2009-04-07, 18:15
Medlem
shibby1s avatar
Har köpt en ny strömkabel och adapter, min fråga är om ampere antalet måste vara exakt? På orginal grejen så är det 3,42 ampere, och på den jag köpte så är det 4,7 ampere. (köpte en universal adapter och det är den enda som passar)
Kan något hända?
Citera
2009-04-07, 18:26
Bannlyst
Det troligaste enligt mig är att det inte funkar alls.
Har du testat?

Funkar det så är det ingen fara. Så länge adaptern kan ge mer ström än vad burken du kopplat vill ha så är det OK. Spänningen, 12V är ju samma.
Citera
2009-04-07, 18:29
Medlem
Rosakulles avatar
Jag är inte helt säker, men har för mig att jag använde en annan adepter, med högre styrka, till någon teknologisk sak och den slutade fungera. Jag är dock inte 100% säker.
Däremot använde jag en adepter till mitt SEGA 16bit, med för låg styrka, och det funkade.
Citera
2009-04-07, 18:36
Medlem
shibby1s avatar
Spänningen är 19 volt vilket är samma som orginalet, det är bara amperen som är skillnaden. Och det funkar utmärkt, frågan är bara om det kommer bli overload eller något efter en stund, vore inte roligt.
Citera
2009-04-07, 18:37
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olldon
Funkar det så är det ingen fara. Så länge adaptern kan ge mer ström än vad burken du kopplat vill ha så är det OK. Spänningen, 12V är ju samma.
Inte alltid det är samma volt ut till datorn. Den fluktuerar stort mellan olika märken och modeller.
Citera
2009-04-07, 18:38
Medlem
shibby1s avatar
kan tillägga att denna är den ända kabeln som funkar att koppla in, köpte en universal adapter och den med 19 volt och 4,7 ampere är den enda som passar.
Citera
2009-04-07, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Inte alltid det är samma volt ut till datorn. Den fluktuerar stort mellan olika märken och modeller.
Oj, vet inte vad jag fick 12volt ifrån. Tyckte han skrev det.
Du har rätt såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in