mig igår, och det enda jag mins att jag tänkte var: det här kommer säkert inte funka för mig, det var det sista jag mins, så jag måste somnat typ direkt

/ utvilad & nöjd
2009-10-21, 10:51
Medlem
Himmler!s avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=813033 Tråd låst.

Mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in