Har köpt en ny strömkabel och adapter, min fråga är om ampere antalet måste vara exakt? På orginal grejen så är det 3,42 ampere, och på den jag köpte så är det 4,7 ampere. (köpte en universal adapter och det är den enda som passar)
Kan något hända?
Jag är inte helt säker, men har för mig att jag använde en annan adepter, med högre styrka, till någon teknologisk sak och den slutade fungera. Jag är dock inte 100% säker.
Däremot använde jag en adepter till mitt SEGA 16bit, med för låg styrka, och det funkade.
Spänningen är 19 volt vilket är samma som orginalet, det är bara amperen som är skillnaden. Och det funkar utmärkt, frågan är bara om det kommer bli overload eller något efter en stund, vore inte roligt.
kan tillägga att denna är den ända kabeln som funkar att koppla in, köpte en universal adapter och den med 19 volt och 4,7 ampere är den enda som passar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!