• 1
  • 2
2009-04-07, 21:05
Medlem
Niders avatar
Hej hej, min bärbara dator är helt skruvad för tillfället. När jag startar upp den går det ett tag, sedan blir skärmen svart och ett bluescreen meddelande kommer fram (som tur så var jag snabb nog att ta ett foto med mobilen).

Jag har formaterat och försökt reparera, inga fel hittade den och formateringen gick felfritt.

Så här ser bluescreen meddelandet ut:
http://i43.tinypic.com/qpjlag.jpg

Har någon fått detta meddelande förut? vad ska jag göra? Jag kan tillägga att det är en bärbar dator (HP) som jag har fått via skolan, använder Vista Business 32bit.

Edit: Jag kan tillägga att jag kommer inte längre än så här: Efter bluescreen meddelandet startas datorn upp igen och samma meddelande poppar fram efter ett tag.

Tacksam för svar!, jag vet att det finns många proffs här.
Senast redigerad av Nider 2009-04-07 kl. 21:08.
Citera
2009-04-07, 21:10
Medlem
Jag vet hur en blåskärm ser ut..

Boota från en installations CD.
Formatera och installera om!

Edit: Om du vill ha kvar dina saker på datorn, ta ut Hdd och koppla till en annan dator och kopiera över det.
Citera
2009-04-07, 21:12
Medlem
Niders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagger01
Jag vet hur en blåskärm ser ut..

Boota från en installations CD.
Formatera och installera om!

Edit: Om du vill ha kvar dina saker på datorn, ta ut Hdd och koppla till en annan dator och kopiera över det.

Alla har väll sett en bluescreen, däremot kan innehållet kan vara annars.

Jag har formaterat datorn med visa skivan i, jag har även försökt att boota med skivan, men samma meddelande kommer fram.
Citera
2009-04-07, 21:12
Medlem
micaeles avatar
0x000000B4 är fel som härrör från grafikkretsarna, vill jag minnas. Kan du komma in till felsäkert läge? Om så, skifta grafikdrivrutin. Om inte, installera om och hoppas på bot och bättring.
Annars är det nog ett garantiärende om oturen är framme.
Citera
2009-04-07, 21:22
Medlem
Niders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
0x000000B4 är fel som härrör från grafikkretsarna, vill jag minnas. Kan du komma in till felsäkert läge? Om så, skifta grafikdrivrutin. Om inte, installera om och hoppas på bot och bättring.
Annars är det nog ett garantiärende om oturen är framme.

Gött att du alltid finns där när man behöver dig, skolan står för garantin, dom har hand om alla pappren.

Har testat starta i vanligt felsäkert läge (se länken nedan) det ut så i cirka 50 sek, sedan kommer den speciella blåskärmen igen (se bild 1).

Så här ser det ut i felsäkert läge:
http://i40.tinypic.com/30dl0z6.jpg
Citera
2009-04-07, 21:30
Medlem
micaeles avatar
Troligtvis är det någon grafikdrivrutin som inte riktigt gör vad som förväntas av den. Och det kan lika gärna bero på drivrutinen som hårdvaran.
Om du inte ens kommer in på felsäkert - installera om först, och lämna in den ifall inte det heller fungerar.
Citera
2009-04-07, 21:31
Medlem
Niders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Troligtvis är det någon grafikdrivrutin som inte riktigt gör vad som förväntas av den. Och det kan lika gärna bero på drivrutinen som hårdvaran.
Om du inte ens kommer in på felsäkert - installera om först, och lämna in den ifall inte det heller fungerar.

Ok, tack ändå.
Citera
2009-04-07, 21:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ingen vacker syn.

Har en bekant som hade liknade fel i sin uppstart.Det flaggades ordentligt med felmeddelande och där var det moderkortet som var dramat.

HP med någon version / nyare version var datorn.

Ett garantiärende och reperation utfördes.Idag är denna dator lagad och moderkortet utbytt.

Kan vara en orsak till ditt felmeddelande.
Citera
2009-04-07, 21:41
Medlem
Niders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ingen vacker syn.

Har en bekant som hade liknade fel i sin uppstart.Det flaggades ordentligt med felmeddelande och där var det moderkortet som var dramat.

HP med någon version / nyare version var datorn.

Ett garantiärende och reperation utfördes.Idag är denna dator lagad och moderkortet utbytt.

Kan vara en orsak till ditt felmeddelande.

Jadu, vi får väll se
Citera
2009-04-07, 21:43
Medlem
flummbullens avatar
Hade precis samma problem förra veckan men med ett annat felmeddelande, mitt var 0x000000F4. Det slutade med att jag formaterade C: och installerade det hypersnabba operativsystemet Windows XP istället för skit-vista. Den fungerar perfekt nu
Citera
2009-04-07, 22:14
Medlem
927s avatar
testa googla på dom första två stopkoderna

du har en dmp fil i en mapp som heter C:\minidump, skicka upp den till fuskbugg så kan jag kolla den
Citera
2009-04-07, 22:17
Medlem
TechoNisses avatar
Taget från http://support.microsoft.com/kb/240369
borde lösa felet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto